Spørgsmål til kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger, sagen er den at jeg står og skal skifte studieretning.

Jeg går pt. på studenterkursus, men pga. den famøse egenbetaling som os i behandling kan se frem til, har jeg besluttet at tage en elevudd. i stedet så jeg lettere kan spare penge sammen til behandling.

Mit spørgsmål er så. Jeg har fået SU for nov. Og skal starte som elev 22 nov. og vil derfor melde mig ud af min skole inden.

Dog når jeg jo ikke rigtig at få særlig meget i løn fra første uge på SoSu udd. og kommer derfor til at have en meget meget lav indkomst i december. Derfor vil jeg gerne søge kontanthjælp med udbetaling i dec, dog mod den regel, at det jeg så får ind som elev for den ene uge i november, bliver trukket fra.

Er det noget som i kender til, og som ved om det kan lade sig gøre?

Jeg er i tvivl da kontanthjælpen jo vil være optjent i en SU måned, men så først fra den dato jeg melder mig ud af min nuværende skole. Så burde det vel ikke påvirke noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Årh det aner jeg ikke
Håber du finder ud af det

Anmeld

11. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kruse90 skriver:

Årh det aner jeg ikke
Håber du finder ud af det

Tænker at jeg måske slet ikke får udbetalt løn før Januar... det kommer jo nok an på lønsystemet på min nye skole?

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Ring til dit jobcenter & spørg efter din sagsbehandler der, hun kan hjælpe dig

Anmeld

11. november 2010

Svei

Du kan risikere du ikke kan få eller du skal betale tilbage...bare du lige er obs på det, men ring da til kommunen og hør, de ved bedst..

Anmeld

11. november 2010

Silas&Mille

Tror det er nemmeste hvis du ringer til kommunen og snakker med Ydelsescentret (tror jeg nok de hedder), de må kunne svare på om det kan lade sige gøre

for at du finder ud af det

Anmeld

11. november 2010

Topp

man kan få fra den dag man søger - HVIS man er til rådighed for arbejdsmarkedet. nu er det d. 11 - og det er til den 22 - såååå meget ville du ikke kunne få - og det kræver du INGEN indkomst har fra andre steder de dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.