Børn tager bilen til skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Andelen af børn, der køres til skole i bil, er steget knap 200 procent, og stadig færre tager cyklen.

Glade børn cykler. I alle tilfælde er børn, der cykler til og fra skole, generelt mere glade end de børn, der bliver kørt i bil.

Men i årevis har stadig flere børn sat sig ind på bagsædet for at blive kørt i skole i bil.

Just Bech Justesen fra Sundhedsstyrelsens Center for Forebyggelse siger, at selv børn, der kun cykler en kort skolevej, er sundere og generelt mere aktive.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja min venindes lillebror bliver kørt til skole hver dag. Han er 10 år og det tager 15 min via stisystem, men han vil hellere køres, nu når mor alligevel er hjemme.

Var det min unge, blev han sparket på den cykel :P

Anmeld

11. august 2008

charlottekri

jeg har også altid cyklet til skole eller skolebussen (ca 3-4 km hver vej) og det skal lige siges at jeg kun har været syg max. 5 gange i hele min skoletid!! min datter kommer nok ikke til det for der er over 10 km og det er altså for meget synes jeg!! desuden skal hun over en stærkt trafikeret hovedvej, så det vil jeg ikke have. men hvis der kommer en skolebus ud til lidt før hovedvejen så skal hun cykle derop!
(H)

Anmeld

11. august 2008

H+S Skjolgborg.

jeg cykel også 5 km ud og 5-6 hjem andpå om jeg tog med min veninde med hjem eller fodbold derfter...Min søn kommer pt heller ikkke til dem men med taxaorden der er 11 km herfra til hans helddagsskole..
VAr bare en super 1 dag i dag... har taget en masse billeder så nu kan i snarte se dem..
Mvh henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.