Nogle herinde der er ekspert i at finde forskningsartikler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. november 2010

LBK

Ja, som overskriften lyder har jeg brug for hjælp til  at finde forskningsartikler omkring psykose. Noget om hvad der hæmmer psykose og hvad der fremmer psykose.

Jeg læser til sygeplejerske og er igang med min bachelor.... SÅ det skal selvfølgelig være set fra en sygeplejefaglig vinkel...

nogle eksperter på siden??

suk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

MariaJ

Til et hurtigt kig kan du bruge GoogleScholar - en gratis søgefunktion under google, der søger i forskningsmateriale. Det er dog altid lidt tilfældigt, hvad der kommer frem der, så til en ordentlig søgning må du have fat i en af de søgedatabaser, der dækker dit felt. Hvis I har et bibliotek på dit uddannelsessted kan de hjælpe dig med hvad databasen skal hedde og hvordan du får adgang til den.

Anmeld

10. november 2010

LBK

MariaJ skriver:

Til et hurtigt kig kan du bruge GoogleScholar - en gratis søgefunktion under google, der søger i forskningsmateriale. Det er dog altid lidt tilfældigt, hvad der kommer frem der, så til en ordentlig søgning må du have fat i en af de søgedatabaser, der dækker dit felt. Hvis I har et bibliotek på dit uddannelsessted kan de hjælpe dig med hvad databasen skal hedde og hvordan du får adgang til den.

TAk for dit svar. jeg prøver det lige engang. Jeg går og venter på at vores skolebibliotek åbner igen efter sygdom..Men er meget desperat for kan ikke komme videre før jeg har fundet en relevant forskningsartikel...

Anmeld

10. november 2010

Jarnsaxa

L_K skriver:

Ja, som overskriften lyder har jeg brug for hjælp til  at finde forskningsartikler omkring psykose. Noget om hvad der hæmmer psykose og hvad der fremmer psykose.

Jeg læser til sygeplejerske og er igang med min bachelor.... SÅ det skal selvfølgelig være set fra en sygeplejefaglig vinkel...

nogle eksperter på siden??

suk

Du kan gå på biblioteket og lede efter specialer og PhD'er lavet om emnet. Det kan du finde på Panums bibliotek (for medicinere, men det er jo i hvertfald medicinsk relevant).

Du kan faktisk også langt hen af vejen bruge google scholar og søge efter akademiske tekster med det emne.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.