Der er så meget uretfærdighed til..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. november 2010

..

Inspireret af den anden tråd om uretfærdighed så må jeg altså lige ud med nogen tanker..

Jeg så et program om følelser idag, der så man nogen klip fra dengang jøderne skulle udryddes, blandt andet et af et lille meget magert barn der lå helt alene uden tøj på og man kunne se at det var ensomt og frøs men det var som om den vidste at det ikke nyttede at græde, der kom ikke nogen så den forsøgte at trøste sig selv.

Den anden dag zappede jeg forbi animal planet og lærte at hver 4. barn i Malawi dør inden det fylder 5.

Jeg ser ofte de reklamer for Wspa om hvor dårligt mennesker behandler dyr

Jeg så på et program om en lille hvalp der var blevet tapet ind over hele kroppen så kun tungen stak ud, lagt i en sort pose og smidt i direkte sol. Den overlevede ved et tilfælde fordi det hurtigt blev opdaget.

Jeg kan ikke slippe tankerne om alt det forfærdelige der sker omkring os, jeg kunne remse meget mere op, landbrugsdyr der lider, anskudte dyr i skoven, børn af misbrugere, børn der bliver slået/misbrugt.

Jeg føler mig heldig over at mine børn har været så heldige at blive født her hvor de kommer til at vokse op under gode forhold med masser af kærlighed.. Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget og hjælpe dyr og børn der lider!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

mor-til-vanessa

Macrolf skriver:

Inspireret af den anden tråd om uretfærdighed så må jeg altså lige ud med nogen tanker..

Jeg så et program om følelser idag, der så man nogen klip fra dengang jøderne skulle udryddes, blandt andet et af et lille meget magert barn der lå helt alene uden tøj på og man kunne se at det var ensomt og frøs men det var som om den vidste at det ikke nyttede at græde, der kom ikke nogen så den forsøgte at trøste sig selv.

Den anden dag zappede jeg forbi animal planet og lærte at hver 4. barn i Malawi dør inden det fylder 5.

Jeg så på et program om en lille hvalp der var blevet tapet ind over hele kroppen så kun tungen stak ud, lagt i en sort pose og smidt i direkte sol. Den overlevede ved et tilfælde fordi det hurtigt blev opdaget.

Jeg kan ikke slippe tankerne om alt det forfærdelige der sker omkring os, jeg kunne remse meget mere op, landbrugsdyr der lider, anskudte dyr i skoven, børn af misbrugere, børn der bliver slået/misbrugt.

Jeg føler mig heldig over at mine børn har været så heldige at blive født her hvor de kommer til at vokse op under gode forhold med masser af kærlighed.. Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget og hjælpe dyr og børn der lider!

ja der er så meget uretfærdighed i verden, så jeg synes bare vi danskere skal være glade for det vi har, og lave være med at tænke på hvad vi ikke har. vi har det rigtig godt her i lille dk.

det er virkelig sørgeligt at det der sker rundt i verden. ville slet ikke kunne tåle at se det program, er lige ved at tude fordi jeg læste det du skrev. 

derfor når jeg får råd/har sparet op så vil jeg i stedet for at bruge penge på materielle ting, tage til et land der har brug for hjælp og arbejde som frivillig på enten et børnehjem eller hospital.

Anmeld

4. november 2010

A&F

Vi skal være taknemmelige for det, vi har og ikke glemme de mange mennesker og dyr, som lever under dårlige vilkår. Det vi kan gøre som medmennesker, er at have dem i vores tanker, sende dem tøj, støtte dem og måske besøge de lande og få et indblik i, hvordan de lever.

Anmeld

4. november 2010

..

Det syntes jeg godt nok er fedt og stort af dig.

Hvis vi nogensinde skal have flere børn overvejer vi at adoptere et barn i stedet, så kan vi hjælpe et barn til en god tilværelse, et barn som allerede er født og måske dømt til et skidt liv, det ville være fantastisk at kunne give sådan et barn masser af kærlighed og gode betingelser for et godt liv

Anmeld

4. november 2010

ekzunz

Macrolf skriver:

Det syntes jeg godt nok er fedt og stort af dig.

Hvis vi nogensinde skal have flere børn overvejer vi at adoptere et barn i stedet, så kan vi hjælpe et barn til en god tilværelse, et barn som allerede er født og måske dømt til et skidt liv, det ville være fantastisk at kunne give sådan et barn masser af kærlighed og gode betingelser for et godt liv

Det synes jeg bare er en rigtig god tanke! Når man har fået opfyldt sine egne ønsker om graviditet, børn og hvad dertil hører, at man så vælger at hjælpe et lille barn til et bedre liv - det synes jeg er virkelig fint!

Hvergang jeg ser annoncerne i lokalavisen, hvor de søger plejefamilier, tænker jeg at det må jeg da gøre - men vi har 5 børn i forvejen - der er ikke på nogen måde plads til flere, men i mit hjerte ville jeg rigtigt gerne hjælpe disse udsatte børn.....

Vi samler ind til Dansk Røde Kors og til Kræftens Bekæmpelse - så føler jeg at vi er med til at gøre en lille forskel - og det synes jeg er vigtigt. Man kan godt gøre noget, selv om man ikke har mange penge eller har en travl hverdag.

Anmeld

4. november 2010

Maise

Ja puha for en verden vi lever i. Føler mig selv som et mega heldigt væsen, trods små skavanker i livet, men det har vi vel alle.

Selv betaler jeg på 11 år til en pige fra El salvador igennem SOS børnebyerne. Hun sender mig julekort, billeder og tegninger. jeg sender hende gaver og kort til jul og fødselsdag, forventer intet af hende, da hun bare skal have lov at være barn og ikke tænke på os som sponsorerer hende.

Ville gerne selv adoptere hvis vi gerne vil have flere børn og det pludselig så ikke var muligt. men det kan manden så ikke liiige finde ud af inde i sit hoved, hvortil jeg også bare svarede ham at hvis man blev godkendt : Hvor svært kan det så være at sige JA??

Der er så mange børn der har brug for en mor og far. åhhh må gå i seng, bliver så ked af at tænke på alle de millioner af stakkels børn. Går ind og kysser på mit sovende barn godnat piger.

Anmeld

4. november 2010

..

Rigtig god idé. Tror også jeg vil donere penge til et barn, hvad koster det?

Kanon at samle ind, det kræver så lidt af os men hjælper andre!

Anmeld

4. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Det jeg allerhelst vil er at arbejde med NGO relateret arbejde.

Anmeld

5. november 2010

Maise

Macrolf skriver:

Rigtig god idé. Tror også jeg vil donere penge til et barn, hvad koster det?

Kanon at samle ind, det kræver så lidt af os men hjælper andre!

jeg giver 200-, pr. måned

Anmeld

5. november 2010

SussieThyssen

Macrolf skriver:

Også jeg, søde ven..også jeg.

Men...vi kan desværre ikke redde hele verden, selvom vi gerne ville.
Men vi kan hjælpe det vi kan, og tale om det hele tiden.
Og foregå med et godt eksempel også i det små.
Når jeg slår på, at det er unødvendigt at slå en mus ihjel er det en del af de små sten jeg hele tiden kaster i vandet, for at skubbe lidt til omsorgen for vores jord, og for at prøve at påvirke mennesker til at vise kærlighed og respekt for alt levende.
Vi kan opfordre til at støtte undervisning og atter undervisning, opfordre til at respektere andres rettigheder til at kunne vælge at tale, læse og skrive frit.
Vi kan opsøge mulighederne for at lære andre om respekten for livet i sig selv.
Og så må hver enkelt afgøre med sig selv hvad og hvordan man vil hjælpe og støtte.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.