Juleræset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Mussen2

Min datter er halvandet. Egentlig har jeg jo lyst til at forkælde hende med pakkekalender eller adventskalender. Men ¨på den anden side synes jeg måske hun er for lille til al det juleræs, eller i hvert fald den materialistiske del af det. JEg går derfor og overvejer om man jeg skal lave en pakkekalender emd ex. bitte små ting, som rosinpakke, banan en lego klods etc.

Mht. juleaften ser jeg et stort gave show for mig, som jeg egentlig ikke synes særlig godt om. Hvad har i gjort for at minimerer det og hvad tænker i om det hele?

Hvad giver i jeres børni julegave/adventsgave etc.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Dinna88

Mussen2 skriver:

Min datter er halvandet. Egentlig har jeg jo lyst til at forkælde hende med pakkekalender eller adventskalender. Men ¨på den anden side synes jeg måske hun er for lille til al det juleræs, eller i hvert fald den materialistiske del af det. JEg går derfor og overvejer om man jeg skal lave en pakkekalender emd ex. bitte små ting, som rosinpakke, banan en lego klods etc.

Mht. juleaften ser jeg et stort gave show for mig, som jeg egentlig ikke synes særlig godt om. Hvad har i gjort for at minimerer det og hvad tænker i om det hele?

Jeg synes det lyder suuuuuuuuuuuper fint med små rosinpakker osv Så lærer de små også at det er en stor ting at modtage noget så simpelt som mad OG det er sundt på samme tid (I stedet for chokolade osv) Så jeg synes det lyder som en god idé. Jeg tror da også at den lille sætter pris på en snack der smager godt, frem for legetøj, når alderen ikke er højere.

Det med juleaften vil jeg lade andre svare på, jeg er ikke selv i den situation

Anmeld

10. november 2010

Anne85

Altså jeg ELSKER jul... men ikke pga alle gaverne osv - så det er absolut ikke det jeg vil prøve at give videre til min søn. Her skal december være en måned med varme og hygge. Med hjemmebag, klippe klister, julesange, julekalender i tv osv osv osv... og ja, så også en lille pakkekalender til den store (min datter på 4-5 måneder til den tid er vist ligeglad) for det husker jeg selv som noget fantastisk i december måned - det er næsten lige meget hvad der er i de små pakker - men spændingen ved at skulle finde en lille pak i sin sok fra julemande hver morgen synes jeg er fantastisk. Mht til juleaften så prøver jeg at gøre hvad jeg kan for at undgå gaveræs og fokusere mere på at det skal være en dag/aften med familiehygge, god mad, sange osv. Vi giver ikke selv børnene legetøj - altså ikke hvad jeg tænker som legetøj - de får bare de der bObles tumledyr. Og så prøver jeg ellers at fortælle resten af min dejlige familie at de lige så gerne vil ha bøger, spil osv og ikke TUSIND gaver. Derudover prøver vi i år at sprede det lidt ud - tror ikke min søn på 3 har glæde af at skulle åbne en ordentlig stak gaver selve juleaften, så lillejuleaften kommer min familie og hygger og her får han de gaver fra dem. Juleaften får han så fra min mands familie

Anmeld

10. november 2010

<3

Da min søn var de der 13-14mdr så pakkede vi en masse af hans legetøj ind og så var det mere det at pakke ud og nyde det som der var  i centrum. Hellere det end en masse rosiner som de jo kun må få 14gr af om ugen

Anmeld

10. november 2010

Marco2

Elsker også julen med al hyggen og samværet omkring at lave dekorationer, pynt, julebag og alt det der.

Mht gave"ræset" er vi ikke selv så meget inde over. Farmor har igennem noget tid syet noget kalender-værk som hun køber 24 pakker til som vores datter så får. Også hun får også en kalender fra farfar. Og ved at kæresten har købt en kalender på en udlandsrejse til hende. Ved dog ikke hvad det er i, men det er også med 24 låger. Så det er vist rigeligt. Men kan huske sidste år var det bare så hyggeligt at sidde i stuen og høre julemusik og åbne de forskellige kalendre.

Mht juleaften får hun såååå enormt mange gaver, så hun får kun gaverne fra de mennesker der er tilstede juleaften og som har ytrer ønske om at de gerne vil se hun pakker op. De resterende pakker tager vi med hjem og så får hun pakker løbende i juledagene. Vores gave får hun heller ikke juleaften da vi jo kan se hvad hun siger til det derhjemme. Vi gør det på den måde fordi vi tror på at hun derved vil få mere glæde af de enkelte gaver istedet for at få dem allesammen på en gang. Så går der hurtigt "sport" i bare at flå papiret af og videre til næste gave.

AG

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Mussen2 skriver:

Laura får adventsgaver af mine forældre til ca. 50 kr./pakke. Juleaften har vi aftalt, at vi danser om juletræet med hende om eftermiddagen, hvor hun så får lov til at pakke gaver op. Hun bliver allerede lagt i seng kl. 19, og så spiser vi først der

Jeg giver hende ingen gaver, da hun stadig ikke ved, hvad jul osv. er, og hun mangler heller ingenting, så jeg syne vi holder det på et meget lavt plan, når hun nu er så lille.

Anmeld

10. november 2010

sarahb

Min mor insisterer for at stå for advents kalenderen til Isaac, Og det får hun lov til.
Har sagt det ikke kun skal være legetøj, da han lige har haft fødselsdag og nu er det snart jul og han bliver også forkælet når han bliver storebror. Så har sagt vi kunne bruge undertøj , boxershorts og undertrøjer og nogle nylon handsker fra molo osv. Så det bliver lidt blandet.

Til jul får han det vi synes han mangler, er det kun en lille ting får han det ellers får han det vi ønsker at købe. Den lille der kun lige er blevet en måned juleaften, får masser fra familie og fra os får han det vi lige synes han mangler..

Anmeld

10. november 2010

Mussen2

Baagøe skriver:

Laura får adventsgaver af mine forældre til ca. 50 kr./pakke. Juleaften har vi aftalt, at vi danser om juletræet med hende om eftermiddagen, hvor hun så får lov til at pakke gaver op. Hun bliver allerede lagt i seng kl. 19, og så spiser vi først der

Jeg giver hende ingen gaver, da hun stadig ikke ved, hvad jul osv. er, og hun mangler heller ingenting, så jeg syne vi holder det på et meget lavt plan, når hun nu er så lille.

Hvor gammel er det nu hun er?

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Mussen2 skriver:

Hvor gammel er det nu hun er?

Hun vil være præcis 14 mdr. den 25. december

Anmeld

10. november 2010

Mi

Julen bliver nemt ALT for kaotisk og opkørt for børn. Vores fik slet ikke gaver fra os de første par år, kun fra familien, og når de ikke orkede at pakke mere ud, ja så blev resten gemt til en anden dag. Da maja fyldte et år gav vi vores sponsorbarn nogle penge i stedet for at købe gave til hende.

Der er jo ingen som siger at børn skal have kalendergaver eller adventsgaver, det må man jo gøre som man vil. Vores får adventsgaver, gider ikke alle de små ting, og så ligger julemanden nogle gange lidt slik eller andet til bordet om morgenen, men det er langt fra hver dag.

Jeg overvejer også hvad vi skal gøre med maja juleaften, for det er synd at holde hende vågen, når hun normalt kommer i seng kl 20, syntes jeg. Det kan være at jeg sjæler din idé med at lave noget for hende inden aftensmaden.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.