Kold tyrker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Anonym trådstarter

Så er der dømt kold tyrker herhjemme: Fars barsel er SLUT! i hvert fald første del. Og det kan altså godt mærkes, for jeg skulle alene op i nat og lave flaske og der måtte z jo så ligge og være lidt ked helt alene oppe i vuggen :-(
Men så sov hun til halv elleve efterfølgende, så jeg nåede at være lidt på forkant med det hele inden hun skulle fodres igen :-)

I fredags var sundhedsplejersken her for 2. gang - endnu et rigtig dejligt besøg. Hun havde en studerende med og det var bare hyyyyyggeligt, z kan godt lide gæster og hun kan godt lide at blære sig overfor gæster - især gæster som hun ved notere alt hvad hun kan ned ;-) Hun viste god øjenkontakt, bevidste smil og holdt baghovedet rigtigt fint oppe. Hun kan faktisk godt løfte både hoved og skuldre fra et hårdt underlag nu, vi har siddet her henover middag og kigget ud på vejen og træerne og bladene og lyset og der har z selv holdt hoved og skuldre løftet fra min overkrop mens hun kiggede. Nogle gange skulle hun så lige dykke og lægge hovedet mod min brystkasse og lige slikke mig henover huden (man sku vel være sikker på det var Mor ;-)). Hendes navle er helt helet og rigtig fin - den kan saaaaagtens klare en bikini en dag (hvis hun da nogensinde kommer til at nærme sig vand frivilligt med de forældre hun har!) og baghovedet er "fint rundt"...fordi frøkenen nægter at ligge og stirre op i loftet (udover på puslebriksen hvor hun kan se på luftballoner) og selv drejer hovedet alt efter hvordan hun vil ligge. Og så har hun "taget flot på og trives"...det betyder i kolde tal at damen er oppe på 4 1/2 kg nu!!! og hun er kun lige vokset en centimeter, knap og nap, så hun har altså valgt at gro i bredden istedet for i længden ;-) Sundhedsplejersken sagde, at de skulle tage ca 200 gram på om ugen, og z har så taget 555 gram på på fjorten dage, så hun ligger 155 gram over "normalen" - men SP sagde også at hun også havde mødt børn der tog 500 gram på om ugen og det var altså okay, hvis de havde det godt. Og det har hun! Hun er superglad stort set hele tiden og vil rigtig gerne snakke og lege. Hun er helt med på alle Mors input fra diverse babybøger, p.t. bruger vi bogen "leg med din baby" og z er helt alright med at blive hængt på hovedet (og kysset), blive lagt på maven over knæet (og kysset) osv osv - Søren har sagt at man altså godt KAN kysse sin baby for meget! Han mente på et tidspunkt at jeg ville kysse hendes kinder helt gennemsigtige...men så opdagede han selv hvor lækkert det er at nysse babykinder og nu er z megatrænet i møs, så hun fx når at knibe øjnene sammen når Fars mund med alt skægget nærmer sig ;-) Åh og Fars skæg! det er bare SÅ lækkert!! Når man ligger og slår mave på Fars bryst, kan man nusse sin pande op i det og når man ligger og snakker med Far på sofaen kan man hive i det :-) I det hele taget er Far bare et hit! Måske fordi han godt gider synge (det kan Mor ikke), og så er det ligegyldigt at det er Gazins "da jeg gik ud over Langebro" så Mor står i køkkenet og vræler, bare der blir skrålet!
Men men...der er også forstoppelsen. ævbæv! Åbenbart helt normalt for flaskebørn, men jo overhovedet ikke rarere af den grund :-( Vi har givet lactulose siden hun var 3 dage gammel, men nu har vi, efter aftale med lægen, øget dosis til 6 ml i døgnet og det har resulteret i lidt mere gråd end normalt. (der skal så ikke ret meget til før der er mere gråd end normalt, for z græder abzut kun når man er for langsom med at varme flaske - så blir hun til gengæld også både fuldkommen rasende og bundulykkelig på samme tid, så ens hjerte er lige ved at gå itu). Vi skal til tjek hos lægen igen imorgen, så skal vi snakke om hvordan det går med lactulosen og afføringen og så skal hun (lægen) igen forsøge at løsne de nerver der sidder i spænd i nakken efetr fødslen og som kan forårsage forstoppelsen. Vores SP sagde, at det jo var det supergode ved vores læge, at hun selv kunne alle kiroprakter trickene og kunne hjælpe børn med mange ting ved at løsne lidt her og der, så det er bare fedt :-)

For næsten en uge siden blev Sørens bedste ven Karl også far til en lille pige, Alfrida. Hold nu op, hvor jeg lige kom til at vræle lidt da vi fik en sms hvor der stod noget med at "det dejligste lille væsen er kommet forbi og har besluttet at bo hos os" fra ham!! Fyyyy! hvis man tror man var en tuder før projekt baby, eller i hormonbehandling, eller hvis man mente man vrælede for et godt ord da man var gravid, så kan man godt tro om igen! Man HYLER over ALT når man er blevet Mor. Jeg sidder fx og hyler lidt over at skrive at man hyler lige nu...tsk tsk! Og så hjælper tanken om en Søren og en Karl og deres små pigebørn jo slet ikke <3 og den efterfølgende sms hvor Karl skrev "piger er så seje!!!" til Søren hjalp overhovedet heller ikke. Telefonsamtalen mellem de to i torsdags hvor de snakkede om hvor fantastisk det var at blive Far og hvor dejlige deres tøser var gjorde det abzut ikke bedre heller. PUHA! Men hvor er det bare en gave at de har fået deres lille pige blot fjorten dage efter z, de kommer til at få så meget glæde af hinanden og Søren og Karls venskab kommer blot til at blive endnu stærkere - jeg kan jo høre at Søren kan få luftet ud omkring nogle ting (både gode og dårlige) overfor Karl fordi han ved at han ved hvad han mener. Og så er hun bare sååååå kær, den lille Alfrida :-)

Meeeeeen, det er z nu også, hvis Moderen skal sige det selv ;-) Så kær, at kameraet nægtede at samarbejde efter 15 dage på overarbejde med frøkenen...heldigvis fik jeg købt et nyt igår, så nu er der igen dømt fotosession med z:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

TbCp

Og så sidder jeg og tuder lidt over at du tuder lidt over at du skriver at du tuder.... eller noget... for jeg er nemlig også en tudemor og hvis Liva nogensinde skal deltage i teaterstykker eller lign. så bliver jeg den der pinlige mor der tuuuuuder....

Skide træls at Sørens barsel allerede er slut! Men der kommer da heldigvis en god lang juleferie inden længe

Og så lyder det jo bare til at frøkenen trives! undtaget lige det med maven... Vi havde jo Liva til zoneterapi pga. mavebøvl/kolik, det hjalp hende meget.... han sagde at pga. den for tidlige fødsel var hendes tarme stadig lidt umodne og det var problemet... ved ikke om zoneterapi kan hjælpe mod forstoppelse?

Dejligt med en update på skønne z

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Og så sidder jeg og tuder lidt over at du tuder lidt over at du skriver at du tuder.... eller noget... for jeg er nemlig også en tudemor og hvis Liva nogensinde skal deltage i teaterstykker eller lign. så bliver jeg den der pinlige mor der tuuuuuder....

Skide træls at Sørens barsel allerede er slut! Men der kommer da heldigvis en god lang juleferie inden længe

Og så lyder det jo bare til at frøkenen trives! undtaget lige det med maven... Vi havde jo Liva til zoneterapi pga. mavebøvl/kolik, det hjalp hende meget.... han sagde at pga. den for tidlige fødsel var hendes tarme stadig lidt umodne og det var problemet... ved ikke om zoneterapi kan hjælpe mod forstoppelse?

Dejligt med en update på skønne z

jae...det som doktordamen kan skulle være det samme som en kiroprakter kan gøre, såe...vi må se. nu lavede hun lige en kæmpe skider og så blir man så jublende lykkelig

Søren har heldigvis juleferie fra 17. december og så har han næste hold barsel fra 1. februar og næsten indtil maj - fordi vi har været så snu at lægge den op ad ferierne i foråret så det blir bare såååååå dejligt! det første han sagde idag da han kom hjem var "Far tar ALDRIG på arbejde igen!". jeg er bare glad for det ikke er mig der skal sige farvel til hende allerede, fy!!

og ja, jeg blir virkelig også en tudemor, sådan en med videokamera og "HEJ SKAAAAAT!" vink vink og WUUUAAAAH

det værste for z er nok, at hendes far er værre end hendes mor hvad det angår

Anmeld

8. november 2010

JustAnotherName

Hvor er I dejlige I to tude-mødre (siger jeg som om jeg mestrer det særligt godt selv, tehø).

Hvor er z dog en skøn baby

Og sikke FEDT for SØren at have Karl, som står samme sted i livet på samme tid. Mon ikke Alfrida og z også kommer til at finde på mange løjer sammen, og hyle de to kære fædre helt ud af den med tiden

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Hvor er I dejlige I to tude-mødre (siger jeg som om jeg mestrer det særligt godt selv, tehø).

Hvor er z dog en skøn baby

Og sikke FEDT for SØren at have Karl, som står samme sted i livet på samme tid. Mon ikke Alfrida og z også kommer til at finde på mange løjer sammen, og hyle de to kære fædre helt ud af den med tiden

taaaak  og jo, jeg tror de to blir snørret helt vildt fra nu z har den sidste uge groet de længste disneyøjenvipper jeg nogensinde har set og så kan hun græde med tårer og for djævelen da, når hun ligger der og der hænger store dråber i øjenvipperne....man har jo ikke en ærlig chance!!

Anmeld

8. november 2010

JustAnotherName

z skriver:

taaaak  og jo, jeg tror de to blir snørret helt vildt fra nu z har den sidste uge groet de længste disneyøjenvipper jeg nogensinde har set og så kan hun græde med tårer og for djævelen da, når hun ligger der og der hænger store dråber i øjenvipperne....man har jo ikke en ærlig chance!!

Det var også tidligt, at der kommer ÆGTE TÅRER.
Jeg syntes at huske at der gik temmelig lang tid, både ved Bianca og Celina, før de fik våde øjne af det, når de vrælede.

Men da det skete første gang med Bianca, da vrælede jeg også lidt...hehe.

Anmeld

8. november 2010

Barbamama

Ååårh hun er da en charmer!!!! Og ja du har ret! Man hyler over ALT!!!!! Det er også slut med at læse noget om børn der har det bare en lille smule dårligt!!!! Men det er da fedt at læse at det går så godt med hende og at hun ligefrem fører sig frem når I har gæster!

Anmeld

17. november 2010

Zafir

AAAAAAARJ søde z mand!! Her har jeg siddet og hiiiiget efter en update fra jer også er den bare inde på ns gruppen (undskyld jeg snager).

Men altså - hvor er hun bare lækker Og jeg er bare helt med, på det der med farmand og skæg  Frigg tager lige sin lille hånd op i fars skæg og holder fast. Så ved hun liiiiige hvor hun har ham Skøøønt.

Hvornår går Søren på barsel igen?

Men i hvertfald ... dejligt at høre fra jer, selvom jeg snager lidt  

Anmeld

17. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

AAAAAAARJ søde z mand!! Her har jeg siddet og hiiiiget efter en update fra jer også er den bare inde på ns gruppen (undskyld jeg snager).

Men altså - hvor er hun bare lækker Og jeg er bare helt med, på det der med farmand og skæg  Frigg tager lige sin lille hånd op i fars skæg og holder fast. Så ved hun liiiiige hvor hun har ham Skøøønt.

Hvornår går Søren på barsel igen?

Men i hvertfald ... dejligt at høre fra jer, selvom jeg snager lidt  

orkegokke, der er kommet endnu en update, den ligger også på NS og også under børn 0-3 år, men det kan være det nemmeste at gå ind på min profil og se mine indlæg

Søren går på barsel igen til februar, 7. februar helt præcist og så har han barsel indtil påsken og så er der jo påskefri, så der er han hjemme nærmest til 1. maj, juhuuu! 3 lange måneder lige nu venter jeg med længsel på juleferien, hans starter 17. december og løber ind til 3. januar eller sådan noget, men der er såååå meget arbejde fra nu af og indtil juleferien fordi han har de der 13 SAP opgaver som han skal vejlede (ja jeg ville gå mere i detalje om hvad det er, hvis jeg fattede det nye gymnasiesystem, men det gør jeg altså ikke, jeg ved bare at Søren arbejder HELE tiden lige nu ).

nåh og så har han jo fjorten dage igen til 1. september når jeg starter, så han kan køre z ind i dagpleje

Anmeld

17. november 2010

Zafir

z skriver:

orkegokke, der er kommet endnu en update, den ligger også på NS og også under børn 0-3 år, men det kan være det nemmeste at gå ind på min profil og se mine indlæg

Søren går på barsel igen til februar, 7. februar helt præcist og så har han barsel indtil påsken og så er der jo påskefri, så der er han hjemme nærmest til 1. maj, juhuuu! 3 lange måneder lige nu venter jeg med længsel på juleferien, hans starter 17. december og løber ind til 3. januar eller sådan noget, men der er såååå meget arbejde fra nu af og indtil juleferien fordi han har de der 13 SAP opgaver som han skal vejlede (ja jeg ville gå mere i detalje om hvad det er, hvis jeg fattede det nye gymnasiesystem, men det gør jeg altså ikke, jeg ved bare at Søren arbejder HELE tiden lige nu ).

nåh og så har han jo fjorten dage igen til 1. september når jeg starter, så han kan køre z ind i dagpleje

Jeg glæder mig også til Tom går på barsel igen her den 13. december ... Det blir også bare FEDT mand.

Men jeg er da helt sikker på at det nok skal gå godt, selvom det lige er lidt træls i starten, når man bare har lyst til at hygge og bygge rede Alle tre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.