Øllebrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. november 2010

FruEllingsen

I den opskrift jeg har med øllebrød står der at man skal hælde lidt mælk over den færdige grød. så nu bliver jeg altså lige nødt til at spørge:

Når Marcus er 6 mdr, skal han så have mme over, eller må vi godt bruge lidt sødmælk? eller kan man godt helt lade være med at hælde noget over???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Ryberg

Jeg skal til at lave øllebrød selv .. og jeg regner med at hælde lidt mme over.....

men lytter da lige med

Anmeld

8. november 2010

Vidunderligeunger

altså han er jo 6 mdr - på vej til de syv, så jeg ville give man sødmælk, så længe det ikke er vildt meget.. Ellers kan du jo hælde det der brikmælk over - så det ikke bliver så grynet ?

Jeg har mælkeallergi så Alberte må ikke få alm. mælk før hun er 12 mdr :/ 

Anmeld

8. november 2010

Alexander&Lærke

Det lyder lidt dumt, men kan faktisk ikke helt huske det( har en søn på 3) men er det ikke ved 6 mds alderen af de må begynde at få lidt alm mælk? Så kan du jo saktens  hæle alm mælk over. Det ville da være det nemmeste

Ellers kan det nok også spises uden noget, men smager bedst med mælk/fløde på hvis jeg skal sige det...

Anmeld

8. november 2010

Sisley

Det skal være MME - sødmælk er først fra ca. 9 mdr.

Anmeld

8. november 2010

FruEllingsen

Tak for svar piger

Tror jeg starter ud med brik MME, og venter lidt med mælken

Anmeld

8. november 2010

Henri84

Vi hælder altså ikke mælk ovenpå øllebrøden, det har jeg aldrig gjort, hverken med Alberte eller Elias
Men hvis vi gjorde blev det MME, mine unger får først mælk efter 1 år da min kæreste havde mælkeallergi som barn..

Anmeld

8. november 2010

Mette.

Drømmer skriver:

I den opskrift jeg har med øllebrød står der at man skal hælde lidt mælk over den færdige grød. så nu bliver jeg altså lige nødt til at spørge:

Når Marcus er 6 mdr, skal han så have mme over, eller må vi godt bruge lidt sødmælk? eller kan man godt helt lade være med at hælde noget over???

Sødmælk i moderate mængder fra 6 måneder til 9 MIn datter fra sidst i april drikker sødmælk til sine måltider - så det er helt fint! Jeg har talt med både SP og læge om det, da hun ikke er så glad for at spise / drikke, så alt der kan komme ned må komme ned.

Anmeld

8. november 2010

mor-til-vanessa

Drømmer skriver:

de må godt få lidt sødmælk fra de er 6 mdr.

Anmeld

8. november 2010

Pige2009

Drømmer skriver:

Tak for svar piger

Tror jeg starter ud med brik MME, og venter lidt med mælken

Jeg har aldrig hældt mælk over til Laura Gør man ikke mest det til voksne? Jeg brugte opskriften fra sundhedsstyrelsens hæfte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.