Positiv :) :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Meina

Halløjsa! Jeg har skrevet en del tråde her inde som anonym på det sidste, fordi jeg havde mistanke om, at jeg allerede var gravid igen efter min SA for mindre end en måned siden. Det viser sig så ved dagens test, at den er 'god' nok. Jeg er bare så meget i tvivl om det er godt eller skidt, jeg føler mig virkelig ikke klar endnu efter sidste måneds rutschebane og har så dårlig samvittighed over for det lille embyo, der absolut ikke vækkede lige så stor glæde som det sidste gjorde - Selvom det lyder barsk er det virkeligheden og føler, at jeg må være ærlig for at kunne få noget hjælp.

Min kæreste og jeg har overhovedet ikke prøvet på at få mig befrugtet og jeg er så ked af, at det skal ske lige nu, hvor jeg ikke føler mig opsat på det - dels pga. SA'en og dels pga. uddannelsesstart til januar og nystartet firma. Men jeg tænker lidt, at eftersom jeg var så glad og spændt sidste måned, burde jeg være i stand til at finde den glæde frem igen. Tror i ikke det?

Puuha, jeg har så dårlig samvittighed.

Hvornår skal jeg forresten ringe til lægen? Jeg vil helst være fri så længe som muligt, hvis jeg skal være ærlig - jeg tror jeg var ved lægen 7 gange sidste måned, heh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Håber :-)

Stort tillykke, det hele kommer med tiden  

Hvor langt er du henne?

Knus

Anmeld

8. november 2010

Wish upon a star

Det kan godt være du stadigvæk har hcg i kroppen efter din sa, og at det er derfor du tester positiv.

Jeg var gravid uden for livmoderen og fik det fjernet og det er lidt over 14 dage siden og det er ikke ude af kroppen endnu, jeg kan stadig teste positiv. Jeg har også hørt om andre herinde, som har haft en sa hvor der gik flere måneder inden deres hcg var i 0 igen.

Anmeld

8. november 2010

Meina

B&K skriver:

Det kan godt være du stadigvæk har hcg i kroppen efter din sa.  og at det er derfor du tester positiv.

Jeg var gravid uden for livmoderen og fik det fjernet og det er lidt over 14 dage siden og det er ikke ude af kroppen endnu, jeg kan stadig teste positiv. Jeg har også hørt om andre herinde, som har haft en sa hvor der gik flere måneder inden deres hcg var i 0 igen.

Hej Tak for dit svar. Jeg har testet negativ flere gange siden SA'en.

Anmeld

8. november 2010

Wish upon a star

Okay, ja så er der jo ingen tvivl

Stort tillykke 

Anmeld

8. november 2010

Noneother

Meina skriver:

Halløjsa! Jeg har skrevet en del tråde her inde som anonym på det sidste, fordi jeg havde mistanke om, at jeg allerede var gravid igen efter min SA for mindre end en måned siden. Det viser sig så ved dagens test, at den er 'god' nok. Jeg er bare så meget i tvivl om det er godt eller skidt, jeg føler mig virkelig ikke klar endnu efter sidste måneds rutschebane og har så dårlig samvittighed over for det lille embyo, der absolut ikke vækkede lige så stor glæde som det sidste gjorde - Selvom det lyder barsk er det virkeligheden og føler, at jeg må være ærlig for at kunne få noget hjælp.

Min kæreste og jeg har overhovedet ikke prøvet på at få mig befrugtet og jeg er så ked af, at det skal ske lige nu, hvor jeg ikke føler mig opsat på det - dels pga. SA'en og dels pga. uddannelsesstart til januar og nystartet firma. Men jeg tænker lidt, at eftersom jeg var så glad og spændt sidste måned, burde jeg være i stand til at finde den glæde frem igen. Tror i ikke det?

Hvornår skal jeg forresten ringe til lægen? Jeg vil helst være fri så længe som muligt, hvis jeg skal være ærlig - jeg tror jeg var ved lægen 7 gange sidste måned, heh

Tror du ikke at det bli´r nemmere at finde glæden når først den lille har ligget derinde lidt tid?

Jeg blev gravid 3 måneder efter en SA, og jeg kunne overhovedet ikke glæde mig det første lange stykke tid, fordi jeg var overbevist om at den ikke ville blive derinde...

Anmeld

8. november 2010

foto på lærred

Meina skriver:

De fleste læger vil vist gerne vente til man er mindst 8 uger henne inden de starter op med vandrejournal. Både fordi der efter 8 uge er lidt mindre risko for at man mister og fordi det er nemmere for dem, hvis de skal mærke på dig.

Anmeld

8. november 2010

Sommersko

Først stort tillykke med graviditeten - håber alt går som det skal denne gang.

Dernæst, tror ikke du skal være i tvivl om du kan finde glæden igen. Det kommer lige så stille og helt af sig selv. Jeg har stået i/står i en lignende situation - godt nok har jeg aldrig prøvet at miste. Men vi brugte 2 år + en omgang med hormoner og IUI inden jeg kunne teste positiv. Jeg fødte vores fantastisk datter i februar og den dag hun fyldte 6 mdr testede jeg positiv igen. Selvom jeg burde være ovenud lykkelig for at vi ku lave et økobarn, ramlede det hele bare for mig. I mit hoved var jeg slet ikke klar til endnu et barn, jeg prøvede stadig at finde ud af rollen som mor, glædede mig til at starte på arbejdet igen efter nytår osv osv. Alle andre end jeg var bare super glad - men jeg følte bare ingenting og var SÅ bange for at jeg bare ikke ville kunne elske nr 2 ligeså højt, netop fordi vores datter var mere end ønsket og så kom sårn en hovsa.

Men altså nu er jeg 16 uger henne og det hele er blevet bedre. Jeg har stadig ikke den der berusende lykkefølelse indeni, men kan mærke det kommer ligeså stille. Oplevede at vendepunktet kom efter nf-scanningen. Om ikke andet den dag jeg ligger med den nye baby på maven efter fødslen, er jeg nu ikke i tvivl om at det hele nok skal gå. Kærlighed til sit barn er noget man opbygger ligeså stille jo mere man lærer det at kende

Ved ikke om du kan bruge det jeg har skrevet til noget, men vlille blot sige at jeg er ganske sikker på det hele nok skal gå....!

Stort kram og held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.