nu vi snakker rugbrød...(til dem der bager selv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. november 2010

Vidunderligeunger

Hvad gør i når brødet er bagt, for at det ikke bliver tørt og nærmest umuligt at skære i?? Alm plastic pose? Og hvad er holdbarheden på et sådan brød??

OG er der een der har en opskrift på et brød UDEN hvedemel og mælk... gerne helt glutenfri, men ikke et must.

THANKS SO FAR.

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

HelleBelle

Hejsa.

Jeg gør et viskestykke vådt og vrider det lidt, men ikke helt, vikler det om brødet og så i en frysepose, som lukkes tæt.

Brødet skal være godt varmt faktisk næsten lige fra ovnen. Viskestykket tages af når brødet er ved at være afkølet.

Håber det virker for dig :0)

Helle.

Anmeld

6. november 2010

Vidunderligeunger

HelleBelle skriver:

Hejsa.

Jeg gør et viskestykke vådt og vrider det lidt, men ikke helt, vikler det om brødet og så i en frysepose, som lukkes tæt.

Brødet skal være godt varmt faktisk næsten lige fra ovnen. Viskestykket tages af når brødet er ved at være afkølet.

Helle.

mange tak det vil jeg prøve...

Anmeld

6. november 2010

B&J

HelleBelle skriver:

Hejsa.

Helle.

Ej hvor et lækkert trik hvor længe kan brødet så holde??

Anmeld

6. november 2010

Snefnug1984

Der er mangefine opskrifter i Hold Maven Flad bogen. Bl..a en opskrift på rugbrød uden hvedemel og mælk Meeeenn jeg må jo af gode grunde ikke lægge den herind

Anmeld

6. november 2010

Vidunderligeunger

SolsikkeBlomst skriver:

Der er mangefine opskrifter i Hold Maven Flad bogen. Bl..a en opskrift på rugbrød uden hvedemel og mælk Meeeenn jeg må jo af gode grunde ikke lægge den herind

ihh :/ hehe.. men tak.

Anmeld

6. november 2010

Mi

Jeg kører samme trick med det våde viskestykke og det virker. Syntes faktisk at det brød jeg bager holder sig frisk i 3-4 dage. Meget overraskende, men det smager godt, og så bruger jeg ikke surdej. Men der er hvedemel og rugmel i.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.