Er det ikke muligt at have en mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

262 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Lullaby

uden absolut at have været i situationen???

Mine forældre/svigerforældre fyrer altid den der af: Bare vent til du selv prøver det.

Jo tak. Men bare fordi jeg endnu ikke har haft en teenager der bare konsekvent går tilbage til sin kæreste der konstant er hende utro, kan jeg da godt have en mening, som forældre hvad man skal gøre i en given situation, eller hvad?  Eller er det bare ikke muligt at kunne argumentere og diskutere emner som ikke har været en del af ens liv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Kaufie

Bum bum bum - jo selvfølgelig kan man have en mening - men jeg tror nok de erfarne ved, at der er forskel på at have en idé til hvordan man ønsker man selv vil gribe en situation an når man står i den og så hvordan man rent faktisk reagerer når det sker.....

Ligesom man inden fødslen kan have alverdens forestillinger om hvordan man vil være som forælder til en baby, en 1-årig, en 3-årig osv...... Jeg har ihvert fald måttet revidere en del af mine forestillinger....

Anmeld

8. november 2010

Lullaby

Kaufie skriver:

Bum bum bum - jo selvfølgelig kan man have en mening - men jeg tror nok de erfarne ved, at der er forskel på at have en idé til hvordan man ønsker man selv vil gribe en situation an når man står i den og så hvordan man rent faktisk reagerer når det sker.....

Ligesom man inden fødslen kan have alverdens forestillinger om hvordan man vil være som forælder til en baby, en 1-årig, en 3-årig osv...... Jeg har ihvert fald måttet revidere en del af mine forestillinger....

Absolut. Jeg mener da heller ikke at man ikke kan revidere ens tanker og holdninger. Men synes da ikke bare at man kan lukke folk af når de har en anden holdning ved at sige: Bare vent til du selv prøver det.

For så kunne man da aldrig få en saglig debat omkring f.eks. børneopdragelse.

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Lullaby skriver:

uden absolut at have været i situationen???

Mine forældre/svigerforældre fyrer altid den der af: Bare vent til du selv prøver det.

Jo tak. Men bare fordi jeg endnu ikke har haft en teenager der bare konsekvent går tilbage til sin kæreste der konstant er hende utro, kan jeg da godt have en mening, som forældre hvad man skal gøre i en given situation, eller hvad?  Eller er det bare ikke muligt at kunne argumentere og diskutere emner som ikke har været en del af ens liv?

Joh synes da sagtens man kan have en mening, det kan være den ændrer sig med tiden, men synes da sagtens man kan have en mening, og feks også en forestilling om hvad man selv ønsker, tænker her børneopdragelse, men ja synes sagtens man kan have en mening uden selv at have stået i situationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.