Hvor meget spiser jeres på 1½år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Sees

Hej damer.

Jeg er efterhånden blevet lidt bekymret for min søns spisevaner. Det virker nogle gange som om han ingen mæthedfornemmelse har

Bare for at tage et eksempel, så kan jeg beskrive hvad han har spist idag:

kl. ca. 07.30 (hjemme) - en potion havregrød.
kl. ca. 09.00 (dagpleje) - 3 (TRE!!) boller, og en banan.
kl. ca. 11.30 (dagpleje) - 1½ rugbrød og frugt.
kl. ca. 14.30 (dagpleje) - En masse frugt, yoghurt + 1 bolle.
kl. ca. 17.45 (hjemme) - 4 kartofler m. kød, sovs og grønt.

Er dette normalt??

Håber nogle kan hjælpe mig lidt.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Diana...

Altså jeg ved ikke om det er normalt men min søn spiser det halve af hvad din søn spiser og nogen gange også mindre men jeg har altid synes han spiser meget lidt. 

Vi skal være heldig hvis vi kan få en hel rubrødsmad i ham og han spiser heller ikke så meget til alle de andre måltider. Min min SP sagde de spiser det de har brug for. 

Anmeld

10. november 2010

Barbamama

He he jeg gloede lidt da der stod 3 boller!!!

Min datter er 1,5 og spiser sådan her:

6.00: Havregrød

9.00: En bolle med smør

12.00: 1-2 stykker rugbrød

15.00: En bolle m frugt eller en portion øllebrød

18.00: Et stykke kød og nogle grøntsager og ris eller pasta.

Hun spiser ikke det vilde og er en af dem der er lidt småtspisende med hendes portioner. Men ellers synes jeg da du skulle ringe til din sundhedsplejerske og snakke med hende. Hvordan med hans vægt??? Jeg kender en der må stoppe sin søn i at spise for ellers kaster han op. Han vil gerne spise hele tiden.

Anmeld

10. november 2010

Nalle

Siden min datter var 15 måneder, er det kun morgenmad hun har spist helt vildt af ( havre grød )

Aftensmad har aldrig været et hit ved hende, men det intet vi skal være bekymret for siger SP

Anmeld

10. november 2010

Valle81

Sees. skriver:

Hej damer.

Jeg er efterhånden blevet lidt bekymret for min søns spisevaner. Det virker nogle gange som om han ingen mæthedfornemmelse har

Er dette normalt??

Knus

Jeg synes ikke det lyder så vildt:0)

Nogle børn har bare en sund og god appetit, og det er jo skønt:0) Tænk på hvor meget energi de bruger på kort tid, de har jo ild i numsen sådan nogle små nogen:

Nyd at han spiser:0)

Knus

Mor til Asta som faktisk ikke rørte mad før hun blev tre år:0(

Anmeld

10. november 2010

<3

Sees. skriver:

Hej damer.

Er dette normalt??

Knus

Normalt og normalt Jeg har også en grovæder til barn og det der er lyder ikke specielt vildt.

Mit råd er at lade ham selv finde ud af det med sult og hvornår man er mæt. Min søn har kastet op en gang pga. overspisning. Det er da ingenting. Og han spiste endda meget mere end din

Du kan ikke bestemme for ham hvornår han føler det ene eller andet. Det må han selv lære så læn dig tilbage og nyd at du i det mindste ikke skal bekymre dig om han nu får nok næring

Anmeld

10. november 2010

Sees

michella80 skriver:

He he jeg gloede lidt da der stod 3 boller!!!

Min datter er 1,5 og spiser sådan her:

6.00: Havregrød

9.00: En bolle med smør

12.00: 1-2 stykker rugbrød

15.00: En bolle m frugt eller en portion øllebrød

18.00: Et stykke kød og nogle grøntsager og ris eller pasta.

Hun spiser ikke det vilde og er en af dem der er lidt småtspisende med hendes portioner. Men ellers synes jeg da du skulle ringe til din sundhedsplejerske og snakke med hende. Hvordan med hans vægt??? Jeg kender en der må stoppe sin søn i at spise for ellers kaster han op. Han vil gerne spise hele tiden.

Han vejer 'kun' 11,6 kilo, men han er en lille sat fyr.

DP'en siger at de jo tit spiser voldsomt når de er i en vokseperiode, men den vokseperiode har så bare varret 1½ måned nu

Anmeld

10. november 2010

hc=k

Min søn.

kl 08.00 Havregrød 1-2 dl

i dagplejen spiser han øllebrød,rugbrød,yougurt,frugt,boller og hvad der ellers hører til, men det har jeg altså ikke rigtig styr på.

Hjemme får han en frugtstang eller et æble.

Til aftensmad får han det samme som vi andre, men han er meget sjældent sulten.

Anmeld

10. november 2010

Barbamama

Sees. skriver:

Han vejer 'kun' 11,6 kilo, men han er en lille sat fyr.

DP'en siger at de jo tit spiser voldsomt når de er i en vokseperiode, men den vokseperiode har så bare varret 1½ måned nu

He he ja okay. Ja min datter vejer altså kun 8,6kg men hun har haft en meget lang periode hvor hun ikke tog på men det går fremad nu. Det er dejligt. Men altså. Hvis han ikke bliver dårlig af det er vel også fint nok

Anmeld

10. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Hej damer.

Er dette normalt??

Knus

Så længe sp og egen læge ikke mener han er for tyk, ser jeg ingen grund til at skære i hans mad...

Kunne ikke lade være med at smile, da jeg læste dit indlæg og tænke hoold da op... Men misundelse er en grim ting.. Lad ham spise, hellere det end at begynde at sulte ham..

Vores dreng viser ikke sult - så hvis vi bare for 1/3 af det din dreng spiser i vores, er det stort. Vi går dertil også til kontrol med ham da han er et bette nips på 9,9 kg og 90 cm.

- Morgenmad; få mundfulde til 1 dl.

- tilbudt frugt og grovbrød + vand til formiddag i dp, herhjemme vil han det sjælendt.

- middag; ½-1 stykke rugbrød - nogle dage kun pålæg'et eller leverpostej'en. sødmælk eller juice til.

- tilbudt eftermidags frugt og grovbolle i dp, herhjemme i weekend kan han godt gå og gnave i ½ bolle.

- aftensmad; det samme som os. Men tager max 4 mundfulde eller 6 møllehjul eller 5 kødboller eller spiser kun lidt sovs osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.