solarium-strækmærker-amning- hjæælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.443 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Magsen

Jaa, jeg har nu ikke taget sol i ca et år ..

Har ikke ville gøre det imens lillepigen lå i mavsen, hvis nu et eller andet.. MEN det gør hun jo ikke mere, jeg 'tænkte' yeees nu kan jeg  få lidt farve igen ' men så kom jeg til at tænke på, hvad gør solarium egentlig ved strækmærker jeg har fået rigtig mange desværre ;( og vil ikke gøre det værre og kan det skade noget med hensyn til amning??

håber der er nogen af jer der ved noget

Maggie med lille pigen på en uge i dag '''' ;D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Nalle

Maggieh skriver:

Har ikke ville gøre det imens lillepigen lå i mavsen, hvis nu et eller andet.. MEN det gør hun jo ikke mere, jeg 'tænkte' yeees nu kan jeg  få lidt farve igen ' men så kom jeg til at tænke på, hvad gør solarium egentlig ved strækmærker jeg har fået rigtig mange desværre ;( og vil ikke gøre det værre og kan det skade noget med hensyn til amning??

Hmm, kunne på ingen måde forestille mig det skader hvad angår amningen.

Jeg fødte jo mit første barn for 2 år siden, der begyndte jeg at tage meget sol, og blev rigtig brun igen, allerede efter 5 måneder var min strækmærker overhovedet ikke så tydlige, jo mørkere huden er jo mindre synlige bliver de.
Det er nu 5 måneder siden jeg fødte anden gang, og de " nye " stræk mærker jeg fik fra min søn er selvfølgelig tydligere end dem fra den første graviditet, de gamle er ikke så synlige, det nye er meget lyserøde endnu

Da jeg havde født min søn, begyndte jeg at tage sol 5 dage efter.

Anmeld

10. november 2010

Maggieh skriver:

DEt skader ikke din amning.. Med indre du får hudkræft, af alt det sol self.!! 

Jeg fik strækmærker i mine meget unge teenager dage, og de er helt hvide nu.. Jeg tog også en del sol den gang.. Med ved ik om det er solariums skyld at de ser ud som de gør!`?

Stine og Lisa.

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Det gør ingenting ift. amningen, men jo mere sol du tager, desto større risiko er der også for at udvikle kræft - derfor tager jeg ikke sol...

Anmeld

10. november 2010

Anja

Tror bestemt ikke, at det skader, men personligt tager jeg ikke længere sol, tør ikke.

Ny forskning viser, at du har 3 gange så stor risiko for at udvikle hudkræft, hvis du tager blot 1 gang sol om måneden!! Det er vildt synes jeg. Jeg tog en del sol i mine unge dage, men har helt dropppet det nu.

Anmeld

10. november 2010

Magsen

okej det lyder godt :p

vil gerne få liidt farve igen

og jeg tør heller ikke tage meget

Anmeld

10. november 2010

DK

Et strækmærke skal behandles ligesom et ar, dvs. at det ikke har godt af sol, men godt af creme med e-vitamin der hjælper huden til at heles (i det omfang den nu kan efter den bristning i underhuden som et strækmærke er!) og godt af ikke at blive udsat for sollys/solarium!

Desværre!

Anmeld

10. november 2010

Magsen

DK skriver:

Et strækmærke skal behandles ligesom et ar, dvs. at det ikke har godt af sol, men godt af creme med e-vitamin der hjælper huden til at heles (i det omfang den nu kan efter den bristning i underhuden som et strækmærke er!) og godt af ikke at blive udsat for sollys/solarium!

Desværre!

åårh hvor øv :/

Anmeld

10. november 2010

Meina

Maggieh skriver:

åårh hvor øv :/

Ja, det er rigtigt som DK siger. Strækmærkerne har, ligesom ar, længere tid om at lysne, hvis de bliver udsat for direkte sollys. MEN! Der er rigtig mange med strækmærker, der ikke kan undvære solarium, fordi at strækmærkene bliver (midlertidigt) meget mindre synlige, når huden er mørk end når den er lys

Prøv ellers med selvbruner, der er så mange fantastiske slags efterhånden

Anmeld

10. november 2010

BinaMor

Meina skriver:

Ja, det er rigtigt som DK siger. Strækmærkerne har, ligesom ar, længere tid om at lysne, hvis de bliver udsat for direkte sollys. MEN! Der er rigtig mange med strækmærker, der ikke kan undvære solarium, fordi at strækmærkene bliver (midlertidigt) meget mindre synlige, når huden er mørk end når den er lys

Prøv ellers med selvbruner, der er så mange fantastiske slags efterhånden

jeg tror ikke selvbruner er godt når man ammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.