Rejse mellem jylland og sjælland - hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.084 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. november 2010

betski

Når I tager turen mellem jylland og sjælland, benytter I jer så af færge eller af broen? Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der bedst kan betale sig. Det er kun min datter og jeg der skal tage turen, så måske toget er billigst, men det vil nu være rart nok, at have bilen på sjælland, så vi kan kører rundt til gamle venner og sige hej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Shibby

Forskelligt..færgen,-der kan bilen komme med

Bare køre-en meget lang tur vi kun tager hvis der ikk er andet at gøre

Toget,-den billige løsning med orange

Og noget nyt vi prøver på torsdag.

Tager flyveren

Anmeld

8. november 2010

Lielbardis

Vi plejer at tage bilen og derved broen. Det kommer nok også an på hvor man er fra/skal hen i jylland/sjælland. Vi bor i Horsens og skal til Haslev.. Det er nok noget andet hvis man bor i Randers og skal til København.

Men altså den billigste løsning er nok toget, kunne jeg forestille mig, men vi er rigtig glade for at have bilen med når vi er på besøg hos venner og familie.

ved ikke om det overhovedet giver mening.

kort sagt: Hvis penge er det vigtigste så tag toget, og hvis det at kunne komme lettere rundt og sådan, så tag broen eller færgen.

Anmeld

8. november 2010

louise8723

Da jeg har familie i jylland  (hedensted) er vi tit afsted

er det bare mig og bettemanden så tager vi toget, da det er billigst plus mere behageligt for ham, så han kan lege og spise osv.

Er farmand med så tager vi bilen og så over broen.. men færgen er jo også en mulighed, men det kommer helt an på hvorhenne man bor..

men da du bor i horsens og evt vil tage bil så er broen det billigste, men færgen hurtigere.. tager man så i betragtning at man spare benzin ved at sejle så er det kun et par hundrede ekstra cirka

Anmeld

8. november 2010

oo

vi plejede at tage bussen der kørte til færgen og så videre på jyllandssiden da vi kom fra københavn. kun en enkelt gang har vi taget toget fra københavn til århus og bilen hele vejen fra aalborg til københavn over broen.

Anmeld

8. november 2010

Lise

Jeg bor i HVidovre, og mine forældre i Aalborg. Jeg besøger dem "ofte". Da jeg kun havde ét barn og tog afsted uden manden, så tog vi oftest toget eller fly. Når jeg nu tager afsted med begge børn, så flyver vi hver gang. Det koster ikke så meget mere end toget (som dog ER det billigste), og så er det meget nemmere og hurtigere. For mig i hvert fald - vi bor 10 min i bil fra lufthavnen, og det gør mine forældre også...

Når vi kører i bil tager vi oftest broen. Men det er fordi vi har fri diesel, så det er noget billigere for os end med færgen.

Nå, men altså - hvis du er alene med ét barn, og det skal være billigst, så tror jeg da toget er løsningen. Men hvis du skal have en bil at køre rundt i... Hvor skal du fra og til?

Anmeld

8. november 2010

betski

Det var nu mere om vi skal tage færgen eller broen. Toget ville klart være billigst. Vi plejer at tage fly, men da jeg er lidt sent ude, er priseren på billetterne steget betydeligt, og toget er derfor nu noget kun billigere. Men gider bare næsten ikke togturen så derfor overvejer jeg nu (for første gang) at tage bilen. Vi skal fra aalborg til Nordsjælland.

Anmeld

8. november 2010

JulieE

Lise skriver:

Jeg bor i HVidovre, og mine forældre i Aalborg. Jeg besøger dem "ofte". Da jeg kun havde ét barn og tog afsted uden manden, så tog vi oftest toget eller fly. Når jeg nu tager afsted med begge børn, så flyver vi hver gang. Det koster ikke så meget mere end toget (som dog ER det billigste), og så er det meget nemmere og hurtigere. For mig i hvert fald - vi bor 10 min i bil fra lufthavnen, og det gør mine forældre også...

Når vi kører i bil tager vi oftest broen. Men det er fordi vi har fri diesel, så det er noget billigere for os end med færgen.

Nå, men altså - hvis du er alene med ét barn, og det skal være billigst, så tror jeg da toget er løsningen. Men hvis du skal have en bil at køre rundt i... Hvor skal du fra og til?

Åhr... Hvor mærkeligt! Jeg bor også i Hvidovre og mine forældre bor i Aalborg

Anmeld

8. november 2010

JulieE

duddi. skriver:

Når I tager turen mellem jylland og sjælland, benytter I jer så af færge eller af broen? Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der bedst kan betale sig. Det er kun min datter og jeg der skal tage turen, så måske toget er billigst, men det vil nu være rart nok, at have bilen på sjælland, så vi kan kører rundt til gamle venner og sige hej

Vi tager rimelig tit turen fra Hvidovre til Aalborg og vi foretrækker klart at atge bilen over broen  For os er det den billigste og mest fleksible løsning. -Ved godt toget er billigere, men vi lider begge af kraftif tog allergi, da vi begge har taget 5 skoleophold i århus, hvor den stod på togtur mellem århus og KBh 2 gange om ugen.

Men altså... det er klart billigere at tage broen i forhold til færgen og man har den fordel, at man ikke skal være et sted på et bestemt tidspunkt. dvs man kører når man er klar og dte vægter vi højt

Anmeld

8. november 2010

Vidunderligeunger

fly.. klart billigst og nemmest og hurtigst!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.