Æl - Hvad er det man kan mærke???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.315 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Tinkabel

Jeg har tænkt lidt over det med at nogen kan mærke når de har æl.

Hvad er det man kan mærke? Er det når ægget løsner sig eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

RiUL

Tinkabel skriver:

Jeg har tænkt lidt over det med at nogen kan mærke når de har æl.

Hvad er det man kan mærke? Er det når ægget løsner sig eller?

mittelschmerz, (af ty.  Mittelschmerz, 1. led 'midt-, mellem-', 2. led 'smerte'), smerter i underlivet på ægløsningstidspunktet, dvs. midt i menstruationscyklus (se  menstruation), udløst af irritation af den del af bughinden, der dækker ægfolliklen, før den brister.

Jeg undre mig også, og slog det derfor lige op på google

Anmeld

4. november 2010

Tinkabel

rikkebw skriver:

mittelschmerz, (af ty.  Mittelschmerz, 1. led 'midt-, mellem-', 2. led 'smerte'), smerter i underlivet på ægløsningstidspunktet, dvs. midt i menstruationscyklus (se  menstruation), udløst af irritation af den del af bughinden, der dækker ægfolliklen, før den brister.

Jeg undre mig også, og slog det derfor lige op på google

Ahhhh Super

Anmeld

4. november 2010

Tinkabel

Jeg prøvede lige selv at google det hehe

og fandt det her:

Mange kvinder kan mærke deres ægløsning. Til dels har de en del ”ægløsningssmerter”, hvilket er stikkende fornemmelser i underlivet. Disse er mest udtalte lige før selve ægløsning, hvortil de kan anvendes til at markere, at nu er det tid til samleje, hvis man gerne vil være gravid.

Så gir det hele lidt mere mening

Anmeld

4. november 2010

RiUL

Tinkabel skriver:

Jeg prøvede lige selv at google det hehe

og fandt det her:

Mange kvinder kan mærke deres ægløsning. Til dels har de en del ”ægløsningssmerter”, hvilket er stikkende fornemmelser i underlivet. Disse er mest udtalte lige før selve ægløsning, hvortil de kan anvendes til at markere, at nu er det tid til samleje, hvis man gerne vil være gravid.

Så gir det hele lidt mere mening

Hehe, det er altså indviklet alt det der, der foregår dernede  

Anmeld

5. november 2010

Carina1977

Ja jeg er en af dem, der kan mærke min ægløsning. Nogen gange er smerterne faktisk værre end når jeg har mens. Jeg har smerter fortil på maven, samt ind i den side, hvor ægløsningen er. I den her måned var det begge sider, men har måske noget at gøre med, at min ægløsning har udeblevet de sidste 2 måneder. så den dag jeg vil være gravid igen, behøver jeg vist ikke ægløsningstest

Anmeld

5. november 2010

_-Kathrine-_

Hejsa

Jeg er også en af dem der kan mærke ægløsning... Sådan en stikkende fornemmelse i den ene side...!

Mvh Kathrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.