Mirakel-kur til dårlig sædkvalitet!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.571 visninger
9 svar
2 synes godt om
10. november 2010

amjans

Kære alle,

Min mand havde yderst dårlig sædkvalitet (ca 4.000) og vi havde næsten opgivet at komme i fertilitetsbehandling.

Dog ville lægen der udredte min mand prøve et forsøg med et D-vitamin kaldet Kolos i 6 måneder.

Efter 6 måneder var sædkvaliteten steget til 150.000!

Den er stadig meget lav, men nu er der da en lille håb for os!

Dette er ikke videnskabeligt bevist, men lægen fortalte os at han havde lavet forsøget me 10 patienter som alle havde oplevet en forbedring. Han vil nu skrive en artikel i et internationalt tidsskrift da det er et 'scientific breakthrough' som han sagde.

Prøv det! Det er bare et D-vitamin og kan ikke skade. Og hvis det virker er det jo fantastisk!
De kan fås på apoteket. Manden skal tage 2 piller den første måned og herefter 1 om dagen.

HELD OG LYKKE!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

tinasmor

Vi gjorde det samme. Efter 6 mislykkede behandlinger læste jeg om D-vitamin i et amerikans blad. Vi tog 1000 mg om dagen hver (købt over nettet kunne ikke finde det i dk nogle steder i den mængde) plus kalk som skulle gøre det bedre at optage D-vitaminen.

Jeg er nu gravid (ikke blevet scannet endnu så ved ikke om der er hjertelyd) men i hvertfald har jeg testet positiv.

Så jeg kan klart anbefale det.

Anmeld

10. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
tinasmor skriver:

Vi gjorde det samme. Efter 6 mislykkede behandlinger læste jeg om D-vitamin i et amerikans blad. Vi tog 1000 mg om dagen hver (købt over nettet kunne ikke finde det i dk nogle steder i den mængde) plus kalk som skulle gøre det bedre at optage D-vitaminen.

Jeg er nu gravid (ikke blevet scannet endnu så ved ikke om der er hjertelyd) men i hvertfald har jeg testet positiv.

Så jeg kan klart anbefale det.

vi er på vej i behandling. MEn hvor køber i det henne når det er over nettet. Ville gerne ind og læse om det

Anmeld

10. november 2010

amjans

Kruse90 skriver:

vi er på vej i behandling. MEn hvor køber i det henne når det er over nettet. Ville gerne ind og læse om det

Du kan købe Kolos D- vitamin på apoteket - Jeg fik at vide at det skulle være denne (og ikke et almindeligt D-vitamin) da Kolos er et ekstra stærkt D-vitamin som også indeholder calcium.

Personligt ville jeg generelt ikke købe 'medicin' over nettet, men det er jo dit valg.

Held og lykke og håber det virker for dig/jer.

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

amjans skriver:

Du kan købe Kolos D- vitamin på apoteket - Jeg fik at vide at det skulle være denne (og ikke et almindeligt D-vitamin) da Kolos er et ekstra stærkt D-vitamin som også indeholder calcium.

Personligt ville jeg generelt ikke købe 'medicin' over nettet, men det er jo dit valg.

Held og lykke og håber det virker for dig/jer.

Nej du har ret, normalt køber jeg heller ikke medicin over nettet. Det er alt for farligt. Men købte det i England gennem Boots, som er tilsvarende Matas i Dk. Det var kun fordi jeg ikke kunne finde det i den dosis jeg gerne ville have i mit nærområde.

Anmeld

10. november 2010

baby84

det skal bare prøves tak for informationen

Anmeld

12. november 2010

Wish upon a star

Jeg syntes også at have hørt eller læst et sted at Zink skulle forbedre sædkvaliteten. Nogen der har hørt det samme?

Hvis man køber det der Kolos D-vitamin, er skal man så også købe kalk tabeletter for bedre optagelse. Eller er det nok med det han får gennem hans Multi Vitamin pille??

Anmeld

12. november 2010

Lisbeth1985

B&K skriver:

Jeg syntes også at have hørt eller læst et sted at Zink skulle forbedre sædkvaliteten. Nogen der har hørt det samme?

Hvis man køber det der Kolos D-vitamin, er skal man så også købe kalk tabeletter for bedre optagelse. Eller er det nok med det han får gennem hans Multi Vitamin pille??

Zink skulle også hjælpe.. Jeg har i hvert fald sat min mand på zink-kur 

Anmeld

13. november 2010

amjans

B&K skriver:

Han behøver ikke at tage ekstra calcium - det skulle være rigeligt med det der allerede er i pillen.

Anmeld

21. november 2012

martin blomberg jensen

Kære alle

Jeg tillader mig at deltage i tråden, da vi igennem mange år har set et utal af mænd der tager store doser zink, q10, folinsyre, c-vitamin, d-vitamin, antioxidanter, clomifen etc i frustration over den udeblevne graviditet. 

Der findes idag ikke noget kosttilskud der beviseligt kan forbedre en mands sædkvalitet eller evne til at få børn, desværre. 

Vi har i mange år forsøgt at identificere de faktorer, der påvirker sædkvaliteten. I januar 2011 startede vi et stort randomiseret forsøg, hvor vi undersøger, om store doser d vitamin kan forbedre sædkvaliteten og evnen til at få børn hos mænd med nedsat sædkvalitet. 

Man kan komme med i forsøget, hvis man er mandlig part i et parforhold hvor man prøver at få børn, og hvor man har fundet at sædkvaliteten ikke er perfekt. 

Hvis man vurderes egnet til deltagelse i forsøget vil manden blive undersøgt grundigt klinisk med samtidig undersøgelse af arvemateriale, ultralyd, knogleskanning, hormoner samt øvrige blodprøve på Rigshospitalet. 

Vi har en forhåbning om at d vitamin kan forbedre sædkvaliteten samt andre helbredsparametre,  men idag er der ingen der med sikkerhed ved om det hjælper på evnen til at få børn. 

du kan læse om forsøget på http://clinicaltrials.gov/show/NCT01304927

hvis du vil høre mere kan du skrive til MartinBlombergJensen@gmail.com

held og lykke med børnene

Mvh

Martin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.