skum for fedt??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.484 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Vidunderligeunger

hvad betyder i det??

Er ved at stege and, og der står man skal skumme for fedt inden man skal lave suppe til sky....

skumme for fedt?? forklar tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Frk. Himmelblå

Når "stegefedtet" har stået lidt, så lægger fedtet sig ovenpå skyen. Så du fjerner det øverste lag (ren) fedt fra skyen. Andefedt kan blive ret harsk i smagen, så det er om at få det meste væk fra skyen, inden du bruger den i sovs. Men pyt med, om der kommer lidt med 

Anmeld

10. november 2010

L-Mortil3

FNIIIIIIIS! Dvs at man tager fedtet fra

Anmeld

10. november 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

FNIIIIIIIS! Dvs at man tager fedtet fra

du skal da også altid grine af mig hva??? Var da godt klar over det var noget i den retning, men lige ordet "skum" lød som om man skulle gøre noget specielt LINE!!!! 

Anmeld

10. november 2010

Vidunderligeunger

SeptemberBaby skriver:

Når "stegefedtet" har stået lidt, så lægger fedtet sig ovenpå skyen. Så du fjerner det øverste lag (ren) fedt fra skyen. Andefedt kan blive ret harsk i smagen, så det er om at få det meste væk fra skyen, inden du bruger den i sovs. Men pyt med, om der kommer lidt med 

tak så havde min første indskydelse ret

Anmeld

10. november 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:

du skal da også altid grine af mig hva??? Var da godt klar over det var noget i den retning, men lige ordet "skum" lød som om man skulle gøre noget specielt LINE!!!! 

Hihi synes bare det er så seeeejt at Mitzie Mami rigtig er gået hen og blevet husmor Hvis jeg må komme med et godt råd så brug ikke mere end et par skefulde sky/fedt til sovsen, ellers bliver den så harsk

Og griner ikke bestemt ikke

Anmeld

10. november 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

Hihi synes bare det er så seeeejt at Mitzie Mami rigtig er gået hen og blevet husmor Hvis jeg må komme med et godt råd så brug ikke mere end et par skefulde sky/fedt til sovsen, ellers bliver den så harsk

Og griner ikke bestemt ikke

du sidder hjemme i Ølstrup og klapper dig på lårene gør du!! 

Men altså jeg har da lavet mad i snart 1½ år næsten hver dag... nu mangler jeg bare at lære hvordan man holder hus, rydder op og den slags.. det giiiider jeg ik

Anmeld

10. november 2010

Mimic

en god ide når man skal skumme fedtet fra er at hælde en enelse sovsekulør i, kuløren binder sig nemlig ikke i fedtet men kun i selve skyen, så når du sætter skeen i for at tage fedt fra kan du hurtigt se når selve skyen kommer med, da den har farve håber det er til at forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.