Sabrina L skriver:
Hej tøser..
Jeg har brug for lidt ''rådgivning''/råd... Som nogle ved bor jeg i Juelsminde, en meget lille by, hvor der ingen skoler er, efter 9. klasse, der er sådan set ingen ''fremtid'' her for mig + at min kæreste og jeg bor på 29kvm, og det har vi gjort i 1 år nu.. Vi er ved at blive sindssyge!!
Jeg håber på at starte på HG til Januar, og min kæreste har måske en læreplads i Føtex allerede i Vejle (yay, storby!! hvor min skole også ligger, og det ville helt sikkert øge mine chancer til en elevplads efter HG), men problemer er, at han kan kun få den HVIS vi bor i Vejle, da vi ikke har bil, og så kan han ikke møde ordenligt... Men vores bank vil ikke hjælpe os til et indskud, og kommunen heller ej, så er lidt i vildrede om hvad vi skal gøre?
Håber ikke jeg brokker mig for meget :/
Knus Sabrina..
Hvordan har I kontaktet banken. De sidder jo lidt tungt på pengene lige nu, grundet krisen.
Jeg ville lave et fælles budget for jeres fremtidige økonomi, hvor man kan se hans og din indkomst. Se på lejepriser på en realistisk bolig, osv. For så at se hvad I evt ville kunne have råd til at betale af på lån til indskud.
Dette ville måske vise banken at I har en villighed til at betale det tilbage.
Ellers kunne I kontakte en anden bank, for at se om de vil give lånet.
Er det sikkert at han kan få job?
Nu kender jeg ikke jeres økonomi, men hvis I har meget forbrugslån, og måske kommer til at overtrække jævnligt, kan det være en stor faktor for at I ikke kan få lånet.
Men bankrådgiveren er et menneske der er til at tale med hvis I viser noget initiativ og vilje til at betale tilbage.
I sidste ende drejer det sig om at banken skal tro på at få sine penge tilbage.
Hvis I skal bede om hjælp fra familien, ville jeg igen lave et budget, og dermed vise at I er i stand til at betale x antal kroner pr måned, så de kan se hvornår de får pengene tilbage.
Det lyder som om det er vejen frem for jer at komme til Vejle, så håber det kan lykkes.
Forresten i nogle boliforeninger er det muligt at lægge indskuddet oveni huslejen i starten, sådan at det ikke skal betales på en gang.