Hmmm...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Sabrina2014

Hej tøser..

Jeg har brug for lidt ''rådgivning''/råd... Som nogle ved bor jeg i Juelsminde, en meget lille by, hvor der ingen skoler er, efter 9. klasse, der er sådan set ingen ''fremtid'' her for mig + at min kæreste og jeg bor på 29kvm, og det har vi gjort i 1 år nu.. Vi er ved at blive sindssyge!!

Jeg håber på at starte på HG til Januar, og min kæreste har måske en læreplads i Føtex allerede i Vejle (yay, storby!! hvor min skole også ligger, og det ville helt sikkert øge mine chancer til en elevplads efter HG), men problemer er, at han kan kun få den HVIS vi bor i Vejle, da vi ikke har bil, og så kan han ikke møde ordenligt... Men vores bank vil ikke hjælpe os til et indskud, og kommunen heller ej, så er lidt i vildrede om hvad vi skal gøre?

Håber ikke jeg brokker mig for meget :/

Knus Sabrina..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

klmf

I har ingen opsparingsmuligheder eller private lånemuligheder (forældre)?? For det lyder da til at det er Vejle, der er god for jer...

Anmeld

7. november 2010

Sabrina2014

I har ingen opsparingsmuligheder eller private lånemuligheder (forældre)?? For det lyder da til at det er Vejle, der er god for jer...

Nej, der er desværre hverken bedsteforældre eller forældre der kan låne os :/

Men ja, er helt sikker på at Vejle, ville være det helt rigtige for os, på alle måder, uddannelse, læreplads, indkøb, osv osv..

Anmeld

7. november 2010

CiSo

Kan i så ikke bare flytte til Vejle i noget småt, som i bor i nu og så bare bide tænderne sammen??

Anmeld

7. november 2010

klmf

Sabrina L skriver:

Nej, der er desværre hverken bedsteforældre eller forældre der kan låne os :/

Men ja, er helt sikker på at Vejle, ville være det helt rigtige for os, på alle måder, uddannelse, læreplads, indkøb, osv osv..

Så kan jeg godt se det er lidt svært. I må have studiejob og så spare op til indskuddet! Bare ikke lade jer friste af de der kviklån, de er så latterligt dyre, det gør helt ondt.... Bustiderne passer slet ikke til din kærestes læreplads??

Anmeld

7. november 2010

Pena

Sabrina L skriver:

Hej tøser..

Jeg har brug for lidt ''rådgivning''/råd... Som nogle ved bor jeg i Juelsminde, en meget lille by, hvor der ingen skoler er, efter 9. klasse, der er sådan set ingen ''fremtid'' her for mig + at min kæreste og jeg bor på 29kvm, og det har vi gjort i 1 år nu.. Vi er ved at blive sindssyge!!

Jeg håber på at starte på HG til Januar, og min kæreste har måske en læreplads i Føtex allerede i Vejle (yay, storby!! hvor min skole også ligger, og det ville helt sikkert øge mine chancer til en elevplads efter HG), men problemer er, at han kan kun få den HVIS vi bor i Vejle, da vi ikke har bil, og så kan han ikke møde ordenligt... Men vores bank vil ikke hjælpe os til et indskud, og kommunen heller ej, så er lidt i vildrede om hvad vi skal gøre?

Håber ikke jeg brokker mig for meget :/

Knus Sabrina..

Hvordan har I kontaktet banken. De sidder jo lidt tungt på pengene lige nu, grundet krisen.

Jeg ville lave et fælles budget for jeres fremtidige økonomi, hvor man kan se hans og din indkomst. Se på lejepriser på en realistisk bolig, osv. For så at se hvad I evt ville kunne have råd til at betale af på lån til indskud.

Dette ville måske vise banken at I har en villighed til at betale det tilbage.

Ellers kunne I kontakte en anden bank, for at se om de vil give lånet.

Er det sikkert at han kan få job?

Nu kender jeg ikke jeres økonomi, men hvis I har meget forbrugslån, og måske kommer til at overtrække jævnligt, kan det være en stor faktor for at I ikke kan få lånet.

Men bankrådgiveren er et menneske der er til at tale med hvis I viser noget initiativ og vilje til at betale tilbage.

I sidste ende drejer det sig om at banken skal tro på at få sine penge tilbage.

Hvis I skal bede om hjælp fra familien, ville jeg igen lave et budget, og dermed vise at I er i stand til at betale x antal kroner pr måned, så de kan se hvornår de får pengene tilbage.

Det lyder som om det er vejen frem for jer at komme til Vejle, så håber det kan lykkes.

Forresten i nogle boliforeninger er det muligt at lægge indskuddet oveni huslejen i starten, sådan at det ikke skal betales på en gang.

Anmeld

7. november 2010

Sabrina2014

Søddepødde skriver:

Hvordan har I kontaktet banken. De sidder jo lidt tungt på pengene lige nu, grundet krisen.

Jeg ville lave et fælles budget for jeres fremtidige økonomi, hvor man kan se hans og din indkomst. Se på lejepriser på en realistisk bolig, osv. For så at se hvad I evt ville kunne have råd til at betale af på lån til indskud.

Dette ville måske vise banken at I har en villighed til at betale det tilbage.

Ellers kunne I kontakte en anden bank, for at se om de vil give lånet.

Er det sikkert at han kan få job?

Nu kender jeg ikke jeres økonomi, men hvis I har meget forbrugslån, og måske kommer til at overtrække jævnligt, kan det være en stor faktor for at I ikke kan få lånet.

Men bankrådgiveren er et menneske der er til at tale med hvis I viser noget initiativ og vilje til at betale tilbage.

I sidste ende drejer det sig om at banken skal tro på at få sine penge tilbage.

Hvis I skal bede om hjælp fra familien, ville jeg igen lave et budget, og dermed vise at I er i stand til at betale x antal kroner pr måned, så de kan se hvornår de får pengene tilbage.

Det lyder som om det er vejen frem for jer at komme til Vejle, så håber det kan lykkes.

Forresten i nogle boliforeninger er det muligt at lægge indskuddet oveni huslejen i starten, sådan at det ikke skal betales på en gang.

Altså, vores økonomi er ret lille pt på 2 SU'er kun, men den læreplads er sikker, hvis vi kan flytte til Vejle Det er en læreplads som Bager, så det ville oppe vores økonomi ret meget. Vi har faktisk 1 forbrugslån, som lyder på næsten 8000 kr, men det er så det, som er brugt til noget forbrug til lejligheden, ikke sko osv.

Vi har SU lån oveni, men der betaler vi kun 200 om måneden, så det er slet ikke så slemt.

Det er noget tid siden jeg kontaktede banken, men de er generelt ikke så glade for os vores bank, og jeg føler tit at de ''ser ned'' på os, pga vores alder. Det er noget med nogle tidligere oplevelser, hvor at min MOR! blev nødt til at blande sig (ikke noget jeg bad om), og lige så snart hun gjorde det, var alt i orden. Siden dengang har jeg faktisk ikke haft det så godt med vores bank her.

Anmeld

7. november 2010

Jetjen

Sabrina L skriver:

Altså, vores økonomi er ret lille pt på 2 SU'er kun, men den læreplads er sikker, hvis vi kan flytte til Vejle Det er en læreplads som Bager, så det ville oppe vores økonomi ret meget. Vi har faktisk 1 forbrugslån, som lyder på næsten 8000 kr, men det er så det, som er brugt til noget forbrug til lejligheden, ikke sko osv.

Vi har SU lån oveni, men der betaler vi kun 200 om måneden, så det er slet ikke så slemt.

Det er noget tid siden jeg kontaktede banken, men de er generelt ikke så glade for os vores bank, og jeg føler tit at de ''ser ned'' på os, pga vores alder. Det er noget med nogle tidligere oplevelser, hvor at min MOR! blev nødt til at blande sig (ikke noget jeg bad om), og lige så snart hun gjorde det, var alt i orden. Siden dengang har jeg faktisk ikke haft det så godt med vores bank her.

Hvis du i forvejen ikke er glad for din bank så er det her, da muligheden til at skifte. Forstår slet ikke de ikke vil være med til at låne til indskud, når nu i kan dokumentere at jeres indkomst snart bliver højere. Det tror jeg altså sagtens i kan finde en bank der vil. Er jo ikke flere millioner vi snakker om her...

Anmeld

7. november 2010

Pena

Sabrina L skriver:

Prøv at kontakte en anden bank, hvor de ikke på samme måde ser jer som børn. Lyder som om I har brug for en ny bankstart.

Umiddelbart er jeres lån jo ret små. Som udgangspunkt siger man at et forbrugslån skal kunne betales af på 2 år.

Når en bank skal give lån ser man meget på villigheden til at betale tilbage.

Så synes bestemt at I skal opsøgen en ny bank og måske have lidt tal med så de kan beregne om det er muligt.

Good luck

Anmeld

7. november 2010

Steph_Laurits

Jo stod sidste år og ville flytte fra min x, min daværende bank (danske bank) ville ikke låne mig en rød reje til indskud.
Ringede så til en anden bank og sagde at jeg ville være kunde ved dem hvis de ville hjælpe mig med indskud, og vupti så havde jeg en lejlighed jeg kunne flytte ind i 7-14 dage efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.