jeg vil være ung mor,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

Isabella_mor

du skal da ikke bekymre dig om hvad vi andre suntes.. det er jo helt dit eget valg...

der kan være mange fordele i at være ung mor... ligesom der kan være fordele ved at være "gammel mor" 

en uddannelse kan jo altid taes da der i dag er pasningsmuligheder for de fleste jobs..

så hvis du føler dig klar og det er det som i gerne vil. så er det da bare at gøre det  

(jeg har også selv kun 10 klasse so far. men det er simpelthen fordi at jeg ikke vil spilde mit liv på tusinder af uddannelser da jeg Ikke har fundet den hylde jeg hører til mht uddannelse . men det kommer nok snart til mig)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Svei

Jeg tænker at I skal vente...lige så meget for jeres egen som for barnets skyld...og det siger jeg som 35 årig kvinde, med en snart 14 årig knægt...vent..

Anmeld

7. november 2010

Mi

FruRafn skriver:

Man skal da ikke have en uddannelse for at blive pædagogmedhjælper. Det er min svigerinde nemlig, og hun er ufaglært. Der er jo en grund til det hedder medhjælper.

Det er ikke helt korrekt. De fleste medhjælpere er ufaglærte, men man kan godt tage en pædagogisk grunduddannelse eller pædagogisk assistent uddannelse, som kvalificere en til et job som pæd. medhjælper. Det er meget svært at få job som medhjælper og de fleste insitutioner vil gerne have et flow i deres medhjælpere, så ansætter folk som kun bliver der i få år. Jeg ville satse på at tage uddannelsen til pædagog.

Er selv uddannet pædagog.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. november 2010

BinaMor

jeg sys det er drønhårdt at læse og have barn samtidig.

inden jeg skulle i skole kl 8 skulle jeg aflevere gabbie i dp (og inden det kulle hun jo gøres klar osv) og min skole ligger i anden by fordi det er uddannelse. så alt dette sku gøres inden kl 7 hvor toget kører. så er jeg inde i byen sådan at jeg skal løbe for ikke at komme for sent til time. og der mødte jeg tit lettere uforbredt op fordi når jeg kommer hjem kl 15 kal jeg hente barn, underholde hende, gøre rent, vaske tøj (som der er masser af pludselig), handle ind, lave aftensmad (for et barn skal have næringsrigt mad og kan ikke fedtes af med noget nemt altid) bagefter er det bad til pg putning samt oprydning og ofte der jeg først færdi omkring 20-21 og så er man smadder træt og er ikke i humør til flere siders læsning osv.

så det er det slemme!

men igen.. nu har jeg barsel med nr 2 barn såå.. det er jo det værd

Anmeld

7. november 2010

Meliora

MarianneSonne skriver:

Det er ikke helt korrekt. De fleste medhjælpere er ufaglærte, men man kan godt tage en pædagogisk grunduddannelse eller pædagogisk assistent uddannelse, som kvalificere en til et job som pæd. medhjælper. Det er meget svært at få job som medhjælper og de fleste insitutioner vil gerne have et flow i deres medhjælpere, så ansætter folk som kun bliver der i få år. Jeg ville satse på at tage uddannelsen til pædagog.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Kan dog slet ikke se hvad ideen i at tage sådan en uddanelse skulle være, når man kan få jobbet som ufaglært eller læse til rigtig pædagog:-)

Anmeld

7. november 2010

Mi

FruRafn skriver:

Kan dog slet ikke se hvad ideen i at tage sådan en uddanelse skulle være, når man kan få jobbet som ufaglært eller læse til rigtig pædagog:-)

Det kan være rigtigt. Men en pige med uddannelsen vil nok blive fortrukket. Men ville helt sikkert også fortrække at tage den egentlige pædagoguddannelse. Ind i mellem syntes jeg nu at jeg hellere ville arbejde som medhjælper som pædagog. Så kunne jeg koncentrere mig om at være sammen med børnene.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. november 2010

Smølf

Jeg synes du skal vente... Og hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg ikke at der er nogen god grund til at planlægge en graviditet når man kun er 18 år. En ting er hvis man ved et uheld bliver gravid og derefter beslutter sig for at tage ansvar og få barnet, noget andet er at planlægge det.

Hvis du venter er der større chancer for at du har nået at få en uddannelse, får valgt den rigtige far til barnet osv. Jeg ved godt at der ingen garantier for at et forhold varer evigt, men jeg er overbevist om, at chancen er større, hvis man har lidt mere livserfaring, når man indleder et forhold.

Jeg får sikkert på puklen for det her og jeg ved godt at unge mødre kan være ligeså gode som ældre mødre. Jeg er dog alligevel overbevist om, at man lettere kan skabe rammerne for en tryg opvækst, hvis man er lidt ældre før man får børn.

Så mit råd til dig er at vente... Du skal nok blive mor en dag og du bliver garanteret en dejlig en, når den dag kommer. Nyd at være ung, nyd studielivet. Den tid kommer aldrig igen.

/smølf

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

FruRafn skriver:

Man skal da ikke have en uddannelse for at blive pædagogmedhjælper. Det er min svigerinde nemlig, og hun er ufaglært. Der er jo en grund til det hedder medhjælper.

Hov undskyld, mente pædagog assistent

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

Jbk skriver:

Jeg tænker at I skal vente...lige så meget for jeres egen som for barnets skyld...og det siger jeg som 35 årig kvinde, med en snart 14 årig knægt...vent..

Må man så spørge om hvor du syntes at vi skal vente?

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

det var også uddannelsen som pædagog assistent jeg mente. Jeg ved ikke helt om jeg skal tage assistenten eller uddannelsen som pædagog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.