Moderskabets smerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej I skønne mødre

Med til livet som mor hører også bekymringer, som man ikke har kendt til, før man blev mor.

Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer:

1. Hvor meget fylder bekymringer i dit liv?
  2. Har du oplevet at være bange for, at der skal ske noget med dit barn, f.eks. at det skal blive sygt eller dø?
  3. Eller er du nogle gange selv bange for at dø og ikke være en del af dit barns liv?
  4. Andet?

Du er også velkommen til at skrive til mig i en privat besked.

På forhånd tak.

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Mathilde

1) Jeg synes ikke at bekymringerne fylder en hel masse til hverdag, men jeg kan pludselig blive ramt af bekymringer, hvis jeg fx ser noget i fjernsynet om børn der er syge eller ikke trives.... Eller hvis min datter har en periode, hvor hun er mere ked af det end normalt, vælter tankerne ind over mig - gør jeg noget forkert, trives hun ikke osv.

2) Ja jeg har absolut oplevet, at være bange for at miste min datter. (hvilket jeg i øvrigt tror er meget normalt, når man elsker SÅ højt). Det er da det værste der kunne ske og det gør ondt bare at tænke tanken! Jeg kan slet ikke forestille mig, at jeg ville kunne leve videre uden Celina! Bare tanken giver mig tåre i øjnene og ondt i maven

3) Ja også det. Eller det vil sige, jeg har da tænkt tanken og det gør mig helt ulykkelig. Tænk ikke at kunne være der mens ens barn vokser op, tænk den sorg det ville være for min datter (som er meget tæt knyttet til mig) at miste mig. Det er dog ikke noget der fylder i min hverdag, men en tanke der af og til strejfer mig, hvorefter jeg hurtigt forsøger at tænke på noget andet!

Anmeld

4. november 2010

A.

Karoline skriver:

Hej I skønne mødre

Med til livet som mor hører også bekymringer, som man ikke har kendt til, før man blev mor.

Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer:

1. Hvor meget fylder bekymringer i dit liv?
  2. Har du oplevet at være bange for, at der skal ske noget med dit barn, f.eks. at det skal blive sygt eller dø?
  3. Eller er du nogle gange selv bange for at dø og ikke være en del af dit barns liv?
  4. Andet?

Du er også velkommen til at skrive til mig i en privat besked.

På forhånd tak.

Bedste hilsner

Karoline

1.bekymringer fylder ikke vild meget til hverdagen nogen gange fylder det mere end andre afhæng af situation ligesom mathilde selv beskriver at man tænker over lige så snart man ser et syg barn osv.men

2.ja det har jeg oplevet og oplevel stadingvæk nogen gang har jeg dage hvor jeg er overbevist at det skal ske noget med mit barn tit om natten ka jeg finde på at kigge til ham og tjekke om han lever trivves tit ikke når han er i vs og skynder mig efter ham fordi hvad hvis det er noget og det var rigtigt slemt da jeg var gravid tanker har styret min graviditet for var voerbevist at jeg mister bagefter at barnet blivrsyg og til sidst dør under fødslen..

3 vil ikke sige at jeg er bange men man tænker på det nogen gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.