Inspireret af den anden tråd om uretfærdighed så må jeg altså lige ud med nogen tanker..
Jeg så et program om følelser idag, der så man nogen klip fra dengang jøderne skulle udryddes, blandt andet et af et lille meget magert barn der lå helt alene uden tøj på og man kunne se at det var ensomt og frøs men det var som om den vidste at det ikke nyttede at græde, der kom ikke nogen så den forsøgte at trøste sig selv.
Den anden dag zappede jeg forbi animal planet og lærte at hver 4. barn i Malawi dør inden det fylder 5.
Jeg ser ofte de reklamer for Wspa om hvor dårligt mennesker behandler dyr
Jeg så på et program om en lille hvalp der var blevet tapet ind over hele kroppen så kun tungen stak ud, lagt i en sort pose og smidt i direkte sol. Den overlevede ved et tilfælde fordi det hurtigt blev opdaget.
Jeg kan ikke slippe tankerne om alt det forfærdelige der sker omkring os, jeg kunne remse meget mere op, landbrugsdyr der lider, anskudte dyr i skoven, børn af misbrugere, børn der bliver slået/misbrugt.
Jeg føler mig heldig over at mine børn har været så heldige at blive født her hvor de kommer til at vokse op under gode forhold med masser af kærlighed.. Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget og hjælpe dyr og børn der lider!
Anmeld