Jeg søger en god opskrift på wokmad.. Hjælp! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Bare mig..

Hej tøser...

Er der ikke nogen af jer der plejer og lave en kanon wokgryde?

Hvad kommer i i?

Vi skal have det i aften og har kun lavet det en gang, men det blev noget rigtig møg.. Så måske en af jer, har forslag til en bedre en...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

netdaddy

God wok.mad afhænger lidt af hvilke krydderier m.m. du anvender.

Vi laver det altid med følgende krydderier:

Hvidløg
Ingefær
Chili (mængde efter smag)
Citrongræs (3-4 stængler)
Koriander (frisk)
Soya

Derudover steger vi kødet i sesamolie, og putter eventuelt lidt sesamfrø i, men pas på de ikke brænder på, for så smager det forfærdeligt.

Derudover bruger vi enten fiskesauce, eller østerssauce - hvis vi skal have nudler til så bruger vi østerssauce og hvis vi skal have ris til bruger vi fiskesauce.

Alternativt kan du bruge risvin-eddike uanset om du skal have ris eller nudler til.

Grøntsagerne skal hakkes/snittes fint/tyndt, da et key-point i wokmad er lynstegning.

Grøntsagerne lynsteges ved høj varme i maksimalt 3 minutter og helst kun 2 minutter for at bevare smag og sprødhed.

Bliver retten for stærk kan du tilsætte kokosmælk (ikke light-udgaven) for at dæmpe retten.

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej tøser...

Er der ikke nogen af jer der plejer og lave en kanon wokgryde?

Hvad kommer i i?

Vi skal have det i aften og har kun lavet det en gang, men det blev noget rigtig møg.. Så måske en af jer, har forslag til en bedre en...?

Hej, jeg plejer at bruge en grøntsagsmix fra frost hvis det skal være nemt, og ellers friskhakkede grøntsager efter smag. Og så bruger jeg fuldkornsnudler fra Bluedragon.

Så svitser jeg et fint hakket løg i min wok med til sesamolie,chilisauce og evt. lidt soya.

Tilsætter kylling som er skåret i små stykker, bruner det af og tilsætter så grøntsagerne samt presset hvidløg og friskrevet ingefær efter smag.

Så koger jeg imens mine nudler, og når de er færdige og grøntsagerne er nogenlunde tilberedt tilsætter jeg dem.

Herefter tilsætter jeg ekstra chilisauce og soya - måske også lidt ekstra sesamolie.

Nogle gange tilsætter jeg også lidt frisk hakket chili, hvis det skal være ekstra stærkt.

Det smager ret godt og er neeemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.