At hjælpe sin mor efter en GP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. november 2010

Hvem?

Min mor har igår fået foretaget en Gastrisk Bypass operation og jeg vil så gerne hjælpe hende, men hvordan gør jeg bedst det?

Min dreng og jeg hentede hende idag i Vejle, hvor hun kom hjem til et rengjort hus, ordnet vasketøj og der var handlet ind (har to (hjemmeboende) lillebrødre der er ekstrem dovne og ikke gør en rygende fis), jeg regner med at kører hen til hende igen imorgen og hører om der er noget jeg kan gøre for hende også lige ordne det sidste vasketøj og svinge kosten over mine brødre og min far.

Men hvordan støtter jeg hende bedst i dette her forløb?

Hilsen Sanne - der er ekstrem stolt over sin fantastiske mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Mamalou

Jeg synes da bestemt, at du hjælper din mor i stor stil. Jeg kunne forestille mig, at hjælp til at gøre hverdagen lettere ville være den bedste måde, da hun sikkert ikke har alt for meget energi... Om det så betyder, at du gør arbejdet eller svinger kosten over dine brødre og din far, det må være op til dig

God bedring til din mor!

Anmeld

5. november 2010

Mor-til-asta-09

SanneBoe skriver:

Min mor har igår fået foretaget en Gastrisk Bypass operation og jeg vil så gerne hjælpe hende, men hvordan gør jeg bedst det?

Min dreng og jeg hentede hende idag i Vejle, hvor hun kom hjem til et rengjort hus, ordnet vasketøj og der var handlet ind (har to (hjemmeboende) lillebrødre der er ekstrem dovne og ikke gør en rygende fis), jeg regner med at kører hen til hende igen imorgen og hører om der er noget jeg kan gøre for hende også lige ordne det sidste vasketøj og svinge kosten over mine brødre og min far.

Synes bestemt ikke du kan gøre andet end det du allerede gør.. Du viser du er stolt af hende, og du er der hvis hun har burg for hjælp.. Andet kan hun ikke ønske sig

Anmeld

6. november 2010

BabyMus

Jeg synes det lyder rigtig godt at du har gjort huset helt klar til hun er kommet hjem. (:

Hun må jo ikke lave noget den første tid, så rengøring, vaske tøj, indkøb osv. må hun jo ikke, så hvis du kan hjælpe hende med det (hvis din far og brødre ikke gør det!) så ville det da bare være rigtig pænt af dig. Det må hun også være meget glad og taknemlig for. (:

Min far fik lavet det samme for lidt knap et år siden 11/11 og min mor havde taget fri fra arbejde de tre dage op til weekenden (han blev opereret onsdag) og det kunne han da ikke lige forstå hvorfor hun havde gjort. Men han måtte jo så indrømme at det alligevel var godt hun havde taget fri. (: For han var ret slatten de første par dage og havde det lidt skidt og lå kun på sofaen og sov, og så sørgede min mor for at han fik alle de ting han nu skulle have.

Så jeg synes det lyder til du har hjulpet hende godt på vejs allerede, og ja, spørg hende om der er mere du kan gøre, så kan hun jo selv sige hvad hun har behov for. (:

Hvis hun har nogen spørgsmål om det eller gerne vil tale med en som har været igennem det samme, er hun velkommen til at kontakte min far, så kan du bare skrive til mig og så skal vi nok få klaret det. (:

Han har også lavet en blog om hele forløbet.

Held og lykke med hende, og du ER en god datter for hende. (:

Anmeld

15. november 2010

Kruse90

Du lyder som en dejlig datter

Jeg er sikker på hun er rigtig glad for du gør så meget som du gør.
God bedring til hende fra mig af

Forresten, vi må lige finde en dag at ses

Kram

Anmeld

15. november 2010

Musen85

SanneBoe skriver:

Hej

Min mor fik foretaget en GB i uge her sidste uge i august og har tabt 34 kilo nu, så er også en ekstrem stolt datter

Tror nogen af de ting, som min mor blev glad for, var at vi lige tog vasketøjet når vi var hjemme omkring, eller lige tørede noget støv af som hun bare kunne ligge og blive irriteret over Ellers tror jeg mere det er psykisk støtte der er behov for, har jeg fornemmet på min mor At man støtter de kostændringer/livs ændring de har valgt nu  

Stort Held og lykke til din mor

Anmeld

15. november 2010

Hvem?

Kruse90 skriver:

Du lyder som en dejlig datter

Jeg er sikker på hun er rigtig glad for du gør så meget som du gør.
God bedring til hende fra mig af

Forresten, vi må lige finde en dag at ses

Kram

Hva gør man ikke for sin mor

Ja, det må da snart kunne lade sig gøre, men vi har faktisk ikke såååå frygtelig travlt, min dreng og jeg det indtil December, mon ikke vi kunne finde en dag her i November??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.