Åhh, han vil ikke sove!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Lisbeth85

Min lille dreng på 16 dage vil ikke sove selvom han er meget mæt. Han både hikker og gylper efter jeg har ammet, men kan stadig ikke finde ro. Det er hårdt at høre ham skrige, men jeg kan blive nødt til at høre på det - og det er bare får svært! Men jeg skal have morgenmad, og jeg vil gerne have et bad inden jeg ruller ud med ham på gaden. Han falder tit til ro i barnevognen, men det kræver lidt forberedelse inden vi kan rulle jo :-( Han vil ikke have sut, men spytter den ud konstant. Har prøvet med sukkervand, men det hjælper heller ikke. Suk... nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Eliza/lykke

Lisbeth85 skriver:

Min lille dreng på 16 dage vil ikke sove selvom han er meget mæt. Han både hikker og gylper efter jeg har ammet, men kan stadig ikke finde ro. Det er hårdt at høre ham skrige, men jeg kan blive nødt til at høre på det - og det er bare får svært! Men jeg skal have morgenmad, og jeg vil gerne have et bad inden jeg ruller ud med ham på gaden. Han falder tit til ro i barnevognen, men det kræver lidt forberedelse inden vi kan rulle jo :-( Han vil ikke have sut, men spytter den ud konstant. Har prøvet med sukkervand, men det hjælper heller ikke. Suk... nogen gode råd?

Tillykke med den lille guldklump på kun 16 dage.

Jeg tror ikke, at han er hverken sulten eller træt som sådan. Jeg tror, at han har brug for dig og mærke dig.

Jeg kan godt forstå, at du skal have din morgenmad og et bad. Og det er en by i Rusland, når baby kun er 16 dage. Da min pige var så lille, fik jeg måske et bad to gange om ugen, og morgenmad fik jeg ikke noget af...

jeg har en dreng på 10 år, som skulle i skole - og jeg er alene hver morgen med ungerne. Så jeg fik lidt kaffe, mens jeg gav hende flaske.

Hvad kan jeg give dig af godt råd?... uha......

1) Prøv at tage liften med ud på badeværelset, når du skal i bad og syng højt. Eller læg ham på dynen, så han kan se dig.

2) Når du skal have morgenmad, læg dynen på bordet med ham oven på, så han igen kan se og mærke at du er der.

3) Sutten er svær når du ammer, og for hans lille mund. Det kan godt tage noget tid, før han lærer det... desværre...........

4) Sidste råd, læg ham i barnevognen efter du har givet ham tøj/flyverdragt og hue på - du kan ikke gøre noget ved, at han græder og græder - det gør de små pus nogen gange. Bare kør - han skal nok holde op igen.

Jeg ved godt, at det er hårdt. Især når de nærmer sig 4 uger - så begynder verden pludselig at åbne sig for dem. Og det er skræmmende for dem. Elizabeth var på samme måde... puha.....

KNUS til dig.

Anmeld

7. november 2010

Lisbeth85

Tusind tak for det fine svar

Kan se, at nogle af tingene du foreslår, gør jeg faktisk nu her. Det med liften ud på badeværelset - og det hjælper også lidt. Ja, der er ikke andet for end at prøve sig frem, og så håbe, at man kan få en bid et eller andet hurtigt inden man ammer fra morgenen af.

Rart at høre, at man ikke er alene omkring det

Anmeld

7. november 2010

Valle81

Lisbeth85 skriver:

Hejsa:0)

Har du prøvet at svøbe ham - det kan være han føler at verdenen er meget stor omkring ham.

Jeg ville tager og pakke ham godt ind i dynen - tag ham i armenen og bounce lidt med ham eller sving overkroppen fra side til side. Det plejer at hjælpe.

Nogle børn har bare brug for at få hjælp til at aflukke omverdenen for at falde til ro:0)

Held og lykke med det:0)

Anmeld

7. november 2010

Valle81

Lisbeth85 skriver:

I denne tråd på side 4 har jeg i billeder vidt Rosa hvordan jeg har svøbt Asta og Anton og hvordan jeg har holdt dem i armene og så vugget, "svunget" og bouncet med dem:0)

https://www.baby.dk/debat/48634pi4/ordet-er-frit/saa-ramte-jeg-muren---.aspx

Anmeld

7. november 2010

Lisbeth85

Valle81 skriver:

I denne tråd på side 4 har jeg i billeder vidt Rosa hvordan jeg har svøbt Asta og Anton og hvordan jeg har holdt dem i armene og så vugget, "svunget" og bouncet med dem:0)

https://www.baby.dk/debat/48634pi4/ordet-er-frit/saa-ramte-jeg-muren---.aspx

Årh, hvor fint altså! Ja, det tror jeg egentlig er vejen frem for ham. Han har ligget i UK og er født i sædestilling, og har derfor haft både ben og arme tæt ved overkroppen hele den sidste del af graviditeten. Så tryghed er bestemt noget han søger!

Tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.