Hvornår er det for koldt for baby at sove ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Mor til Frederic og Freya

lillespurv20 skriver:

hej piger

Tænkte lige på hvornår det er for koldt for de små poder at sove ude?
Lærke er snart 7 mdr og vil allerhelst sove ude

Er der et vis antal grader det skal være eller?

Altså... Frederic har sovet ude siden han var 8 dage gammel og han er nu 26 mdr. Han ligger lunt og godt i hans voksi urban...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

MariaJ

Jep ned til minus 10 grader er "tilladt", men jeg ville nu ikke lade mine børn sove ude, hvis det var under frysepunktet, medmindre det var under et halvtag osv. Og så husk at tjekke til hende oftere end normalt, da babyer ikke selv kan mærke kulde osv. og dermed ikke reagerer på samme måde som os, hvis vi fryser.

Det er der nu altså ingen grund til at være bekymret for hvis barnet eller er friskt og varmt nok klædt på. Man skal selvfølgelig checke at de har det varmt nok, som du siger, men minusgrader i sig selv er ikke noget problem.

Anmeld

8. november 2010

MariaJ

Jeg spurgte min sp lidt til det sidst vi var der, da vi jo bor et sted, hvor temperaturen sagtens kan komme under -10 i lange perioder. Det er lufttemperaturen der gælder, men man skal selvfølgelig være lidt opmærksom på hvordan vejret ellers er (blæser det/ sner det og kan det blæse/sne ind i vognen). Man behøver ikke hænge sig helt op i de -10 grader, men bruge det som en rettesnor og så i øvrigt mærke efter om barnet er varmt nok. Hvis det er meget koldt (fx under -10) bør man checke oftere at barnet har det fint, og måske tage barnet ind lidt før man ellers ville have gjort, hvis det sover i flere timer.

Vores babyalarm har et termometer og når Johanna har været ude i ca -10 grader er der et sted mellem 0 og -1 eller -2 inde i vognen. Hun ligger i en uldvoksi (pakket ind i ulddragt med hue, vanter og sokker) og har altid været dejligt varm, når jeg har taget hende ind. Jeg vender vognen så det ikke blæser ind i den, men har ikke mulighed for at få den under halvtag. Jeg kan ikke lide at have hende ude, hvis det bliver mere end de der 0 - -1 i vognen, så hvis det er koldere kommer hun ikke ud, men jeg kan se at de andre forældre her i byen går barnevognstur i den slags vejr også, så der sker åbentbart ikke noget ved det.

Anmeld

8. november 2010

Brams

Jeps -10 grader. Lærke sover ude altid og elsker det, så jeg håber ikke vi når til at det bliver under -10 grader for jeg tror slet ikke at hun ville kunne sove indenfor

Anmeld

8. november 2010

Valle81

lillespurv20 skriver:

hej piger

Tænkte lige på hvornår det er for koldt for de små poder at sove ude?
Lærke er snart 7 mdr og vil allerhelst sove ude

Er der et vis antal grader det skal være eller?

Der må ikke være mere end -10 grader ellers må de sove ude lige så meget de ønsker:0)

Anmeld

8. november 2010

Pena

Jeg forstår hvad du mener - det er vel hovedårsagen...

ordkløveri! - men -9 er et større tal end - 10. Det er bare det jeg mener

Nemlig. Hehe altså nu kommer matematikeren da helt op i mig.

-9>-10 altså minus 9 er større end minus 10.

tænk på 2,1,0,-1,-2,-3

2 er større end 1 og -2 er større end -3.

Men selvfølgelig er -10 grader koldere end -9 grader. Så man kan vel sige at -10 er et større negativt tal end -9. Men stadig mindre i værdi

Jeg kan faktisk huske i matematik da negative tal blev indført. Jeg kunne simpelthen ikke fatte det.

Anmeld

8. november 2010

twinboys

Kirle skriver:

Du skriver det helt rigtigt.

Smiler men blev da helt forvirret .. synes da nok det var rigtigt formuleret

Majbritt

Anmeld

8. november 2010

twinboys

DAs mor skriver:

Jeg forstår hvad du mener - det er vel hovedårsagen...

ordkløveri! - men -9 er et større tal end - 10. Det er bare det jeg mener

Smiler godt så

Anmeld

8. november 2010

LinLin

Kirle skriver:

Ej det er det da ikke... Majbrit skriver det helt rigtigt.

Det er det altså! Ligesom 1 er større end -1, så er -9 større end -10!

At minus 10 er KOLDERE end minus 9 er så en anden snak...

Anmeld

1. december 2010

redecker

Hejsa

Det er muligt det er et lidt dumt spørgsmål...

Magnus på 7 måneder sover i disse kolde dage i døråbningen i vores værksted. Dvs. fri for vind og med en anelse højere temperatur end hvis han stod helt udenfor. Lige nu er der ca. minus 5-6 grader udenfor, men i barnevognen er der 5-7 plus grader. Hvis temperaturen udenfor kommer under de minus 10 grader (hvor de fraråder at børn må sove ude) har det så en betydning hvis der er varmere i barnevognen? Jeg tænker at selvom der er minus 10-15 som de lover at det bliver, betyder det så noget hvis der er varmere i barnevognen? Jeg tror nemlig ikke jeg får ham til at sove indenfor...

Håber det var til at forstå.

Hilsen Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.