Potte træning?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

Vi er begyndt på potte træning med vores søn på 23mdr. han vil gerne sidde derpå til tider-hvordan får jeg ham til at leve stor og tisse på den????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

mor_sabina

Jeg tror det handler om at sætte dem på potten i forbindelse med bleskift, og på den måde kobler de selv de to ting. Og når der så bliver efterladt noget er det selvfølgelig på sin plads at fortælle, nu har du tisset på potten så de får en fornemmelse af handlingen.

Anmeld

8. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

mor_sabina skriver:

Jeg tror det handler om at sætte dem på potten i forbindelse med bleskift, og på den måde kobler de selv de to ting. Og når der så bliver efterladt noget er det selvfølgelig på sin plads at fortælle, nu har du tisset på potten så de får en fornemmelse af handlingen.

ja det kan du selvfølgelig have ret i... plejer at sætte ham foran tv'et, er det helt forkert at lære hamm det?

Anmeld

8. november 2010

mor_sabina

jcmoller skriver:

ja det kan du selvfølgelig have ret i... plejer at sætte ham foran tv'et, er det helt forkert at lære hamm det?

Altså nu er jeg bestemt ikke ekspert. Jeg tror bare det er vigtigt for dem at få en forståelse af hvad det er. I det tilfælde kan han vel lige så vel tro det er en stol, og på den måde er det ikke at tisse der er i højsæde men det at se fjernsyn.
Jeg har en kasse på toilettet med nyindkøbt legetøj som kun må være på toilettet, og på den må de er det spændende at sidde der, og nemmere at fastholde ham et stykke tid. Jeg går også tit selv på toilet samtidig, og siger mor skal tisse så han er ikke i tvivl om at badevæelset har et bestemt formål, ligesom de fleste børn godt ved at der er mad i køleskabet og at de får mad når de sidder på deres stol.

Men igen er det jo mine tanker.

Anmeld

8. november 2010

mettenoah

Altså vi vil først begynde, når Noah selv kan fortælle, at nu tisser han, eller "laver" han i bleen... Der kommer et tidspunkt, nogen før end andre, hvor de registrerer og interessere sig for hvad der sker i bleen.
I den proces begynder de jo også at prøve at kontrollere det, og evt. lære at nå ud til potten...

Tror det nemt kan ende i nederlag hvis man begynder for tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.