ihhh altså det her jule haløj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Anonym trådstarter

ja jeg er sgu lidt nå...

det er egentlig ikke det vidre store problem, men...

det er sådan at kæresten og jeg, skiftes til at holde jul hos hans og min familie. I år har vi så vores søn der bliver 6 måneder til december. Nu er det sådan at hans far og hans mindre søskende skal holde jul hos hans storebror, det er også fint nok. Vi skulle så ha hold jul med hans storesøster og hendes mand, men de skal nu holde jul hos hendes mands forældre.

jeg tænkte jo så "ja okay, så holder vi da bare jul hos mine forældre igen" intet problem.

Nu har min svigerfar så spurgt hans storebror og kone om vi ikke kunne komme med der (uden at høre os først) jo det kunne vi godt.

Dejligt, men det der så er i det, det er, at de har 2 børn på 3 og 2 år og de larmer, ikke bare lidt , men meget. og min kærestes mindste søster på næsten 13 larmer lige så meget. og jeg synes ikke rigtig vores søn er klar på så meget larm endnu + vi skal til 1 juledag dagen efter hos mine forældre hvor der bliver ligeså meget larm og kaos. synes bare ikke jeg vil byde ham 2 dage i træk.

kæresten er så bare lige "jamen nu har min far jo skaffet os en invitation hos dem" og bla bla ja jeg tænker det skal da ikke være for melidenhed at de invitere.

jeg vil bare holde en rolig STILLE aften med mine forældre så, mest for vores søns skyld

er det mig der er urimlig eller hvad?

ville bare lige ha lidt luft for min irritation.

tak fordi du læste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Noneother

Jeg har ikke så meget andet at sige end:

Jeres søn er meget lille som du siger. Du kender ham bedst og ved hvor meget han kan tåle af larm og diverse. Hvis du mener det vil stresse ham, bør du lade være.
Når man får børn må man tit og ofte tænke på deres behov, fremfor hvad alle andre forventer af en. Sådan er det bare, og det må din mands familie vel ha´forståelse for hvis de har 2 i forvejen.

Anmeld

8. november 2010

henh01

Men samtidig kan du ikke tillade dig at sige at jeres søn ikke kan tåle stressen/larmen hos din kærestes familie men godt kan hos din familie dagen efter. enten eller sådan er min holdning og hvis man mener han kan klare en dag så ville jeg klart pririoterer juleaften.

Anmeld

8. november 2010

Sisley

Hvad med at I meddeler, at I også holder juleaften hos Jer i år og dem der har lyst til at komme, er velkomne? Så kommer dine forældre måske bare hjem til Jer og så er alt som det skal være bortset fra, at I er hos Jer og ikke dine forældre.

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Men samtidig kan du ikke tillade dig at sige at jeres søn ikke kan tåle stressen/larmen hos din kærestes familie men godt kan hos din familie dagen efter. enten eller sådan er min holdning og hvis man mener han kan klare en dag så ville jeg klart pririoterer juleaften.

nej selvfølgelig det er klart det jeg mente var at hvis vi holder jul hos hans famile skal vi hjem til min dagen efter hvis vi holder jul hos min tager vi hjem bagefter, de vil jo gerne være sammen med ham begge sider og 1 jule dag laver hans nemlig ikke andet end hygge og så vil der slet ingen larm være nogle af dagene

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg har ikke så meget andet at sige end:

Jeres søn er meget lille som du siger. Du kender ham bedst og ved hvor meget han kan tåle af larm og diverse. Hvis du mener det vil stresse ham, bør du lade være.
Når man får børn må man tit og ofte tænke på deres behov, fremfor hvad alle andre forventer af en. Sådan er det bare, og det må din mands familie vel ha´forståelse for hvis de har 2 i forvejen.

Det er jeg helt enig i. Vi er jo så bare 2 der ikke er enige, da han ikke mener vi kan sige nej, nu når hans far har spurgt.

der mener jeg så godt at jeg kan sige "nej tak vi har andet sted"

lige før jeg overvejer at sige "så kan du tage afsted, så tager jeg hjem til mine forældre"

det der også irritere mig mest er at han har spurgt dem, uden at spørge os først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.