1 år og lus :|

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.177 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Na-Wi

Ja føj, men i dag opdagede jeg at min søn på 1 år har fået lus! (er det ikke lidt unormalt at få det i den alder?) Han har fået dem igår efter vi har holdt hans fødselsdag og jeg fjernede 10 på ham..

Ved i om så små børn kan tåle lusse shampoo ?

Så for at det ikke skal være løgn har han også fået sig en ordenlig omgang øjenbetændelse (går jeg ud fra?) det flyder nærmest med noget gult stads fra øjnene konstant, og er spændt på om han kan åbne øjnene imorgen tidlig :/ Nogen gode forslag til hvad man kan gøre ved det ? Indtil videre har jeg bare tørt det gule væk med noget køkkenrulle..

Knus Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Isabella_mor

Naannaa87 skriver:

Ja føj, men i dag opdagede jeg at min søn på 1 år har fået lus! (er det ikke lidt unormalt at få det i den alder?) Han har fået dem igår efter vi har holdt hans fødselsdag og jeg fjernede 10 på ham..

Så for at det ikke skal være løgn har han også fået sig en ordenlig omgang øjenbetændelse (går jeg ud fra?) det flyder nærmest med noget gult stads fra øjnene konstant, og er spændt på om han kan åbne øjnene imorgen tidlig :/ Nogen gode forslag til hvad man kan gøre ved det ? Indtil videre har jeg bare tørt det gule væk med noget køkkenrulle..

Knus Nanna

spørg på apoteket ang luseshampoo...

og skaf øjedråber til betændelsen...  og evt spørg igen på apoteket.. ! tror ikke jeg ved svaret hvertfald ik. 

Anmeld

7. november 2010

Na-Wi

isabellamor skriver:

spørg på apoteket ang luseshampoo...

og skaf øjedråber til betændelsen...  og evt spørg igen på apoteket.. ! tror ikke jeg ved svaret hvertfald ik. 

Ja jeg må derned en tur imorgen, tror du en tur til lægen er nødvendigt ?

Anmeld

7. november 2010

Kløver

Naannaa87 skriver:

Knus Nanna

ville snakke med apoteket ang lus, og ang øjnene ved jeg ikke om man skal en tur forbi lægen, men ved at kamille er godt at duppe øjenene med, skal selvfølgelig ikke være varmt

Anmeld

7. november 2010

Laulund87

Naannaa87 skriver:

Ja jeg må derned en tur imorgen, tror du en tur til lægen er nødvendigt ?

Du kan købe nogle saltvandsdråber på apoteket til øjnene..Mht. lusene ville jeg kæmme hans hår mange gange om dagen så de ikke når at lægge æg, det synes jeg er mest effektivt. Har arbejdet i vuggestue så kender problemet tæt på Ved ikke om så småbørn må få luseshampoo, men jeg giver heller ikke meget for de shampooer

Anmeld

7. november 2010

titte

Indtil i morgen når du kommer på apoteket kan du bade øjnene i kamille the. Det tager det værste klister og holder det lidt hen.

Med hensyn til lus ja så er kæmning generelt den bedste måde at få bugt med lus da de ofte er/bliver resistente over for div. kemi midler.. Du kan putte lidt balsam i håret og så ellers kæmme og kæmme og tørre af i køkken rulle..

Anmeld

7. november 2010

Na-Wi

Tak for jeres råd, vi må bare afsted imorgen så han kan komme af med de ting han har fået ..

Knus Nanna (som synes det klør helt vildt i håret lige nu )

Anmeld

7. november 2010

Mi

Naannaa87 skriver:

Knus Nanna

Selvom du bruger luseshampoo skal du stadig kæmme ham, hvis du kan komme til det. Burde ikke blive et problem når han har så kort hår. Du gør hans hår vådt og kæmmer ham hver anden dag i to uger. Så behøver du ikke bruge shampoo, og så ville alle lus og æg være fjernet. Jeg kan anbefale den lusekam som hedder bugbuster, fåes på apoteket. Den kradser nemlig ikke i hovedbunden på børnene og så er den rimelig robust.

Ang øjenbetændelsen skal du ringe til lægen og få en recept til nogle øjendråber.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. november 2010

Malthes mor

Vi får altid noget salve gennem lægen, hvis betændelsen i øjene er rigtig gult og klistret. Mener det hedder brentan og fåes kun på recept. Det er efektivt. Saltvandsdråberne er også gode at have. Men kun hvis det er, der er en formodning om at der er øjenbetændelse på vej, dvs at øjene løber i vand hele tiden. Men du skriver at det er gult. Så jeg ville kontakte lægen i morgentidlig.

Anmeld

7. november 2010

sabi1979

Hejsa, du kan bruge LINICIN luse kur, som må bruges til børn fra 6 måneder, vores lille skat på 14 måneder brugte vi det på, og det er meget godt, det kan købes på apoteket og der er en metal lusekam i kassen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.