Simple living

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Mi

Jeg vil så gerne prøve at leve efter simple living filisofien, men syntes godt nok det er svært. Er der nogle som kender til metoden eller måske selv lever sådan som kan komme med nogle råd?

Jeg skal til at indrette hjemmet simpelt, men har bare alt for mange ting (er en samler ), og er vandvittig dårlig til at smide ud.

HJÆLP mig med noget inspiration

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Dinna88

Jeg vil så gerne prøve at leve efter simple living filisofien, men syntes godt nok det er svært. Er der nogle som kender til metoden eller måske selv lever sådan som kan komme med nogle råd?

Jeg skal til at indrette hjemmet simpelt, men har bare alt for mange ting (er en samler ), og er vandvittig dårlig til at smide ud.

HJÆLP mig med noget inspiration

Marianne

www.stjerneleg.dk

http://www.folkecenter.net/dk/dokumentation/simple_living/

Der står en masse om det! Jeg synes det er en rigtig god idé at begive sig ud i det, jeg tror det er en fantastisk måde at leve på. Helt sikkert et mål i mit liv  Dog ikke helt ud i ekstremerne. Jeg har allerede fjernet animalske produkter (så vidt som muligt med en lidt stram økonomi herhjemme osv) Jeg har dog heller ikke i sinde at skære ned på arbejdstimer når jeg er uddannet osv. Men det er jo heller ikke retningslinjer, bare forslag til et mere simpelt liv

Anmeld

4. november 2010

Mi

Dinna88 skriver:

http://www.folkecenter.net/dk/dokumentation/simple_living/

Der står en masse om det! Jeg synes det er en rigtig god idé at begive sig ud i det, jeg tror det er en fantastisk måde at leve på. Helt sikkert et mål i mit liv  Dog ikke helt ud i ekstremerne. Jeg har allerede fjernet animalske produkter (så vidt som muligt med en lidt stram økonomi herhjemme osv) Jeg har dog heller ikke i sinde at skære ned på arbejdstimer når jeg er uddannet osv. Men det er jo heller ikke retningslinjer, bare forslag til et mere simpelt liv

Tak for det. Den artikel havde jeg ikke set, og den er da meget god.

Jeg har sagt mit arbejde op og vi lever af min mands løn, hvilket gør det nødvendigt at genbruge. Men i forhold til maden har jeg ikke lavet nogle drastiske ændringer endnu.

Har du fjernet kød fuldstændigt eller kun animalsk fedt og lign?

Anmeld

4. november 2010

Dinna88

MarianneSonne skriver:

Tak for det. Den artikel havde jeg ikke set, og den er da meget god.

Jeg har sagt mit arbejde op og vi lever af min mands løn, hvilket gør det nødvendigt at genbruge. Men i forhold til maden har jeg ikke lavet nogle drastiske ændringer endnu.

Har du fjernet kød fuldstændigt eller kun animalsk fedt og lign?

Den er nemlig rigtig god, der er også nogle links derinde

Lækkert nok, så har du jo nok også masser af tid til at starte livsstilen op. Jeg har helt droppet de animalske produkter Altså, kun i forhold til mad. Tøj osv. kommer senere. Det er overraskende nemt, selvom det kan virke lidt uoverskueligt.

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er desværre også samlere her i huset. Så jeg kan ikke råde dig

Anmeld

4. november 2010

Mi

Dinna88 skriver:

Den er nemlig rigtig god, der er også nogle links derinde

Lækkert nok, så har du jo nok også masser af tid til at starte livsstilen op. Jeg har helt droppet de animalske produkter Altså, kun i forhold til mad. Tøj osv. kommer senere. Det er overraskende nemt, selvom det kan virke lidt uoverskueligt.

Tror min mand ville få en prop hvis jeg ikke serverede kød

Men for min skyld kunne vi godt blive vegetarer, bryder mig ikke så meget om kød.

Jeg er til gengæld begyndt at bage, og har i denne uge også bagt rugbrød. Overraskende nemt.

Hvad gør du når/hvis du bager kager. Der skal jo smeltet margarine i. Bruger du olie og hvilken slags?

Anmeld

4. november 2010

Mi

Zafir skriver:

Der er desværre også samlere her i huset. Så jeg kan ikke råde dig

Det er altså lidt en svær vane at bryde. Da jeg havde smidt en masse i en kasse som skulle smides ud, begyndte min mand at gennemrode den og spørge: "Er den her i stykker?", "skal den her virkelig ud?", "tror du ikke vi får brug for den her?" osv...

Anmeld

4. november 2010

Dinna88

MarianneSonne skriver:

Tror min mand ville få en prop hvis jeg ikke serverede kød

Men for min skyld kunne vi godt blive vegetarer, bryder mig ikke så meget om kød.

Jeg er til gengæld begyndt at bage, og har i denne uge også bagt rugbrød. Overraskende nemt.

Hvad gør du når/hvis du bager kager. Der skal jo smeltet margarine i. Bruger du olie og hvilken slags?

He. Når jeg flytter sammen med min kæreste, så må han lave mad de dage han vil have kød

Det lyder lækkert. Hjemmebag er mums!

Jeg bruger plantemargarine. Det er også det jeg bruger hvis jeg har pålæg, der kræver noget der gør det hele mindre tørt  

- Nogle gange bruger jeg olie, men jeg synes ikke mad er så lækkert, hvis det f.eks. er stegt i olie.

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MarianneSonne skriver:

Det er altså lidt en svær vane at bryde. Da jeg havde smidt en masse i en kasse som skulle smides ud, begyndte min mand at gennemrode den og spørge: "Er den her i stykker?", "skal den her virkelig ud?", "tror du ikke vi får brug for den her?" osv...

Præcis...

Også fordi ejg har en mand der kan fixe hvad som helst, så har han endnu sværere ved at smide ud.

Jeg PRØVER virkelig at sige til ham: Hvis vi bare skulle betale dig 100 kr i timen i arbejdsløn... ER det så ikke bedre at købe en ny elektrisk fluesmækker til 30 kr??? Eller lignene... Det virker nogengange hehe...

Men - det skal sige, at han er blevet bedre til at smide ud Jeg selv har været rigtig dårlig til det, men er også god nu om dage

Anmeld

4. november 2010

Lone Jakobsen

synes konceptet lyder meget fornuftigt...men kan godt se at der kan blive problemer med udviklingen hvis alle går over til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.