Hikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Sakris

Jeg er lige gået ind i uge 34, og oplever flere gange om dagen, at min lille pige har hikke. I de sidste to uger er vi kommet op på 2-3 gange hikke om dagen. Hvor hun bare ligger og hopper jævnt i nogle minutter af gangen.

Jeg ved det er normalt at de har hikke. Men er det normalt med 2-3 gange om dagen? Og hvor længe bliver/blev jeres ved når de hikkede? Kan man gøre noget ved det? Eller irritere det overhovedet barnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

thildemus

Min dreng havde rigtigt, rigtigt meget hikke inde i maven. Vil tro at maven hoppede 5-7 gange om dagen. Fik at vide, at det ikke betød noget - og ikke generede babyen i maven. Han har også hikket lidt efter han kom ud. Da han var 1 1/2 år kaldte de ham et hikke-egern i vuggestuen 

Anmeld

9. november 2010

Sakris

thildemus skriver:

Min dreng havde rigtigt, rigtigt meget hikke inde i maven. Vil tro at maven hoppede 5-7 gange om dagen. Fik at vide, at det ikke betød noget - og ikke generede babyen i maven. Han har også hikket lidt efter han kom ud. Da han var 1 1/2 år kaldte de ham et hikke-egern i vuggestuen 

Hehe.... Okay.... 5-7 gange, det er godt nok vildt. Så tror jeg at jeg ville blive irriteret. Men dejligt at vide, at det er uden betydning. For blev da lidt bekymret!

Anmeld

9. november 2010

henh01

Har hørt noget om at det er med til at styrke deres vejrtrækning når de kommer ud

Anmeld

9. november 2010

Sakris

henh01 skriver:

Har hørt noget om at det er med til at styrke deres vejrtrækning når de kommer ud

Okay.... Jamen det er jo en god ting så!

Anmeld

9. november 2010

serinasmor

serina hikkede rigtig meget .. da vi nåede til jul(og termin) hoppede maven nærmest af det så selv farmand kunne se når hun hikkede ... hun hikkede i øvrigt videre på den anden side ikke noget at være bekymret for overhovedet

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

Sakris skriver:

Jeg er lige gået ind i uge 34, og oplever flere gange om dagen, at min lille pige har hikke. I de sidste to uger er vi kommet op på 2-3 gange hikke om dagen. Hvor hun bare ligger og hopper jævnt i nogle minutter af gangen.

Jeg ved det er normalt at de har hikke. Men er det normalt med 2-3 gange om dagen? Og hvor længe bliver/blev jeres ved når de hikkede? Kan man gøre noget ved det? Eller irritere det overhovedet barnet?

Det er helt normalt. Lauras hikke tog også til omkring uge 32, og hun hikkede nærmest konstant. Eller sådan føltes det i hvert fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.