Jaloux

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg døjer rigtig meget med at være jaloux overfor min kæreste, og er bange for at miste ham pga det.

Jeg har haft meget dårlige oplevelser og det er det der føre til det.

Nogle af jer der også har prøvet det? Og nogle gode råd til at komme af med det? Ved selvfølgelig det vil tage tid osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Kildebakken

Kære trådstarter,

Jeg synes det er meget vigtigt at du ikke slår dig selv oven i hovedet med at du er jaloux, det skaber nemlig bare mere usikkerhed, tænk istedet over præcis hvad der udløser jalousien, hvilke elementer er reele og hvilke er mest opstået i din fantasi. Det ville jeg snakke med min kæreste om, så jeg var sikker på at han vidste hvor meget han havde såret mig og give ham en chance for at forklare situationen og hvorfor han har valgt at være sammen med dig. Fortæl ham at du har brug for bekræftelse for at få tillid til jer igen - jeg tror meget ro kommer af at du ser ham handle for at få dig til at føle dig tryg.

Held og lykke med det:-)

Anmeld

6. november 2010

Mathilde

Jeg var sygeligt jaloux da jeg var helt ung/teenager. Jeg havde den samme kæreste fra jeg var 14 til 19 år og vi havde det begge hæsligt fordi vi var jaloux på hinanden og vi måtte faktisk intet uden den anden var med

Min jalousi er blevet mindre med alderen (nu ved jeg ikke hvor gammel du er).

Og så tror jeg det handler meget om ens selvtillid og selvværd. Hvis man ikke elsker sig selv, kan det være svært at tro, at et andet menneske gør det. Og hvis man er ked af hvordan man ser ud, overfører man det nemt til sin kæreste....altså at han ikke er tilfreds med ens udseende og synes andre er smukkere osv. Og selvfølgelig bliver man jaloux, hvis man tror at ens kæreste synes bedre om alle andre

Så måske skal du arbejde med din selvtillid.

Knus Mathilde, som også stadig nemt bliver jaloux.

Anmeld

6. november 2010

A&F

Jalousi er en normal ting men også en forfærdelig ting. Først skal du acceptere din jalousi for derefter at kunne styre den. Tro mere på dig selv, og stol på din fyr . Jalousi kan ødelægge utrolig meget i et forhold. Håber det vil gå dig bedre med det.

Anmeld

7. november 2010

Lullaby

jeg er sygelig jaloux og har altid været det. Manden og jeg har været sammen i 7 år snart  og det er først nu at han har fået lov at drikke til en julefrokost. Ellers har det altid været påkrævet at han skulle være ædru og det har selvfølgelig gået den anden vej også. Jeg er blevet mindre i løbet af vores forhold men det kan stadig blusse op hvis jeg føler han taler for meget om en kollega eller veninde. Så bliver jeg muggen. Men heldigvis er han god til at støtte mig når det sker. Han er nemlig også sygelig jaloux

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.