besøg hos jordemoder idag og tanker omkring babys vægt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. november 2010

VNB

så er vi lige vendt hjem efter besøg hos jordemoderen.

alt ser jo riiiiigtig fint ud med den bette fis derinde  

Vi fik den skønne hjertelyd at høre, og jordemoderen sagde at den lød helt perfekt!

Baby står også stadig fint med hovedet nedaf, hvilket den har gjort i over 1 måned nu.

Har fået en lille smule vand i benene, dog mærker jeg mest til det om aftenen, men taget i betragning at jeg stadig arbejder for fuld knald i 8 timer om dagen og cykler til og fra, ville det vist være underligt hvis min krop ikke efterhånden var lidt mærket... holder barsel fra på onsdag og glæder mig godt nok helt vildt!

Babys vægt blev også skønnet, til 2300 gram. synes egentlig det lød meget fint, men kan læse flere steder at det er ret lille når jeg er 35+2?

Den plejer at ligge i den gode ende, så blir da en lille smule bekymret for om den vokser nok derinde? dog sagde jordemoder at det var en fin vægt, og regner da med at hun ville fortælle os hvis den ikke tager nok på?

Så er da lidt nysgerrig over hvad jeres mon vejede da i var ca 35+?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Rsa

Vi blev scannet i mandags (33 + 1), da min første dreng var lille af størrelse, holdes der øje med nummer to...

Vores baby ligger i den lille ende og det har den hele tiden gjort og blev vurderet til at veje 1800g - et lille pus, men den følger sin egen kurve og alt er fint.

Din jordemoder ville sende dig til scanning, hvis hun mente, at det hele ikke var som det skulle være - så slap du bare af og nyd din graviditet

Fordi børnene er  små, er det ikke lig med, at de ikke er raske eller andet... Min første vejede 3150 g og kom 14 dage efter termin.
Han er sund og rask, og har altid været det - fuldstændig normal af udvikling og der har aldrig været problemer med sygdom osv.

Vh. Rsa 33 + 5

Anmeld

5. november 2010

BabyNilas

VNB skriver:

så er vi lige vendt hjem efter besøg hos jordemoderen.

alt ser jo riiiiigtig fint ud med den bette fis derinde  

Vi fik den skønne hjertelyd at høre, og jordemoderen sagde at den lød helt perfekt!

Baby står også stadig fint med hovedet nedaf, hvilket den har gjort i over 1 måned nu.

Har fået en lille smule vand i benene, dog mærker jeg mest til det om aftenen, men taget i betragning at jeg stadig arbejder for fuld knald i 8 timer om dagen og cykler til og fra, ville det vist være underligt hvis min krop ikke efterhånden var lidt mærket... holder barsel fra på onsdag og glæder mig godt nok helt vildt!

Babys vægt blev også skønnet, til 2300 gram. synes egentlig det lød meget fint, men kan læse flere steder at det er ret lille når jeg er 35+2?

Den plejer at ligge i den gode ende, så blir da en lille smule bekymret for om den vokser nok derinde? dog sagde jordemoder at det var en fin vægt, og regner da med at hun ville fortælle os hvis den ikke tager nok på?

Så er da lidt nysgerrig over hvad jeres mon vejede da i var ca 35+?

Vi var til en ekstra scanning i uge 35 og der vejede vores lille dreng 2258 gram. Han ligger lidt under gennemsnits vægten man ikke noget som er farligt eller noget. Han vokser efter hans egen kurve og har det rigtig godt i hans lille hule.

Vi fik afvide at vi ikke ville få en kæmpe baby men at han ville ligge omkring 3000-3200 gram når vi når uge 40.

Anmeld

5. november 2010

quar20

altså det med vægten skal du passe lidt på med at tro på..!! Ikke alle kan føle sig frem til hvad vægten ca er..!!

Og bare rolig så længe hjertelyden er i top så skal det nok gå..!! Syntes det lyder som en fin vægt så regn du med en fin 3kg's baby deromkring..!!

Er i uge 37 idag men igår var jeg til jm og hun skønnede lillebror til 3400g..!! HOLD da op en basse tænker jeg.. Men med storebror Tino skønnede de altså 1kg forkert.. de skønnede ham til 4100g og ud kom han 3 dage over terminen og vejede 3020g og var 49cm lang..!! Og jeg havde også fået scanninger som viste en stor baby..!!

Anmeld

5. november 2010

VNB

Rsa skriver:

Vi blev scannet i mandags (33 + 1), da min første dreng var lille af størrelse, holdes der øje med nummer to...

Vores baby ligger i den lille ende og det har den hele tiden gjort og blev vurderet til at veje 1800g - et lille pus, men den følger sin egen kurve og alt er fint.

Din jordemoder ville sende dig til scanning, hvis hun mente, at det hele ikke var som det skulle være - så slap du bare af og nyd din graviditet

Fordi børnene er  små, er det ikke lig med, at de ikke er raske eller andet... Min første vejede 3150 g og kom 14 dage efter termin.
Han er sund og rask, og har altid været det - fuldstændig normal af udvikling og der har aldrig været problemer med sygdom osv.

Vh. Rsa 33 + 5

Jeg er som sådan heller ikke nevøs over at skulle have et lille barn hvis det er... ville faktisk være fint nok at jeg ikke skal presse et 4 kg tungt barn ud  

Men nu skriver du at dine børn har fulgt deres egen kurve hele veje igennem, og hele tiden hat ligget i den lave ende... Vores baby er jo netop blevet målt til at være lidt af en prop hele vejen igennem... Altså sidste gange fik vi afvide at et var en stor baby, og idag fik vi så afvide at det var en fin LILLE en...

vores egen jordemorder var syg idag, og det var derfor en helt anden som undersøgte mig.. kan det have noget at sige???

Jeg nyder skam RIGTIG meget min graviditet, og ved godt at den bette har det godt derinde... men vi er vel alle lidt hønemødre overfor for de små pus

Anmeld

5. november 2010

VNB

BabyNilas skriver:

Vi var til en ekstra scanning i uge 35 og der vejede vores lille dreng 2258 gram. Han ligger lidt under gennemsnits vægten man ikke noget som er farligt eller noget. Han vokser efter hans egen kurve og har det rigtig godt i hans lille hule.

Vi fik afvide at vi ikke ville få en kæmpe baby men at han ville ligge omkring 3000-3200 gram når vi når uge 40.

det er jo netop der min bekymring lidt ligger...

vores følger, efter den nye vægt her, IKKE sin kurve mere.... den plejer at ligge helt oppe i den gode ende, og vi plejer at blive drillet lidt med at den er tyk, men NU er den lige pludselig under gennemsnittet.... hmmm er det ikke lidt underligt??? eller hvad?

Altså stoler da på jordemoderen når hun siger at vægten er fin, men da vores "egen" jordemoder var syg idag, var det en anden jordemoder vi fik... og tænker at hun måske ikke er opmærksom på at den er faldet i sin kurve?

Skal lige sige at jeg skam ikke er vildt nervøs for om den har det godt derinde, en jeg stiller mig bare undrende overfor et så stort "fald" i dens vægtkurve...

Men som vi har grint lidt af idag, ville det passe os FINT at få en lille bebs ud, nok mest mig som hele vejen igennem graviditeten har troet at den ville ende på ca 4 kg ved fødslen 

Anmeld

5. november 2010

VNB

quar20 skriver:

altså det med vægten skal du passe lidt på med at tro på..!! Ikke alle kan føle sig frem til hvad vægten ca er..!!

Og bare rolig så længe hjertelyden er i top så skal det nok gå..!! Syntes det lyder som en fin vægt så regn du med en fin 3kg's baby deromkring..!!

Er i uge 37 idag men igår var jeg til jm og hun skønnede lillebror til 3400g..!! HOLD da op en basse tænker jeg.. Men med storebror Tino skønnede de altså 1kg forkert.. de skønnede ham til 4100g og ud kom han 3 dage over terminen og vejede 3020g og var 49cm lang..!! Og jeg havde også fået scanninger som viste en stor baby..!!

okay lidt vildt at de skønner så meget ved siden af egentlig

Vi har også snakket om at man jo ikke skal stole fuldstændig på hvad jordemoderen skønner vægten til, for hun bruger jo trods alt "bare" sine hænder, og hun kan jo let skyde 300 gram ved siden af...

Har bare læst flere steder at det ikke er så godt hvis baby i maven dykker i sin kurve, og derfor kan vi ikke helt forstå at hun sagde at det bare var en SÅÅÅ FIN vægt, når den ifølge sin kurve skulle lige omkring ca 2600 gram nu...

men altså en fødselsvægt på omkring de 3200 ville være perfekt synes jeg  

Håber snart der sker noget hos dig! Glæder mig til at se billeder af den bette

knus

Anmeld

5. november 2010

quar20

VNB skriver:

okay lidt vildt at de skønner så meget ved siden af egentlig

Vi har også snakket om at man jo ikke skal stole fuldstændig på hvad jordemoderen skønner vægten til, for hun bruger jo trods alt "bare" sine hænder, og hun kan jo let skyde 300 gram ved siden af...

Har bare læst flere steder at det ikke er så godt hvis baby i maven dykker i sin kurve, og derfor kan vi ikke helt forstå at hun sagde at det bare var en SÅÅÅ FIN vægt, når den ifølge sin kurve skulle lige omkring ca 2600 gram nu...

men altså en fødselsvægt på omkring de 3200 ville være perfekt synes jeg  

Håber snart der sker noget hos dig! Glæder mig til at se billeder af den bette

knus

Nj men vi er jo alle mennesker og alle kan jo tage fejl..!!

Tror bare ikke man skal satse sine lommepenge på at de altid kan have ret.. Der er jo så også nogen der er SKIDE dygtigt og rammer rigtigt..!! Men altså sats på alt er som det skal være når hjerterytmen er fin..

Arhh hvor er du sød mange tak - håber også jeg snart kan lægge billeder ind af både storebror og lillebror SAMMEN..

Anmeld

5. november 2010

Mor til prinsessen :-)

jeg fik af vide af JM i sidste uge at hun var ca 2300. og der var jeg i uge 34, og hun sagde det var helt fint .-)

Anmeld

6. november 2010

VNB

Hende med maven :-) skriver:

jeg fik af vide af JM i sidste uge at hun var ca 2300. og der var jeg i uge 34, og hun sagde det var helt fint .-)

så lyder det jo til at den ligger helt fint Var også bare nysgerrig efter hvor meget jer andres små basser blev vurderet til

Blir rigtig spændende at finde ud af hvor store de små rent faktisk faktisk er til december

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.