Alberts/ skriver:
jeg har en fantastisk søn på 9 uger, og han har så svært ved forandringer i hverdagen,
da han var 2 uger gammel havde jeg 4 veninder på besød, og da de tog hjem klokken 14:00 ville han ikk sove. og græd bare og faldt først til ro klokken 22:00 ! gjorde alt for at få ham til at falde til ro men intet hjalp før han faldt om af træthed,
og til hans barnedåb havde jeg bare min familie på besøg(far,mor, mormor, morfar og mine søskende+ vedhæng( på besøg, og der gentog det sig med at han ikk ville sove,
det gjorde det igen da jeg var i bilka hvor han sad i auto stolen. men når jeg bare har været nede og handle ind og han lægger i barnevognen gør det ikk noget, men når han kommer op af barnevognen er det at han ikk vil sove resten af dagen,.,,
så kommer spørgsmålet, er dette normalt?
Hej med dig
Ja, det er helt normalt. Han er ikke så gammel, og forsøger at finde tryghed. Barnevognen er tilsyneladende hans trygge base, og din arm :-)
Når der sker for meget omkring ham i den alder, kan han ikke rumme det. Så bliver han urolig.
Min datter (6 mrd) var hjemme hos mig de første 8 uger, hvor vi kun var mor, far og storebror. En gang i mellem var hun med over i skolen, når vi skulle afleverer storebror. Ellers var der ro på.
Efter de 8 uger tog vi ud i indkøbscentre i bæreselen. Bare en time her og der. Og hun nød det rigtig meget. Sådan lærte jeg hende langsomt at der godt kan ske en hel masse omkring hende, bare hun er tæt på mig.
Nu går hun i vuggestue, nr 2 uge..... og det går rigtig godt. Hun er vant til larm, andre mennesker, og mange mennesker samlet på et sted.
Det skal nok komme, så bliver han rolig igen. Men mit råd er: køb en bæresele. den er guld værd.
KNUS