at smide sutten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Assi

Hvad gjorde I, da jeres børn skulle smide sutten? Nogle gode erfaringer/måder at gøre det på?

Min datter er 3 år og 3 mrd og bruger stadigvæk sut om natten - hun er MEGET afhængig af den. Vi ville egentlig ha stoppet med den tidligere, men projekt blefri fyldte hele sommeren (og gik super),og så kom lillebror her til oktober . Der har derfor været to store nye ting/forandringer for hende den sidste tid. Men vi tænker, at vi vil tage dem væk her i december...

Altså vi kan jo bare sige, at nu er det slut til hende, men vil gerne høre jeres erfaringer og måder at gøre det på. Sendte I dem væk? Fik jeres barn en gave i stedet for osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

serinasmor

Assi skriver:

Hvad gjorde I, da jeres børn skulle smide sutten? Nogle gode erfaringer/måder at gøre det på?

Min datter er 3 år og 3 mrd og bruger stadigvæk sut om natten - hun er MEGET afhængig af den. Vi ville egentlig ha stoppet med den tidligere, men projekt blefri fyldte hele sommeren (og gik super),og så kom lillebror her til oktober . Der har derfor været to store nye ting/forandringer for hende den sidste tid. Men vi tænker, at vi vil tage dem væk her i december...

Altså vi kan jo bare sige, at nu er det slut til hende, men vil gerne høre jeres erfaringer og måder at gøre det på. Sendte I dem væk? Fik jeres barn en gave i stedet for osv.

min søster gav aftalt med min niece hendes sutter til julemanden eller nissen ..(tror de sendte dem med posten til min mor/far .. altså deres adresse men med kodenavnet julemanden /nissen) .. dagen efter stod der en stor pakke foran hoveddøren ...

den ide kan du jo tyvstjæle ... begynd nu med at sige til december skal vi sende sutterne til julemanden/nissen fordi hun nu er blevet storesøster og defor er en STOR pige.. så er hun forberedt... og så send dem til nissen den 1. december .. der er jo ikke længe til

serinasmor

Anmeld

8. november 2010

TbCp

Vi samlede alle Livas sutter i en stor kuvert og gik på posthuset og sendte den til julemanden (mormor) fordi julemanden har så mange babyer at han slet ikke har råd til alle de suttet. De var rigtig gode til at spille med på den på posthuset

I Br fik hun så en gave som tak for julemanden.

Jeg synes faktisk det er gået rigtig let! Men Liva er dog meget sur på julemanden stadigvæk og ville gerne bytte gaven tilbage for sutterne

Anmeld

8. november 2010

Alexander&Lærke

Hej Astrid

Her hjemme har Alexander være uden sut i 3-4 uger og det er gået over alt forventning (trængte vi også til at noget gjore)

Jeg havde foreslået ham at sutten kunne komme ned på et suttetræ, vi har her i byen, sammen vej som hans dp-mor bor på. Men da det kom til stykket ville han ikke have den derned, jeg spurte ham om han heller ville sende den til julemanden så kunne det være julemanden ville give ham en ting i stedet.

Den var han med på og vi snakkede et stykke tid om havd det skulle være, han er jo dybt forelsket i traktore så han vidste med det samme med det skulle være en stor John Deree traktor med skovl(meget vigtigt) 

Så lavede vi den aftale med ham at i næste weekend når det blev lørdag så skulle vi tage ud og finde den ting som julemanden skulle give ham og så sende sutterne til ham som tak.

Og så blev det lørdag og vi kørte til tyskland og fandt den omtalte traktor og da vi kom hjem puttede vi alle sutterne(på nær 1 som mor lige gemte) ned i en kuvert, gik over i brugsen og købte et frimærke og puttede det i postkassen, Alexander var med til det hele og han klare det bare så flot, (brevet sendte vi til farmor) for at have et sted at sende det hen. 

Han har overhoved ikke været ulykkelig og ville have sin sut, kun spurt efter den et par gange med et smil på læben, kan godt se at han ikke kan få dem når julemanden har dem.... 

Jeg var ellers overbevist om at han aldrig kom af med dem så sutteafhængig han har været.....

Måske det kunne være en ide med Amalie......

Mette

Anmeld

8. november 2010

DK

Det var i december, så vi gav sutten til nissen på loftet! Kirstine lagde dem selv til ham, og sørme om ikke han havde taget dem da det blev aften! I det at han havde taget dem var de jo helt officielt VÆK og der var ingen mulighed for at få dem tilbage, derfor var der heller ikke så meget tuderi ved sengetid!

Næste morgen var der en KÆMPE gave til hende fra nissen, og hun var pavestolt. Hun talte tit om at nisserne havde sutterne derefter, men hun græd aldrig og ville ikke ha' dem igen! Hun "vidste" ligesom godt at nisserne kunne man ikke lige finde og kræve sutterne tilbage fra!

Knus Ditte!

Anmeld

8. november 2010

heidi30

Malte er kun 12 uger så han får lov lidt endnu 

Men jeg kan selv huske at min mor sagde til mig at nu kom sutterne op i skabet i december. Julemanden kom nemlig hver aften for at se om man sov sødt og hvis man sov med sut fik man ingen gaver!!!! Derfor skulle de op i skabet og så kunne jeg altid få dem tilbage efter jul .

Jeg glemte alt om dem i løbet af julen, og spurgte ikke efter dem til januar.

Dette er ifølge min mor, jeg kan nemlig kun huske den del om at de skulle i skabet .

Men når Malte skal af med hans, vil jeg helt sikkert gøre det i december om nogle år.

Anmeld

8. november 2010

bette

vi tog ind i legekæden her i viborg og byttede sutterne.. 

jeg smed alle sutter på nær en ud og så tog vi afsted 

damen var god til at spille med på den.. så da mikkel kom med den ting han allerhelst ville have (en traktor) så sagde hun at det kostede en sut i bytte.. og det fik hun så helt frivilligt.. og så sagde hun at nu kunne han hænge den op på deres sutte træ til pynt og det gjorde han.... han spurgte en enkelt gang efter den og så var der bare ik mere :) det var så godt klaret af ham.. især fordi han var så afhængig af den.. han brugte den flere gange om dagen og også om natten... 

Anmeld

9. november 2010

Assi

Tak for alle jeres gode erfaringer!

Planen er vist at vi gør det til december, sender dem til julemanden og han sender så en gave tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.