Hvor meget spiser jeres børn på 12 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Carina1984 skriver:

Han vejer 9,8 og er 81 lang. Han er dalet lidt i vægt på kurven men jeg tænker at det er fordi han er så aktiv. Der skal bare ske noget hele tiden
Må prøve at tilbyde ham noget mere når han er herhjemme. De siger i vuggestuen at han spiser godt.

Vi har fået at vide fra børnelægen at børn gerne må falde 1 kurv, uden at det er 'farligt' - da de som regl retter sig..

Ligeledes hvis der er sket noget stort i deres liv som opstart i dp / vu at de godt kan 'glemme' at vokse - da der sker så meget andet.

Her har han taget 900 g på - på snart 18 mdr. Uden at regne op og nedture i vægt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

>>Carina<<

Mor til Frederic skriver:

Vi har fået at vide fra børnelægen at børn gerne må falde 1 kurv, uden at det er 'farligt' - da de som regl retter sig..

Ligeledes hvis der er sket noget stort i deres liv som opstart i dp / vu at de godt kan 'glemme' at vokse - da der sker så meget andet.

Her har han taget 900 g på - på snart 18 mdr. Uden at regne op og nedture i vægt.

Godt at høre. Lægen vil gerne ha magnus vejet igen til 15 mdr undersøgelsen. Min venindes dreng som er 11 dage yngre vejer 9,3 og er 78 cm. Så er da rart at vide at andre også er sådan.
Han gider ik spise sindsyg meget af vores aftensmad så mon ik han også tager mere på når han begynder at ville spise mere af vores

Anmeld

10. november 2010

Carina1984 skriver:

Godt at høre. Lægen vil gerne ha magnus vejet igen til 15 mdr undersøgelsen. Min venindes dreng som er 11 dage yngre vejer 9,3 og er 78 cm. Så er da rart at vide at andre også er sådan.
Han gider ik spise sindsyg meget af vores aftensmad så mon ik han også tager mere på når han begynder at ville spise mere af vores

Det er vildt meget forskel på børn idag... 

Du skal blot sige; det min dreng mangler i vægt har han i personlighed i stedet... 

I min mands familie fik vi alle 3 par, alle drenge i året 2008. De har alle kg mæssigt være større end frederic hele vejen igennem, hvor frederic har været den 2. længste. Vores lille fætter bliver 2 år idag, han er 84 cm og vejer 13 kg - han har altid været en lille basse. 

Vi har gået til udredning og kontrol i over 1 år nu med frederic, men det var også fordi han valgte at smide over 1 kg på 1 mdr da han var 14 mdr gammel. I følge dem og når de regner baglæns at han er gået fra at ligge på den aller øverste kurve i højde til nu at ligge på kurven under normal. Men det hænger højst sandsynligt sammen med at han ingen sult har og derved er gået i stå i vækst. Vi har fået til julen over at vise at han kan tage på og vokse inden næste kontrol...

Anmeld

10. november 2010

>>Carina<<

Det er vildt meget forskel på børn idag... 

Du skal blot sige; det min dreng mangler i vægt har han i personlighed i stedet... 

I min mands familie fik vi alle 3 par, alle drenge i året 2008. De har alle kg mæssigt være større end frederic hele vejen igennem, hvor frederic har været den 2. længste. Vores lille fætter bliver 2 år idag, han er 84 cm og vejer 13 kg - han har altid været en lille basse. 

Vi har gået til udredning og kontrol i over 1 år nu med frederic, men det var også fordi han valgte at smide over 1 kg på 1 mdr da han var 14 mdr gammel. I følge dem og når de regner baglæns at han er gået fra at ligge på den aller øverste kurve i højde til nu at ligge på kurven under normal. Men det hænger højst sandsynligt sammen med at han ingen sult har og derved er gået i stå i vækst. Vi har fået til julen over at vise at han kan tage på og vokse inden næste kontrol...

hva hvis han ik tager på?

Anmeld

10. november 2010

Carina1984 skriver:

hva hvis han ik tager på?

du skal tro på at det gør han...

For så længe han trives og udvikler sig - så skal det andet nok komme også...

Hvis lægen ikke er bekymret i særlig grad og blot lige vil have ham på vægten igen, når han alligevel skal vaccineres om 3 mdr. Er det mere for lige at tjekke at han retter sig og lure hvordan det går. De ser jo nok ikke så mange slanke børn mere - så nyd du bare at du har en lang slank dreng.

De er ret gode til at aflæse krops sprog og tone leje, så prøv at gemme dine bekymringer væk.

Er sikker det nok skal komme. 

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Carina1984 skriver:

Min søn var til 1 års undersøgelse igår og lægen syns han vejer lidt i underkanten fordi han er højere end gennemsnittet (lægens ord)
Så vi sku prøve at gi ham mere mad.

Hvor meget spiser jeres på 12 måneder?

Hvor meget vejer han?

Anmeld

10. november 2010

>>Carina<<

du skal tro på at det gør han...

For så længe han trives og udvikler sig - så skal det andet nok komme også...

Hvis lægen ikke er bekymret i særlig grad og blot lige vil have ham på vægten igen, når han alligevel skal vaccineres om 3 mdr. Er det mere for lige at tjekke at han retter sig og lure hvordan det går. De ser jo nok ikke så mange slanke børn mere - så nyd du bare at du har en lang slank dreng.

De er ret gode til at aflæse krops sprog og tone leje, så prøv at gemme dine bekymringer væk.

Er sikker det nok skal komme. 

Mente med din dreng. Hva hvis han ik. Tager på til efter jul?

Anmeld

10. november 2010

>>Carina<<

Baagøe skriver:

Hvor meget vejer han?

9,8 og 81 lang

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Carina1984 skriver:

9,8 og 81 lang

Laura er 78 cm og 9,5 kg., så det er da næsten det samme og hun er også 1 år. Lægen sagde hun ligger til den lave side, men intet alarmerende - mærkeligt du har fået den besked, for han er da bare fin

Lauras måltider ser således ud:

Morgen: havregrød
Formiddag: ½ bolle og lidt frugt
Frokost: ½-1 stykke rugbrød med pålæg
Eftermiddag: ½ bolle og lidt frugt
Aften: Samme som os

Anmeld

10. november 2010

Malthes mor

Hvis han er småtspisende, så tilbyd ham forskellige nødder og mandle, abrikoser, rosiner, figner osv. Der er "sundt" fedt. Stil en skål på bordet, når han kommer hjem. Som han gå og guffe af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.