Jeg bliver helt afhængig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

oo

aaaai hvor er du god! jeg er da helt vild med dine kjoler (jeg er jo megameget kjoledame selv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

lion

Skouboe skriver:

Jeg er især vild med den grønne kjole...

Er de allesammen varianter over empire mønstret fra Mini-Krea? Jeg overvejede faktisk at kaste mig over det, forbi jeg synes det er et fedt mønster, men når du synes det driller, er jeg ikke så sikker - jeg har en riiimelig kort lunte for tiden. 

Og velkommen i klubben af afhængige...

ja alle kjolerne er lavet over det samme mønstre og de er alle sammen "lavet", det eneste du selv skal lave er det 2 delte.

På mønstret er der en linje hvor elastikken skal sidde, den linje har jeg brugt til at dele mønsret i 2, og lagt søm rum på.

Halsen driller helt vildt, for de siger man bare skal overlockke den og så lave en løbebane til elastikken, men jeg har j oikke en overlockker så jeg må bukke den om 2 gange og den er bare ikke til at lægge op pæn, jeg ved ikke om man kan når man overlockker, jeg tror det ikk. Jeg har fundet en løsning, jeg syr elastikken på 5 mm inde og så vender jeg stoffet ned til elastikken og så vender jeg hele elastikken og styr zikzak oven på elastikken igen, det giver den pæneste finish.

Anmeld

9. november 2010

lion

xxx skriver:

Eeej, hvor er det bare flot, det du har lavet! Det er du godt nok god til! 

Mange tak

Anmeld

9. november 2010

lion

Metchen skriver:

Thumbs up Helene, det ser super godt ud det du har lavet.

Meget imponerende.

Mange tak

Anmeld

9. november 2010

lion

Tjuhl skriver:

aaaai hvor er du god! jeg er da helt vild med dine kjoler (jeg er jo megameget kjoledame selv)

Jeg ELSKER kjoler til min datter, men jeg fgår ikke rigtig i kjoler selv, føler mig lidt fed i en kjole.

Men maange tak.

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

lion skriver:

ja alle kjolerne er lavet over det samme mønstre og de er alle sammen "lavet", det eneste du selv skal lave er det 2 delte.

På mønstret er der en linje hvor elastikken skal sidde, den linje har jeg brugt til at dele mønsret i 2, og lagt søm rum på.

Halsen driller helt vildt, for de siger man bare skal overlockke den og så lave en løbebane til elastikken, men jeg har j oikke en overlockker så jeg må bukke den om 2 gange og den er bare ikke til at lægge op pæn, jeg ved ikke om man kan når man overlockker, jeg tror det ikk. Jeg har fundet en løsning, jeg syr elastikken på 5 mm inde og så vender jeg stoffet ned til elastikken og så vender jeg hele elastikken og styr zikzak oven på elastikken igen, det giver den pæneste finish.

Ja, den hjerneblødning har onion også i nogle af deres mønstre... Jeg plejer at blive gal, og derefter klippe en strimmel stof i 70mm x længden rundt - sy enderne sammen og derefter sy elastikken sammen, og så sy den på rundt om elastikken hele vejen rundt, overlocke kanten og derefter stikke den ned fra retsiden... og når du stikker den, kan du nok godt nøjes med en zig-zag...

Anmeld

10. november 2010

lion

Skouboe skriver:

Ja, den hjerneblødning har onion også i nogle af deres mønstre... Jeg plejer at blive gal, og derefter klippe en strimmel stof i 70mm x længden rundt - sy enderne sammen og derefter sy elastikken sammen, og så sy den på rundt om elastikken hele vejen rundt, overlocke kanten og derefter stikke den ned fra retsiden... og når du stikker den, kan du nok godt nøjes med en zig-zag...

Jeg syr først elastikken på med zig zag. Jeg ligger enderne ovenpå hinanden og syr dem fast og derefter hiver jeg og syr elastikken på som om det var rib. Derefter vender jeg stoffet ned til elastikken og vender elastikken rundt, og syr det hele fast på igen. nJeg bruger sting længede på 3 eller 4 og endtil videre har det holdt på alle de kjoler Cassandra har haft på og blevet vasket.

Jeg bliver bare så meget idiot når et mønster ikke passer som de siger.

Jeg skal bare lige har købt kjole mønstret i str. ½år -3år for det jeg har er nemlig 4-10 lidt for stort til Cassandra. Jeg gjorde bare kjolen kortere så passer str. 4 år hende, men hvis jeg vil lave en top virker det jo ikk

Anmeld

10. november 2010

Barbamama

Hold da så lige k... hvor er du GOD!!!!! Er SÅ vild med kjolerne!!!! (Ja og bukserne også for den sags skyld! ). Uha sig lige til når man kan bestille. He he

Anmeld

10. november 2010

lion

michella80 skriver:

Hold da så lige k... hvor er du GOD!!!!! Er SÅ vild med kjolerne!!!! (Ja og bukserne også for den sags skyld! ). Uha sig lige til når man kan bestille. He he

Mange tak.

Det skal jeg nok gøre.

hvis det var hvilken slag kjole eller bukser kunne du tænke dig?

Anmeld

11. november 2010

Barbamama

lion skriver:

Mange tak.

Det skal jeg nok gøre.

hvis det var hvilken slag kjole eller bukser kunne du tænke dig?

Uha æblebusker, æblekjole og den der kjole med de to Loops hvis man kan kalde dem det. Hi hi.... Men det kan du vente med til sommer. Ha ha ha.... SÅ bestiller jeg sgu hvis du gider lave det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.