...og der skal jeg jo til møde med dagplejepædagog og DP'er ang. Emma, og det at hun ikke snakker med DP...
Det som DP pædagogen går meget op i er Emmas sprog, men det er jeg SLET ikke bekymret for, som jeg osse har sagt til hende... Hun kan af og til sige sætninger på 6 ord, så det synes jeg egentlig er meget godt...
Det JEG er bekymret for, er om hun føler sig tryg nok hos DP, hvilket man jo nemmest kan tro at hun ikke er, når hun ikke snakker til hende.
Hun har så ikke været i DP i denne uge før i dag, og ugen før havde hun osse sygedage, såe hun har ikke været der forfærdeligt meget de sidste 14 dage.
Men hun er så begyndt VIRKELIG at give udtryk for (i de sidste par uger) at hun IKKE vil afsted. Hun siger "nej, ik' Mona" (Mona er et opdigtet navn) ... Det har hun faktisk næsten altid gjort, men har alligevel glædet sig til at komme afsted, når jeg har nævnt de andre børn... Men nu gider hun ikke engang afsted, når jeg snakker om dem...
Derfor ringede jeg til DP i morges, da Emma bare ikke ville have sko på, og græd og ikke ville afsted. Vi blev enige om at vi bare skulle komme med hende, og hun ville være parat med afledning...
Hun sagde bl.a., at det måske er fordi Emma er blevet bevidst om at jeg går hjemme, så jeg sagde til Emma at jeg skulle arbejde (hvilket heller ikke var helt løgn, da jeg skulle ordne budgetter og meget andet..) og jeg sagde at hun osse er blevet en rigtig hyggefis. Desuden er hun pt. MEGET tryghedssøgende og mor"syg", hvilket jeg osse fortalte...
Jeg fik hende i overtøjet og sendt hende afsted med farmand, bamse Henning og sutten. (bamse og sut plejer hun nu ikke få med, da hun har hos DP osse, men tænkte, det kunne være det hjalp lidt). Da Ove aflevere, giver Emma ham bare hendes sut og bamse Henning og et farvelkys, og går så ind til de andre børn... 
DET var jo helt fantastisk og uventet. Da jeg så henter er DP ved at skifte Emma... Jeg havde banket på inden jeg gik ind, men sagde ikke noget, da jeg kunne høre Emma SNAKKE MED DP... endnu mere 
Men det var så vist kun fordi DP havde sagt at jeg kom, men alligevel er det et lille fremskridt, da hun først plejer at snakke, når hun SER mig.
DP'er fik helt tårer i øjnene, da vi snakkede... Hun fortalte at de osse havde siddet bare og hygget i den første halve time med at læse bog allesammen... Så måske det hjalp, at jeg sagde hun er ekstra tryghedssøgende pt., så hun lige bruger lidt ekstra tid til at komme Emma (og selvf. osse de andre børn) i møde på en god måde...??
Er bare virkelig i vildrede.... Håber vi i fællesskab finder ud af, hvad der er bedst for Emma, og hvad der videre skal ske.. om hun skal flyttes eller hvordan... MEn i hvert fald er jeg blevet meget bedre til at sige tingene som de er. Man kan jo sagtens sige mange ting, bare det bliver sagt på en god måde.