Kan dette mon være en opsamlingstråd til nye

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Barejegsnartergravid

Hej med jer

Jeg tænkte på, om man kunne lave en opsamlingstråd til nye, som man kan slå op i, når man støder på et nyt udtryk eller ny forkortelse, så det gør det nemmere, så kan man måske også heri stille spørgsmål til udtryk og forkortelser, så det er et slags opslagsværk.

Jeg har været i gang med pb på 5. måned nu, og jeg er stødt på udtryk som bio, sa og ma. Jeg tror jeg ved, hvad det betyder, men er ikke 100  % sikker, så hvis nogen havde lyst til at forklare det, og nu er jeg også stødt på udtrykket murren i maven - hvad er det, er der nogen, der kan forklare, hvordan det føles (selvom den nok er sværere).

Hvis nogen har nogle ting, de selv ikke kunne finde ud af, da de var nye, kan det jo også komme herind. Kunne da være fantastisk, hvis det var noget, der ville være stemning for.

Hvis der allerede er sådan en tråd, beklager jeg, og vil meget gerne henvises til den

Dejlig aften til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Pena

Barejegsnartergravid skriver:

Hej med jer

Jeg tænkte på, om man kunne lave en opsamlingstråd til nye, som man kan slå op i, når man støder på et nyt udtryk eller ny forkortelse, så det gør det nemmere, så kan man måske også heri stille spørgsmål til udtryk og forkortelser, så det er et slags opslagsværk.

Jeg har været i gang med pb på 5. måned nu, og jeg er stødt på udtryk som bio, sa og ma. Jeg tror jeg ved, hvad det betyder, men er ikke 100  % sikker, så hvis nogen havde lyst til at forklare det, og nu er jeg også stødt på udtrykket murren i maven - hvad er det, er der nogen, der kan forklare, hvordan det føles (selvom den nok er sværere).

Hvis nogen har nogle ting, de selv ikke kunne finde ud af, da de var nye, kan det jo også komme herind. Kunne da være fantastisk, hvis det var noget, der ville være stemning for.

Hvis der allerede er sådan en tråd, beklager jeg, og vil meget gerne henvises til den

Dejlig aften til alle

Tjah de forkortelser jeg kender til er:

pb= privat brev

ts= trådstarter (Den der har startet debatten)

kh= kontanthjælp

SA= spontan abort

Så er der alle de der forkortelser der bruges inden for barnløshedsbehandling, og der må jeg desværre melde pas.

Men støder du på noget i en tråd du ikke forstår, er jeg sikker på du er velkommen til at spørge den der har skrevet det. Ved at citere indlægget kan vedkommende se du har henvendt dig til hende. (Bare lige hvis du ikke vidste det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.