Har I prøvet det - og hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. november 2010

Nybagt mor

Min lille mand på 1 år har de sidste par dage nægtet at drikke herhjemme. Holder jeg kruset op til munden af ham, vifter han det væk med hånden. Sætter jeg det foran ham, som vi plejer, ignorerer han det eller i bedste fald sidder og leger med det.

Han spiser fint - i morges han hel skål havregrød (som jeg selv bliver rigtig tørstig af at spise) - men kun en enkelt tår vand fik jeg i ham.

I går aftes fik vi lidt i ham ved at give ham med ske - men det skal da slewt ikke blive en vane - så har brug for lidt råd fra jer der har prøvet det samme

I vuggestuen drikker han fint og meget (han har normalt altid været rigtig glad for vand og drukket meget).

Derudover er han glad og frisk.... - Så gode råd søges...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Valle81

Nybagt mor skriver:

Min lille mand på 1 år har de sidste par dage nægtet at drikke herhjemme. Holder jeg kruset op til munden af ham, vifter han det væk med hånden. Sætter jeg det foran ham, som vi plejer, ignorerer han det eller i bedste fald sidder og leger med det.

Han spiser fint - i morges han hel skål havregrød (som jeg selv bliver rigtig tørstig af at spise) - men kun en enkelt tår vand fik jeg i ham.

I går aftes fik vi lidt i ham ved at give ham med ske - men det skal da slewt ikke blive en vane - så har brug for lidt råd fra jer der har prøvet det samme

I vuggestuen drikker han fint og meget (han har normalt altid været rigtig glad for vand og drukket meget).

Hmm, det lyder da træls:0(

Jeg vil forslå en tudekop eller noget med sugerør( hvis han kan drikke af det) for det kan være han selv vil drikke:0)

Anmeld

11. november 2010

Valle81

Nybagt mor skriver:

Hvis jeg læste ordentligt efter kan jeg jo læse at han umiddelbart godt selv kan drikke af koppen:0)

Anmeld

11. november 2010

Nybagt mor

Kunne være vi skulle prøve med sugerør ja, kan være det ville være sjovt for ham. Tudekop har vi dog brugt lang tid på at vænne ham af med, og han kan sagtens drikke af glas/kop selv nu.

Men ja - måske vi skulle prøve med sugerør. Virker bare som en fiks ide, når nu han drikker fint i vuggestuen....

Anmeld

11. november 2010

Valle81

Nybagt mor skriver:

Kunne være vi skulle prøve med sugerør ja. Tudekop har vi dog brugt lang tid på at vænne ham af med, og han kan sagtens drikke af glas/kop selv nu.

Men ja - måske vi skulle prøve med sugerør. Virker bare som en fiks ide, når nu han drikker fint i vuggestuen....

Smiler:0)

Nej så er det slut med tudekoppen, men sugerør kunne måske være:0)

Men hvis han bare nægter, så er det nok bare lige for en periode, så længe han har våde bleer, så drikker han nok, men kan godt forstå dine bekymringer, dem ville jeg med garanti også have:0)

Anmeld

11. november 2010

Nybagt mor

Ja - du har nok ret i (forhåbentlig) at det bare er en periode. Prøver også at sørge for at han ikke mærker at det er et issue, men det er virkelig svært at lade være med ikke at tilbyde ham vand/mælk hele tiden i håb om at han drikker lidt..)

Anmeld

11. november 2010

Valle81

Nybagt mor skriver:

Ja - du har nok ret i (forhåbentlig) at det bare er en periode. Prøver også at sørge for at han ikke mærker at det er et issue, men det er virkelig svært at lade være med ikke at tilbyde ham vand/mælk hele tiden i håb om at han drikker lidt..)

Jeg kender det alt for godt:0)

Her var det bare at Asta nægtede at spise - fra hun var lige under et år til hun blev 3 spiste hun stort set ikke - hun nægtede:0(

Da hun startede i dagpleje begyndte hun at spise der, men stadig intet hjemme. Jeg var ved at gå til, og jeg endte tit med at ære "gal" på hende. Har aldrig været så ked og frustreret som i den laaaaaaange periode.

Så kender alt til det med "issue" jeg fik det desværre bare gjort til det:0(

Anmeld

11. november 2010

Nybagt mor

Valle81 skriver:

Jeg kender det alt for godt:0)

Her var det bare at Asta nægtede at spise - fra hun var lige under et år til hun blev 3 spiste hun stort set ikke - hun nægtede:0(

Da hun startede i dagpleje begyndte hun at spise der, men stadig intet hjemme. Jeg var ved at gå til, og jeg endte tit med at ære "gal" på hende. Har aldrig været så ked og frustreret som i den laaaaaaange periode.

Så kender alt til det med "issue" jeg fik det desværre bare gjort til det:0(

Ja - men det er da også bare super nemt at gøre det til noget de bider mærke i. Har taget mig i at sidde og prøve at presset glasset mod hans mund et par gange nu. Og det er jo bare slet slet ikke vejen frem det ved jeg jo godt...

Og ville da reagere på nøjagtig samme måde, hvad enten det var mad eller vand!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.