Hvilke mærker søger i vintertøj i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.130 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. august 2008

Christinahr

Ja meget enkelt hvilke mærker er jeres favoritmærker (gerne hvorfor) inden for

Vinterstøvler
Regntøj
Flyverdragt

Vi ved fra sidste år hvad vi IKKE skal købe, men hvor køber i andre disse ting. Tiden nærmer sig jo hastigt.

Derudover, til vuggestue barn har i da haft en eller to af hver ting. Der er mange der siger at f.eks en flyverdragt er nok i vuggestue, men i vores vuggestue er de både ude om formiddagen og eftermiddagen. Derudover kan vi jo ikke gå ud når jeg har hentet hende hvis dragten er våd.

Kom med alle jeres gode erfaringer :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

Bastian

Vinterstøvler: Bisgaard, Angulus (de smalle) eller Aturo Rap

Regntøj: TTH, Ocean, Abeko eller Helly Hansen. Helst med aftagelig fleece for

Flyverdragter: Ver de Terre, Reima Tec eller TTH

Vinterjakker: Lego, Gap, Esprit, Miniature, TTH el. lign

Mht antal så har min datter i dp kun 1 flyverdragt og 1 vinterjakke, men har så derudover en termodragt. Jeg ville i dit tilfælde nok købe 2. Vi gør det med vores ældste, at han har en lidt dyrere, pænere dragt til fritiden, men har så 2 andre flyverdragter i børnehaven - købt billigt og brugt! Derudover har han også en vinterjakke og overtræksbukser. Henne i BH har han altid 1 par snøre-vinterstøvler og termostøvler til at skifte imellem.

Anmeld

13. august 2008

Mette+Mathias

Der er så lige noget som undrer mig, når nogle har mere end 1 flyverdragt.

Hvorfor er det at man vælger at den 1 ( ofte ekstra-dragten) godt kan være billig (altså ikke billig fordi den er brugt, men købt billig fra ny)?

Jeg tænker lidt; at hvis man mener den billige er lige så god som den dyre, hvorfor så ikke købe 2 billige?

Og hvis man mener den dyre er bedre, hvorfor så vælge at ens barn skal have en dårligere/koldere dragt på når den anden er våd/beskidt osv.?

Jeg kan godt forstå at der er noget økonomi i det, men så kunne man jo evt. købe en i et dyrt mærke, brugt, så den blev billigere.

Men for at svare på spørgsmålet:

Regntøj; TTH, det fra Bilka med fleece i, når det er koldt.

Flyverdragt: Reima

Jakke; Minimo, Reima, TTH.

Støvler: Ecco

Men husk nu lige at der er jo er tørreskab i vs, så ofte kan dragten tørres under middagsluren, og det er jo heller ikke SÅ tit at der er vådt udenfor, ofte er der jo bare koldt.

Anmeld

13. august 2008

Bastian

Mette+Mathias skriver:

Der er så lige noget som undrer mig, når nogle har mere end 1 flyverdragt.

Hvorfor er det at man vælger at den 1 ( ofte ekstra-dragten) godt kan være billig (altså ikke billig fordi den er brugt, men købt billig fra ny)?

Jeg tænker lidt; at hvis man mener den billige er lige så god som den dyre, hvorfor så ikke købe 2 billige?

Og hvis man mener den dyre er bedre, hvorfor så vælge at ens barn skal have en dårligere/koldere dragt på når den anden er våd/beskidt osv.?

Jeg kan godt forstå at der er noget økonomi i det, men så kunne man jo evt. købe en i et dyrt mærke, brugt, så den blev billigere.

Men for at svare på spørgsmålet:

Regntøj; TTH, det fra Bilka med fleece i, når det er koldt.

Flyverdragt: Reima

Jakke; Minimo, Reima, TTH.

Støvler: Ecco

Men husk nu lige at der er jo er tørreskab i vs, så ofte kan dragten tørres under middagsluren, og det er jo heller ikke SÅ tit at der er vådt udenfor, ofte er der jo bare koldt.

Jeg kan kun svare for mit eget vedkommende. Min søn har 3 flyverdragter, som alle er af god kvalitet. Den ene, som han har på i fritiden, er den dyreste forstået på den måde, at den ikke er bedre kvalitetsmæssigt, fordi de alle 3 er rigtig gode. Men den er købt nyere brugt og er lige i min smag farvemæssigt mm. De to andre, som er lige så gode mærker (Helly Hansen og Mikk-line) men måske knap så kønne farvemæssigt eller ikke lige er fra i års eller sidste års kollektion, er købt lidt mere brugt (selvfølgelig ikke mega slidt, men der må gerne være lidt slid på numse og knæ). Så jeg synes ikke, at jeg går på kompromis med kvalitet, når jeg vælger billigere dragter - går kun på kompromis med udseendet!

Anmeld

13. august 2008

Mette+Mathias

Jamen det er jo også det jeg siger at jeg godt kan forstå ;) At man så køber brugt, for stadig at kunne få det som (man mener) er kvalitet.

Jeg forstår bare ikke hvorfor det ene ikke er godt nok/varmt nok/tørt nok til at bruge hver dag, men ok når den dyre/gode/1. valget er våd?

Anmeld

13. august 2008

Bastian

Mette+Mathias skriver:

Jamen det er jo også det jeg siger at jeg godt kan forstå ;) At man så køber brugt, for stadig at kunne få det som (man mener) er kvalitet.

Jeg forstår bare ikke hvorfor det ene ikke er godt nok/varmt nok/tørt nok til at bruge hver dag, men ok når den dyre/gode/1. valget er våd?

Helt enig ;)

Anmeld

13. august 2008

Christinahr

Jeg har en ide om at købe en kvalitets reima tec eller ticket to heaven bugt og en fra bilka. Jeg har sjovt nok fået indtryk at det er de to mærker folk hælder mest til.

Jeg køber en ny fra bilka da jeg kan betale mig fra den og en brugt af de andre da jeg ikke vil give 800-1000 kr hvis jeg ikke er tilfreds.

Så ved jeg til næste år hvad jeg synes passer bedst hertil :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.