Ingen mens, ingen ÆL? Eller hvordan er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. november 2010

RiUL

Ih, skulle ha haft min mens i lørdags, havde lidt ondt i underlivet, som i milde mens smerter. Men ingen ømme bryster, som jeg plejer at få op til mens. Idag, torsdag er mens ikke dukket op endnu. Har taget en test, og den siger negativ Jeg er rigtig øm i underlivet, som om jeg spænder dernede. 

Er der nogen der har oplevet at mens udebliver pga. stress? Og hvis jeg nu slet ikke får min mens i denne måned, får jeg så heller ikke ægløsning før jeg har haft mens? 

Hvor er det bare typisk, og uretfærdigt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

RiUL

Er der slet ingen der ved om man skal ha haft mens, for at få ægløsning?

Anmeld

11. november 2010

Ellim

Jeg tror det ikke - men men men så alligevel, en fra min klasse blev gravid uden mens!? 

Anmeld

11. november 2010

RiUL

Ellim skriver:

Jeg tror det ikke - men men men så alligevel, en fra min klasse blev gravid uden mens!? 

Øv, hvor er det også bare møg hamrende irriterende at mens ikke er kommet endnu

Skal til læge på tirsdag, så må jeg prøve at spørge min læge

Anmeld

11. november 2010

Sofia24

Hej

Altså... Ægløsningen starter sådan set det hele. Et æg frigives og bevæger sig fra æggestokken igennem æggelederen mod livmoderen. Samtidig gør livmoderslimhinden sig klar (vokser en smule og vaskulariseres=danner blodkar) til at modtage et evt befrugtet æg. Hvis ægget befrugtes af en sædcelle kan det sætte sig fast i den nydannede livmoderslimhinde. Hvis det ikke befrugtes, vil kroppen frastøde/tilbagedanne den dannede slimhinde og derfor bløder vi ca 14 dage efter ægløsningen...

Så kort fortalt kommer ægløsning før mens

Kram herfra...

Anmeld

11. november 2010

Sofia24

Nå ja..

Alt det med ægløsning og mens er hormonelt styret, og kan derfor påvirkes om man vil det eller ej... Så ja, stress kan godt gøre at din mens udebliver.

Min mens udeblev for eksempelsvis 1 år som 16-årig da jeg pludselig dyrkede meget mere sport end jeg plejer

Anmeld

11. november 2010

RiUL

Sofia24 skriver:

Hej

Altså... Ægløsningen starter sådan set det hele. Et æg frigives og bevæger sig fra æggestokken igennem æggelederen mod livmoderen. Samtidig gør livmoderslimhinden sig klar (vokser en smule og vaskulariseres=danner blodkar) til at modtage et evt befrugtet æg. Hvis ægget befrugtes af en sædcelle kan det sætte sig fast i den nydannede livmoderslimhinde. Hvis det ikke befrugtes, vil kroppen frastøde/tilbagedanne den dannede slimhinde og derfor bløder vi ca 14 dage efter ægløsningen...

Så kort fortalt kommer ægløsning før mens

Kram herfra...

Okay, så blev jeg lige lidt klogere Tak hehe

Men øv øv, så håber jeg snart at mens dukker op, så vi kan komme videre. Mon man kan få ondt fordi mens udebliver pga stress? For jeg har virkelig ondt/øm i underlivet, især når jeg bukker mig ned, og ligesom "maser" ind i underlivet. 

Anmeld

11. november 2010

Sofia24

Vil du gerne være gravid?

For så er det jo nu at mens skal udeblive... Så vent et par dage og tag så en test mere - det ka jo være...

Anmeld

11. november 2010

RiUL

Sofia24 skriver:

Vil du gerne være gravid?

For så er det jo nu at mens skal udeblive... Så vent et par dage og tag så en test mere - det ka jo være...

Ja, det var lidt meningen at jeg skulle blive gravid inden for det næste stykke tid Hihi.. Men er 5 dage over tid, og har taget en test imorges, som var negativ. Derfor er jeg frustreret For vil jo gerne ha min mens, når testen viser negativ.. Men venter bare og ser tiden an Kan jo være mens dukker op, nu når jeg ligesom har fået stressfaktoren ud af verden

Anmeld

13. november 2010

CmarianN

rikkebw skriver:

Ih, skulle ha haft min mens i lørdags, havde lidt ondt i underlivet, som i milde mens smerter. Men ingen ømme bryster, som jeg plejer at få op til mens. Idag, torsdag er mens ikke dukket op endnu. Har taget en test, og den siger negativ Jeg er rigtig øm i underlivet, som om jeg spænder dernede. 

Er der nogen der har oplevet at mens udebliver pga. stress? Og hvis jeg nu slet ikke får min mens i denne måned, får jeg så heller ikke ægløsning før jeg har haft mens? 

Hvor er det bare typisk, og uretfærdigt  

Jeg har købt bogen SPIS DIG GRAVID og deri står at man godt kan have mens uden at have haft ægløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.