hjælp hjælp hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Mama3

hej piger

ja hjælp siger jeg bare, jeg ved der her været mange indlæg som denne, og jeg har været inde og læse en masse.

sagen er den at jeg har siden jeg fødte min datter for 3 uger siden har jeg haft sårede brystvorter som bare gør så ondt det er virkelig så slemt at jeg sidder og tuder når hun tar fat det er helt vildt så ondt det gør, jeg har bare prøvet alt synes jeg, jeg lufttørre og smøre mælk på, jeg smørre med crem fra apoteket, jeg har ammeskaller på, jeg har prøvet at aflaste ved at malke ud,jeg har prøvet forskellige ammestillinger, men nu ved jeg ikke hva jeg skal gøre mere, jeg synes det er utroligt at det satdig ikke er helet efter 3 uger skal jeg prøve at ringe til lægen, hun må vel kunne give mig noget som kan få det til at hele.

jeg har så meget brug for gode råd hjælp mig hjælp mig

knus filucca&smillasmor som er lige ved at gi op men som alligevel er så stædig at det gør hun ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

ML

Prøv at kigge på ammenet.dk evt. Masser af ammesnak og eksperthjælp. Har ikke selv prøvet sår, blot rifter som heldigvis gik væk efter 1-2 uger, så har ikke så mange gode råd. Men håber da det bliver bedre snart og at du snart kan nyde at amme dit barn.

Anmeld

8. november 2010

oerbaek

min søn bed nærmest hul på mig de første 2 måneder....

det var et helvede at give ham mad....

Hvilke creme har du prøvet???

Anmeld

8. november 2010

StineW

filuccasmor skriver:

hej piger

ja hjælp siger jeg bare, jeg ved der her været mange indlæg som denne, og jeg har været inde og læse en masse.

sagen er den at jeg har siden jeg fødte min datter for 3 uger siden har jeg haft sårede brystvorter som bare gør så ondt det er virkelig så slemt at jeg sidder og tuder når hun tar fat det er helt vildt så ondt det gør, jeg har bare prøvet alt synes jeg, jeg lufttørre og smøre mælk på, jeg smørre med crem fra apoteket, jeg har ammeskaller på, jeg har prøvet at aflaste ved at malke ud,jeg har prøvet forskellige ammestillinger, men nu ved jeg ikke hva jeg skal gøre mere, jeg synes det er utroligt at det satdig ikke er helet efter 3 uger skal jeg prøve at ringe til lægen, hun må vel kunne give mig noget som kan få det til at hele.

knus filucca&smillasmor som er lige ved at gi op men som alligevel er så stædig at det gør hun ikke

Hejsa.

Ih hvor har jeg ondt af dig : (

Du skal skynde dig på apoteket og Lansinoh lanolincreme. Den smørrer du på brystvorten inden amning og den skal ikke tørres af igen, da den er hyper allergivenlig. Jeg brugte den selv da jeg ammede Emma, og har ikke skilt mig af med den siden.

Den er Guds gave til babserne og til 1000 andre formål. Ammeindlægene fra samme firma, er desuden også de bedste synes jeg.

Held og lykke fra

Stine / www.sitbag.dk

Anmeld

8. november 2010

StineW

filuccasmor skriver:

hej piger

Hejsa.

Du skal skynde dig på apoteket og Lansinoh lanolincreme. Den smørrer du på brystvorten inden amning og den skal ikke tørres af igen, da den er hyper allergivenlig. Jeg brugte den selv da jeg ammede Emma, og har ikke skilt mig af med den siden.

Den er Guds gave til babserne og til 1000 andre formål. Ammeindlægene fra samme firma, er desuden også de bedste synes jeg.

Held og lykke fra

Stine / www.sitbag.dk

Anmeld

8. november 2010

baby2010

Du skal have undersøgt om din datter har forkert sutteteknik. Din SP skal se dig amme hende. Og så skal du også have undersøgt om dit barn har for kort tungebånd - det kan SP også vurdere. Hold ud! Det skal nok blive bedre!!!

Julie som havde den værst tænkelige start på amningen, men ammer lykkeligt i dag

Anmeld

9. november 2010

Mama3

StineW skriver:

Hejsa.

Held og lykke fra

Stine / www.sitbag.dk

hejsa

så har jeg været ved lægen og fået lavet en svampetest af mine brystvorter det får keg svar på på fredag, og så har jeg været på apoteket og købe det crem som du anbefalede så krydser fingre for at det hjælper.

tak for rådet 

Anmeld

10. november 2010

kitra

filuccasmor skriver:

hej piger

Jeg havde lidt alla samme problem. jeg fik sår foroven på brystvorten og fik af vide af min sundhedsplejerske at jeg ikke skulle bruge ammepuden da de tit gør at barnet kommer til at ligge forkert. Jeg droppede puden og vupti det stoppede med at gøre ondt efter et par dage. Nu ved jeg ikke om du bruger sådan en men hvis du gør så prøv at ligge den væk et par dage det kan jo være det også hjælper ved dig.

Anmeld

10. november 2010

Smølf

Hej med dig,

Jeg har lige svaret på et lignende indlæg idag i denne kategori. Prøv at læse det svar. Jeg har selv lige været igennem det og øv det er bare så træls.

Meeen... Mit bedste råd... Malk ud... Giv det ene bryst pause i nogle dage til det er helet, malk kun ud fra det bryst og giv det på flaske. Når det er helet bytter du over og lader det andet bryst hele.

Det var det, der fik mine sår til at gå væk.

Uhh. jeg føler sådan med dig... Det er bare så forfærdeligt! Håber snart de heler for dig.

VH Smølf

Anmeld

12. november 2010

Mama3

kitra skriver:

Jeg havde lidt alla samme problem. jeg fik sår foroven på brystvorten og fik af vide af min sundhedsplejerske at jeg ikke skulle bruge ammepuden da de tit gør at barnet kommer til at ligge forkert. Jeg droppede puden og vupti det stoppede med at gøre ondt efter et par dage. Nu ved jeg ikke om du bruger sådan en men hvis du gør så prøv at ligge den væk et par dage det kan jo være det også hjælper ved dig.

jeg bruger fartisk ammepude, men det vil jeg da prøve at lade være med, men hva gør du så kommer du ikke til at side og spænde i skuldrene hvis du ingen pude har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.