LauraLW skriver:
Hej alle.
Puha, synes det er hårdt pt. Vi kæmper meget med Vilmas søvn. - Især putningen om aftenen trækker tænder ud. Hun er 7 mdr.
Før sov hun fint igennem, så begyndte hun at vågne flere gange om natten, og vi blev i tvivl om om hun blev mæt nok af min mælk. Så vi introducerede en aftenflaske, som egentlig er ok. Så havde hun en periode hvor det gik godt, hun fik sin flaske (thomas giver) og så blev hun puttet og sov. - Nogle gange vågnede hun igen, men så skulle hun bare have sutten.
Nu får hun flasken, men når hun så skal puttes, så skriger hun i vilden sky indtil jeg kommer og vugger hende. - Hun kalder nærmest på mig, og Thomas kan intet gøre. Det tager lang tid at få hende til at overgive sig, hun er kæmpe-træt, men er stædig som et ondt år. Når hun så flader i søvn, så er det stensikkert at hun vågner igen og skal op og vugges og synges for før hun falder til ro igen.
Vi vil meget gerne at hun ved at både far og mor duer, men lige nu er det kun moar der kan bruges, og det dræner altså. Derudover er hun begyndt at vågne om natten igen.
Har I nogle råd? Vi vil så gerne tilbage til en god rutine med søvn og putning, men ved ikke hvor meget man egentlig kan forvente når hun er 7 mdr, og om det er smart eller ej med den der flaske om aftenen... det er vel bedst at hun er mæt nok til natten ik?
Laura
Seperationsangst. vi har været fuldstændig det samme igennem. Bøgerne og min sp siger at Hun skal lægges af den hun er tryggest ved i sep. angst fasen. Clara både skreg om natten i søvne, skulle have sut, nogen gange flaske ( får stadig et fortyndet midt på natten) kan bare ikke få vendt hende fra den. Hun er 10 mdr. men sp siger det er ok indtil hun starter vuggestue, så sover hun formentlig igennem når hun starte. Clara får også flaske til natten. har kørt med nan2 længe og prøver nu med vælling, men hun sover bare ikke igennem. Prøvede at tage kampen i 10 dage, så kunne jeg ikke mere. Så en fortyndet flaske om natten, så det ikke ødelægger sulten om dagen. og så står Clara tilmed op kl. 5-6 tiden og er dødtræt efter 1,5-2 timer igen.
Dertil vil jeg sige at det også kan være tænder om natten der driller.
Ja kender alt til det med dårlig søvn og erfarer at det bare er så svært at ændre på. De små kører derres eget ræs. For så driller tænder, snot, drømme, osv. Man må gå tidligt i seng, det er mit bedste bud, så man kan klare det.
Håber dog i finder en bedre løsning om natten.
mvh maise