At være far med adhd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.695 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Nenus

Hej allesammen

Min kæreste, på 22, fik for lidt over et halvt år siden konstateret ADHD.

Vi har snakket meget på det sidste, om hvordan han ville kunne klare det, at skulle blive far? Han er bange for at han ville blive en 'ond' far. - Jeg er bare bange for at han tager afstand fra mig og barnet. Skal lige siges at jeg ikke er gravid endnu  Men.. Vi begge har mange tanker om, hvordan det skulle håndteres. Fordi jeg tænker måske lidt, om jeg pludselig faktisk skulle stå med en baby og et "barn"??

Nogle der har kæreste/mand med adhd og et barn? Mangler lidt hjælp /:

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

SoffiLine

@nn@ skriver:

Hej allesammen

Min kæreste, på 22, fik for lidt over et halvt år siden konstateret ADHD.

Vi har snakket meget på det sidste, om hvordan han ville kunne klare det, at skulle blive far? Han er bange for at han ville blive en 'ond' far. - Jeg er bare bange for at han tager afstand fra mig og barnet. Skal lige siges at jeg ikke er gravid endnu  Men.. Vi begge har mange tanker om, hvordan det skulle håndteres. Fordi jeg tænker måske lidt, om jeg pludselig faktisk skulle stå med en baby og et "barn"??

Nogle der har kæreste/mand med adhd og et barn? Mangler lidt hjælp /:

Knus..

Min kæreste har os fået den diagnose.

Men jeg har ikke oplevet noget negativt, eller stået med et "barn",

han er god til at deltage i de forskellige ting omkring vores lille endnu ufødte pige & er ikke i tvivl om at han også vil være der for os begge når hun kommer til verden snart.

Vil os sige at han er god til at arbejde med sig selv, og har god kontrol over alt. 

Anmeld

8. november 2010

Nenus

Min kæreste har det stadig svært med at have den diagnose, men prøver alt det han kan at arbejde med istedet for imod den. Han er bare lidt mere indelukket i det, og har svært ved at forklare følelser og tanker.

Anmeld

8. november 2010

SoffiLine

@nn@ skriver:

Min kæreste har det stadig svært med at have den diagnose, men prøver alt det han kan at arbejde med istedet for imod den. Han er bare lidt mere indelukket i det, og har svært ved at forklare følelser og tanker.

Sådan har min kæreste det også, men det går den rigtige vej.

Det kommer det helt sikkert os til for jer, og han blir med garanti en god far for jeres kommende barn.

Anmeld

8. november 2010

NinaNymannMadsen

jeg har en kæreste der har ADHD og et barn.

får han noget medicin eller noget hjælp?

her hos os var det kun lige i starten den var gal, men nu er han verndens bedste far, og er der for asta hele tiden. han får ikk medicin med hjælp fra lægen.
han skal dog nogen gange ha afvide at nu skal han altså lige tage sig sammen. nogen gange kan det godt føles som om man har to børn men andre gange er det dejligt at han bare er der, han leger med hende og skifter hende aflevere og henter i dagplejen. det tog dog lidt tid men det er fordi han var bange for hende i starten for om hun skulle gå i stykker... men det er normalt for mænd.

du skal ikke være bange det kan godt lade sig gøre.
er der mere du vil vide eller han vil vide om ADHD så skriv så kan mig og min kæreste skrive om erfaring med det nemlig...

Anmeld

8. november 2010

camsko88

Min kæreste fik diagnosen ADHD for et par måneder siden, og efter han er begyndt at få medicin er der ligesom kommet ro på. Vi venter barn til marts og han har 2 piger i forvejen og ADHD påvirker på ingen måde hans "far evner" han deltager i alt omkring vores ufødte pige og han er en fantastisk far for de 2 prinsesser.

Så længe han passer hans medicin så kan man knap mærke det på ham.
Self er han lidt som et barn engang imellem men sådan er nogen fyre jo

Du er velkommen til at skrive PB hvis der er andet

Anmeld

8. november 2010

Nenus

Mange tak for jeres svar!

Ja, han får medicin, og det hjælper også godt på hans 'korte lunte'  Måske vi bare skal snakke noget mere sammen om det.. - Tror jeg vil gøre nytte af jeres tilbud om at skrive, tihi  Mange tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.