Måske gravid - ikke planglagt, hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. november 2010

OS73

Hej kære piger......

Håber virkelig, at I kan hjælpe mig lidt videre, for lige nu har jeg det så skidt....

Tror jeg er gravid (graviditetstest er bestilt), og det er ikke planlagt - har haft beskyttet sex med manden, men der må have været hul på kondomet

Vi har sammen et barn på 4 (vil være 5 år, til teminen) og så har vi en lille på 8 mdr.. Manden har desuden et barn på snart 13 år, som vi har hver anden weekend.

Jeg er helst ikke til abort, tænker på alle dem der så gerne vil være gravid, men hvor det ikke lykkedes, og elsker de to børn jeg har, så hvorfor ikke få et mere?

Plads har vi nok af, og da manden sjældet er hjemme i hverdagen, er det alligevel mig der tager mig af de to børn, som vi har nu, og mon ikke jeg nok skal kunne overskue et barn mere? Ved godt det ind imellem vil være svært, men det er vel mest, når de er små? Er der nogen der har fået 3 børn, og som kan fortælle og plusser og minus ved det?

Manden vil IKKE have et barn mere, for så har han jo 4 børn - pinligt (det siger han ikke direkte, men mellem ordene). Så mener han også, at vi skal have en ny bil, hvor jeg mener, at vi godt kan være i den vi har (det er alligevel sjælden vi er ude og køre, når hans barn er her), og desuden går der kun en 3-4 år før hans barn har venner og kærester der har så stor betydning, at han/hun ikke vil være her hver anden weekend. Synes ikke det er fair det han siger, da han kun argumentere økonomisk. Det skal selvfølgelig også  være i orden, men og fravælge et barn pga. en bil

Mine spekulationer går ud på, om jeg har overskud til 3 børn, eller om det vil gå ud over de to jeg har nu, især fordi der jo ikke vil være særlig meget forskel på de to yngste så. For jeg ELSKER mine 2 dejlige unger, og det skal helst ikke gå ud over dem.

Og hvad nu, hvis jeg vælger "barnet", og så bliver nødt til at flytte med mine børn, så jeg bliver alene med 3 børn???

Det blev en lang smøre - håber der er nogen ,der kan hjælpoe mig videre, selvfølgelig ikke tage mit valg, men hvad ville du have gjort?

Tak fordi du læste med.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Aprilmor11

Jeg har ikke erfaring med det, men jeg venter mit første, hvor min eks ( faren til barnet ) ikke ønsker kontakt .. Men jeg havde beholdt det, jeg er imod aborter og ved at hjertet slår i 7. uge allerede, kan ikke huske om det er 6. uge , men også ligemeget .. Jeg syns ikke at det skal være en forhindring at jeres bil ikke er stor nok som du selv siger .. Men følg dit hjerte .. Det er dig som har et lille barn i dig .. Men advar din mand om det, og snak med ham om det inden testen .. Håber at du kunne bruge det , vi bakker op om dig alligevel .. Held og lykke med det hele ..

Kæmpe knus herfra

Anmeld

4. november 2010

Sillebob

OS73 skriver:

Hej kære piger......

Håber virkelig, at I kan hjælpe mig lidt videre, for lige nu har jeg det så skidt....

Tror jeg er gravid (graviditetstest er bestilt), og det er ikke planlagt - har haft beskyttet sex med manden, men der må have været hul på kondomet

Vi har sammen et barn på 4 (vil være 5 år, til teminen) og så har vi en lille på 8 mdr.. Manden har desuden et barn på snart 13 år, som vi har hver anden weekend.

Jeg er helst ikke til abort, tænker på alle dem der så gerne vil være gravid, men hvor det ikke lykkedes, og elsker de to børn jeg har, så hvorfor ikke få et mere?

Plads har vi nok af, og da manden sjældet er hjemme i hverdagen, er det alligevel mig der tager mig af de to børn, som vi har nu, og mon ikke jeg nok skal kunne overskue et barn mere? Ved godt det ind imellem vil være svært, men det er vel mest, når de er små? Er der nogen der har fået 3 børn, og som kan fortælle og plusser og minus ved det?

Manden vil IKKE have et barn mere, for så har han jo 4 børn - pinligt (det siger han ikke direkte, men mellem ordene). Så mener han også, at vi skal have en ny bil, hvor jeg mener, at vi godt kan være i den vi har (det er alligevel sjælden vi er ude og køre, når hans barn er her), og desuden går der kun en 3-4 år før hans barn har venner og kærester der har så stor betydning, at han/hun ikke vil være her hver anden weekend. Synes ikke det er fair det han siger, da han kun argumentere økonomisk. Det skal selvfølgelig også  være i orden, men og fravælge et barn pga. en bil

Mine spekulationer går ud på, om jeg har overskud til 3 børn, eller om det vil gå ud over de to jeg har nu, især fordi der jo ikke vil være særlig meget forskel på de to yngste så. For jeg ELSKER mine 2 dejlige unger, og det skal helst ikke gå ud over dem.

Og hvad nu, hvis jeg vælger "barnet", og så bliver nødt til at flytte med mine børn, så jeg bliver alene med 3 børn???

Det blev en lang smøre - håber der er nogen ,der kan hjælpoe mig videre, selvfølgelig ikke tage mit valg, men hvad ville du have gjort?

Tak fordi du læste med.

Knus

Hej soede dig.

Ej hvor er det altsaa bare en svaer situation. Foerst og fremmest faar du lige saadan en her

Naar jeg laeser dig indlaeg synes jeg at det lyder lidt til at du allerede har taget din beslutning. Du ved hvor meget et barn kan give og det lyder somom du er en fantastisk mor og allerede nu har overskud til endnu en lille en.

Jeg er lidt i en ligende situation og kan virkelig godt foelge dig - dog har vi ikke 2 men blot 1 barn pt. Jeg blev ogsaa uplanlagt gravid ( vores soen er knap 11 mrd ) og hverken manden eller jeg syntes at vi havde oekonomi ( eller overskud ) til endnu en lille stoerrelse. Jeg fik derfor bestilt tid hos laegen, ja var endda paa hospitalet til scanning med henblik paa abort - jeg var bare saa ked for min hjerte sagde "ja" til endnu et barn, men hjernen sagde blankt "nej". Min mand og jeg fik da snakket tingene rigtig godt igennem, oekonomien blev lagt paa bordet og ved du hvad......ja maaske bliver det haardt oekonomisk, men taenk paa hvor meget et lille barn giver dig tilbage. Saa maa man bare spare andre steder. Og rent foelesesmaessigt, saa tror jeg godt man kan klare 2 smaa ( i dit tilfaelde 3, men den stoerste vil jo blive en god hjaelp ) Selvfoelgelig bliver det haardt, men taenk hvor meget glaede de faar af hinanden. Og man vokser jo med opgaven. Jeg tror aldrig man vil fortryde at man fik den sidste, men jeg tror man vil fortryde en abort. Maaske vil man altid taenke: hvad nu hvis..... ? Jeg kan dog sagtens forstaa dine bekymringer - for hvordan kan man rumme saa meget kaerlighed til hvert eneste barn ? Det kan man fordi man er mor!

Jeg haaber virkelig at du finder en loesning hvis det viser sig at testen er positiv.

Og ps - saa er det da ikke spor pinligt at have 4 boern

Knus og tanker fra Sille - som skal have endnu en lille til sommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.