Hjemmelavet mad til barnedåb..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.874 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. november 2010

sismofutten

Hej alle sammen,

Så er vi begyndt at planlægge maden til min lille piges barnedåb, som skal holdes i midten af januar.. Vi bliver omkring 80 mennesker.. Hvad synes I, mangler der noget?

Buffet:

• Flødekartofler
  • Tomatsalat
  • Pastasalat
  • Flute
  • Frikadeller
  • Hamburgerryg
  • Kyllingelår/Kyllingespyd
  • Tarteletter

Tilbehør:

• Dressing
  • Smør

Dessert:

• Ostebord
  • Kage
  • Chokolade
  • Chips

Drikkevare:

• Øl
  • Rødvin
  • Hvidvin
  • Sodavand
  • Kaffe
  • Te

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Ryberg

Mmmhh... ser lækkert ud!!!

En ting jeg glemte... som jeg først kom i tanke om efter gæsterne var kommet var

Vand ....

Man husker alt andet... men vand til rødvin er nu en god ide

Det var det eneste der lige poppede op.... netop fordi jeg selv glemte det i kampens hede

Anmeld

9. november 2010

Silas&Mille

det lyder rigtig lækkert.

personligt mener jeg dog at chips er lidt malplaceret (staves?)

Anmeld

9. november 2010

missie20

sismofutten skriver:

Hej alle sammen,

Så er vi begyndt at planlægge maden til min lille piges barnedåb, som skal holdes i midten af januar.. Vi bliver omkring 80 mennesker.. Hvad synes I, mangler der noget?

Buffet:

• Flødekartofler
  • Tomatsalat
  • Pastasalat
  • Flute
  • Frikadeller
  • Hamburgerryg
  • Kyllingelår/Kyllingespyd
  • Tarteletter

Tilbehør:

• Dressing
  • Smør

Dessert:

• Ostebord
  • Kage
  • Chokolade
  • Chips

Drikkevare:

• Øl
  • Rødvin
  • Hvidvin
  • Sodavand
  • Kaffe
  • Te

Lyder mums det hele. Vi lavede og alt maden selv til Frederiks barnedåb. Vi havde også ost og kiks. Vi var 20 og der blev ikke spist noget af osten. Så måske skulle i sparer det væk.? Bare et lille spørgsmål. Hav en rigtig god dag  Håber i får en dejlig dag.

Anmeld

9. november 2010

sismofutten

KittyGirl skriver:

Mmmhh... ser lækkert ud!!!

En ting jeg glemte... som jeg først kom i tanke om efter gæsterne var kommet var

Vand ....

Man husker alt andet... men vand til rødvin er nu en god ide

Det var det eneste der lige poppede op.... netop fordi jeg selv glemte det i kampens hede

ARG, vand - ja, sådan en basal ting kunne jeg også finde på at glemme - den er hermed skrevet på - tusind tak :-)

Anmeld

9. november 2010

sismofutten

MoriSverige skriver:

det lyder rigtig lækkert.

personligt mener jeg dog at chips er lidt malplaceret (staves?)

Det kan jeg da godt se nu du skriver det - det er vidst bare fordi det smager så godt, at den har sniget sig ind på listen ;-)

Anmeld

9. november 2010

sismofutten

missie20 skriver:

Lyder mums det hele. Vi lavede og alt maden selv til Frederiks barnedåb. Vi havde også ost og kiks. Vi var 20 og der blev ikke spist noget af osten. Så måske skulle i sparer det væk.? Bare et lille spørgsmål. Hav en rigtig god dag  Håber i får en dejlig dag.

Min familie er stor oste-spiser, så den tør jeg ikk fjerne - men tak for don erfaring, det var lige præcis derfor jeg skrev herinde :-)

Anmeld

9. november 2010

Silas&Mille

sismofutten skriver:

Det kan jeg da godt se nu du skriver det - det er vidst bare fordi det smager så godt, at den har sniget sig ind på listen ;-)

Hehe... det er selvfølgelig rigtigt. Men hvis det er der er nogen der ser ud til at kunne have lyst til andet end ost, kage eller chokolade, kan man jo have et par poser eller tre i baghånden

Eventuelt kunne man skifte chips ud med slik ?

Vil give dig ret i det med osten. Både min og kærestens familie er store oste spisere så det er også et must her når vi engang skal holde barnedåb

Anmeld

9. november 2010

sismofutten

MoriSverige skriver:

Hehe... det er selvfølgelig rigtigt. Men hvis det er der er nogen der ser ud til at kunne have lyst til andet end ost, kage eller chokolade, kan man jo have et par poser eller tre i baghånden

Eventuelt kunne man skifte chips ud med slik ?

Vil give dig ret i det med osten. Både min og kærestens familie er store oste spisere så det er også et must her når vi engang skal holde barnedåb

Ja, for vi bliver faktisk en del børn - og de skal jo også hygge sig - men god ide med at have et par poser i baghånden, så er man da på den sikre side :-)

Hmm, kan man lave slik-poser til børnene, eller gør man ikk det til en barnedåb??

Er glad for at det ikk kun er min familie der er sådan :-)

Anmeld

9. november 2010

TTM

Det lyder super lækkert

Men jeg har en lille idé; Frugtfad?

En masse æbler/bananer/pære/melon/ananas/vindruer osv.. Plejer og skabe stor glæde hos både børn og voksne, et dejligt alternativ..

Har du tænkt på peberfrugt til osten? Og skære en 6-8 op i skiver, evt blande røde/gule/grønne/orange i en "farvesymfoni" Og lidt vindruer til osten også?

Bare lidt forslag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.