P-piller ? Galdesten og p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. november 2010

banaman89

Jeg startede på p-piller på den dag min mens startede som lægen sagde , men jeg har nu blødt i små 3 dage og jeg har stadigvæk en uge med piller endnu ?! Er det normalt ??

Samt har jeg fået konstanteret galdesten , og havde et galdestensanfald i over 12 timer i forgårs  Jeg læste så på nettet igår at p-piller kan få galdestensanfaldene igang  min læge havde intet sagt til mig (da jeg nok havde overvejet at lade p-pillerne ligge lidt længere)

Nogle som har/havde galdesten og på p-piller samtidigt?

Mvh Anna ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

TbCp

Jeg har haft gladesten og var også på p-piller samtidig, har aldrig hørt at p-pillerne skulle kunne fremkalde anfaldene.

Anmeld

10. november 2010

Meliora

banaman89 skriver:

Jeg startede på p-piller på den dag min mens startede som lægen sagde , men jeg har nu blødt i små 3 dage og jeg har stadigvæk en uge med piller endnu ?! Er det normalt ??

Samt har jeg fået konstanteret galdesten , og havde et galdestensanfald i over 12 timer i forgårs  Jeg læste så på nettet igår at p-piller kan få galdestensanfaldene igang  min læge havde intet sagt til mig (da jeg nok havde overvejet at lade p-pillerne ligge lidt længere)

Mvh Anna ..

Jeg har taget p-piller og haft galdesten samtidig. Nogen mener at galdesten kan komme af hormonerne i p-piller, men anfaldene påvirkes ikke af pillerne. Følgende produkter provokerer dog stenene voldsomt:

Fed mad
Cola
Røget mad
Kaffe (koffein generelt)

De fire ting finder man faktisk i MANGE ting. Pølser og bacon er f.eks. totalt no go.

Hvis du får det oftere end hver 3. Måned, anbefaler mand operation. Jeg er opereret for det og kan VIRKELIG anbefale det. Det er lille bitte operation med kikkert og man har næsten ikke ondt. Jeg gik på arbejde 3 dage efter operationen:-)

Galdesten er verdens værste smerte:-(

Anmeld

10. november 2010

TbCp

FruRafn skriver:

Jeg har taget p-piller og haft galdesten samtidig. Nogen mener at galdesten kan komme af hormonerne i p-piller, men anfaldene påvirkes ikke af pillerne. Følgende produkter provokerer dog stenene voldsomt:

Fed mad
Cola
Røget mad
Kaffe (koffein generelt)

De fire ting finder man faktisk i MANGE ting. Pølser og bacon er f.eks. totalt no go.

Hvis du får det oftere end hver 3. Måned, anbefaler mand operation. Jeg er opereret for det og kan VIRKELIG anbefale det. Det er lille bitte operation med kikkert og man har næsten ikke ondt. Jeg gik på arbejde 3 dage efter operationen:-)

Og stærkt krydret mad mener jeg også at jeg fik at vide jeg skulle holde mig fra.

Og ja smerterne er forfærdelige!!!!

Anmeld

10. november 2010

banaman89

FruRafn skriver:

Fed mad
Cola
Røget mad
Kaffe (koffein generelt)

Okay mange tak for dit svar

Jeg har det 3-4 gange om måneden , første gang 1½ dag før jeg fødte min søn den 13-08-10 .. Jeg er bare så bange for sygehuse , så jeg frygter det virkelig  Jeg vil hellere føde 10 børn lige i træk end at have disse smerter , har fået noget smertestillende men som bare ikke virker en skid !

Men jeg synes bare at jeg har hørt at nogle stadigvæk får disse anfald efter operationen ?!

Anmeld

10. november 2010

banaman89

TbCp skriver:

Jeg har haft gladesten og var også på p-piller samtidig, har aldrig hørt at p-pillerne skulle kunne fremkalde anfaldene.

Okay  læste det bare på nettet igår , men jeg kan selvfølgelig ikke finde det nu

Anmeld

10. november 2010

TbCp

banaman89 skriver:

Jeg har det 3-4 gange om måneden , første gang 1½ dag før jeg fødte min søn den 13-08-10 .. Jeg er bare så bange for sygehuse , så jeg frygter det virkelig  Jeg vil hellere føde 10 børn lige i træk end at have disse smerter , har fået noget smertestillende men som bare ikke virker en skid !

Men jeg synes bare at jeg har hørt at nogle stadigvæk får disse anfald efter operationen ?!

Det er virkelig en forfærdelig smerte!

Jeg fik først gjort plads så stenene kunne komme ud.... senere fik jeg så fjernet galdeblæren helt og så skulle der jo ikke gerne komme flere anfald når den er helt væk...

Anmeld

10. november 2010

Meliora

banaman89 skriver:

Jeg mærker absolut intet til den manglende galdeblære, og har ikke haft smerter siden.

Anmeld

11. november 2010

ønskebørn74

banaman89 skriver:

Mvh Anna ..

Har galdesten og er på p-piller denne md. i forbindelse med vores fertilitetsbehandling... Ikke noget problem her...

Anmeld

11. november 2010

Nalle

Har din læge ikke fortalt dig at den første måned du er på p-piller kan du bløde on and off en del gange?
Det er helt normalt fik jeg afvide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.