Hvorfor bliver man jaloux?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Moar2011

Ligger med snottet næse og øm hals langt under dynen.. så det bare deeejligt heh .. :p

så ligger og tænker over en masse ting, og synes det vildt dejligt at kunne spørg jer, og så går tiden jo med det ..

Hvorfor bliver man jaloux på ens kæreste ? - er det fordi man tror for lidt på sig selv og ingen selvtillid har , at man er bang for alle andre kvinder en enes kærestes drømmekvinde.. eller hvad er årsagen ?? .. heh ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Ryberg

det kan skyldes SÅ meget..

1. at man er SÅ bange for at miste ham man elsker og man skal være alene..

2. fordi man ikke tror nok på sig selv

3. fordi man tror ens mand er så lækker at ALLE kvinder vil have ham...

4. fordi man selv har oplevet utroskab tæt på sig...

Jamen, der er mange "årsager" til jalousi .... desværre...

mine årsager er bl.a. 1,2,4

Anmeld

8. november 2010

Vidunderligeunger

Babyklar skriver:

Ligger med snottet næse og øm hals langt under dynen.. så det bare deeejligt heh .. :p

så ligger og tænker over en masse ting, og synes det vildt dejligt at kunne spørg jer, og så går tiden jo med det ..

Hvorfor bliver man jaloux på ens kæreste ? - er det fordi man tror for lidt på sig selv og ingen selvtillid har , at man er bang for alle andre kvinder en enes kærestes drømmekvinde.. eller hvad er årsagen ?? .. heh ..

det er ikke selvTILLID med selvVÆRD! man kan godt have god selvtillid uden at have et godt selvværd Jeg tror det er der den er gal.

Jeg lider af jalousi, dog har det været meget meget værre, men det kommer nok af at jeg har lavt selvværd. Ved ikke lige hvornår det opstod, men ser jeg tilbage kan jeg se, at det startede omkring 7. 8. klasse, så jeg har sammen med en psykolog fundet tilbage til dengang, og rettet op på det der nu engang gjorde, at jeg udviklede lavt selvværd

Anmeld

8. november 2010

Vidunderligeunger

ja og som KittyGirl  skriver, så kan der jo også være andre grunde det var bare lige det med selvværdet jeg bed mærke i.

Inden jeg fandt min nuværende kæreste var jeg (uden jeg vidste han var gift!!) sammen med en gift mand, det har ødelagt mit syn på mænd en hel del :/

Anmeld

8. november 2010

Moar2011

KittyGirl skriver:

det kan skyldes SÅ meget..

1. at man er SÅ bange for at miste ham man elsker og man skal være alene..

2. fordi man ikke tror nok på sig selv

3. fordi man tror ens mand er så lækker at ALLE kvinder vil have ham...

4. fordi man selv har oplevet utroskab tæt på sig...

Jamen, der er mange "årsager" til jalousi .... desværre...

mine årsager er bl.a. 1,2,4

Hvad har du så gjort for at din jalousi ikke ødelægger forholdet? .. ..

Anmeld

8. november 2010

Moar2011

BlyViol skriver:

det er ikke selvTILLID med selvVÆRD! man kan godt have god selvtillid uden at have et godt selvværd Jeg tror det er der den er gal.

Jeg lider af jalousi, dog har det været meget meget værre, men det kommer nok af at jeg har lavt selvværd. Ved ikke lige hvornår det opstod, men ser jeg tilbage kan jeg se, at det startede omkring 7. 8. klasse, så jeg har sammen med en psykolog fundet tilbage til dengang, og rettet op på det der nu engang gjorde, at jeg udviklede lavt selvværd

Ja, selvværd, kunne ikke lige komme på det rette ord heh ..

Puha en mundfuld, men hvordan fik du så rettet op på selvværdet?

Anmeld

8. november 2010

Rockertand

Jeg har altid været meget jaloux anlagt - lige indtil jeg fik min dejlige mand, dér forsvandt det som dug for solen, og til trods for at han er meget fysisk tiltrækkende, så er jeg så sikker i vores forhold, vi behøver bare at kigge på hinanden, så ved vi, hvad den anden tænker - men derfor har vi lange, dybe samtaler alligevel og er på dén baggrund altid på samme bølgelængde.

Det skal lige siges, at vi begge har været udsat for utroskab i tidligere forhold, så vi var begge skeptiske i starten, men det ændrede sig, og nu har vi et fantastisk forhold, så det kan godt være noget, man skal arbejde lidt på.

Anmeld

8. november 2010

Ryberg

Babyklar skriver:

Hvad har du så gjort for at din jalousi ikke ødelægger forholdet? .. ..

Jeg har ALTID været åbent omkring min jalousi... inden min mand og jeg besluttede os for at være sammen så sagde jeg til ham "jeg lider en del af jalousi, og jeg er åben omkring det, men så må du også være åben og lytte, det er den eneste måde vi kan finde ud af det på"..

og han har altid været åben.. han ved at når jeg fyrer "mit lort af" omkring andre kvinder... så ved han jeg bare skal ud med det.... og han lytter... og efter at have fortalt åbent om det igennem 2½ år er det meget sjældent jeg lider af jalousi mere.... men min mand er dog også god til at undgå de forkerte kvinder.... er der nogen der lægger an på ham, eller ex'er der kontakter ham og vil noget.. så afviser han blankt, deler beskederne med mig, eller får dem helt ud af livet ved at blokere på FB eller andet...

Og det gælder begge veje i vores forhold... det giver os fred og ro, og vi kan nyde vores liv sammen .....

jeg er af den mening, at de mænd som ikke vil lytte eller som ikke vil være åbne med det, eller evt. være villige til at vise SMS'er eller andet... ikke har rent mel i posen...... (erfaring)

Anmeld

8. november 2010

Moar2011

KittyGirl skriver:

Jeg har ALTID været åbent omkring min jalousi... inden min mand og jeg besluttede os for at være sammen så sagde jeg til ham "jeg lider en del af jalousi, og jeg er åben omkring det, men så må du også være åben og lytte, det er den eneste måde vi kan finde ud af det på"..

og han har altid været åben.. han ved at når jeg fyrer "mit lort af" omkring andre kvinder... så ved han jeg bare skal ud med det.... og han lytter... og efter at have fortalt åbent om det igennem 2½ år er det meget sjældent jeg lider af jalousi mere.... men min mand er dog også god til at undgå de forkerte kvinder.... er der nogen der lægger an på ham, eller ex'er der kontakter ham og vil noget.. så afviser han blankt, deler beskederne med mig, eller får dem helt ud af livet ved at blokere på FB eller andet...

Og det gælder begge veje i vores forhold... det giver os fred og ro, og vi kan nyde vores liv sammen .....

jeg er af den mening, at de mænd som ikke vil lytte eller som ikke vil være åbne med det, eller evt. være villige til at vise SMS'er eller andet... ikke har rent mel i posen...... (erfaring)

sikke dog en skøn mand du har ..

Anmeld

8. november 2010

Nalle

Jeg hørte engang et gammelt ordsprog.

" Man er kun jaluox, hvis man selv kunne finde på at være den anden utro "

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.