Altså jeg ELSKER jul... men ikke pga alle gaverne osv - så det er absolut ikke det jeg vil prøve at give videre til min søn. Her skal december være en måned med varme og hygge. Med hjemmebag, klippe klister, julesange, julekalender i tv osv osv osv... og ja, så også en lille pakkekalender til den store (min datter på 4-5 måneder til den tid er vist ligeglad) for det husker jeg selv som noget fantastisk i december måned - det er næsten lige meget hvad der er i de små pakker - men spændingen ved at skulle finde en lille pak i sin sok fra julemande hver morgen synes jeg er fantastisk. Mht til juleaften så prøver jeg at gøre hvad jeg kan for at undgå gaveræs og fokusere mere på at det skal være en dag/aften med familiehygge, god mad, sange osv. Vi giver ikke selv børnene legetøj - altså ikke hvad jeg tænker som legetøj - de får bare de der bObles tumledyr. Og så prøver jeg ellers at fortælle resten af min dejlige familie at de lige så gerne vil ha bøger, spil osv og ikke TUSIND gaver. Derudover prøver vi i år at sprede det lidt ud - tror ikke min søn på 3 har glæde af at skulle åbne en ordentlig stak gaver selve juleaften, så lillejuleaften kommer min familie og hygger og her får han de gaver fra dem. Juleaften får han så fra min mands familie
Anmeld