Jeg spurgte min sp lidt til det sidst vi var der, da vi jo bor et sted, hvor temperaturen sagtens kan komme under -10 i lange perioder. Det er lufttemperaturen der gælder, men man skal selvfølgelig være lidt opmærksom på hvordan vejret ellers er (blæser det/ sner det og kan det blæse/sne ind i vognen). Man behøver ikke hænge sig helt op i de -10 grader, men bruge det som en rettesnor og så i øvrigt mærke efter om barnet er varmt nok. Hvis det er meget koldt (fx under -10) bør man checke oftere at barnet har det fint, og måske tage barnet ind lidt før man ellers ville have gjort, hvis det sover i flere timer.
Vores babyalarm har et termometer og når Johanna har været ude i ca -10 grader er der et sted mellem 0 og -1 eller -2 inde i vognen. Hun ligger i en uldvoksi (pakket ind i ulddragt med hue, vanter og sokker) og har altid været dejligt varm, når jeg har taget hende ind. Jeg vender vognen så det ikke blæser ind i den, men har ikke mulighed for at få den under halvtag. Jeg kan ikke lide at have hende ude, hvis det bliver mere end de der 0 - -1 i vognen, så hvis det er koldere kommer hun ikke ud, men jeg kan se at de andre forældre her i byen går barnevognstur i den slags vejr også, så der sker åbentbart ikke noget ved det.
Anmeld