Carlas besøg ved diætisten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Barbamama

Ja Carla skulle jo et smut til en diætist fordi hun fra hun var 10mdr til hun var 14-15mdr ikke har taget på og kun har vejet 7,5kg. Jeg vejede hende for ikke så lang tid siden og der vejede hun 8kg og i dag inden vi skulle af sted vejede jeg hende lige igen og der vejede damen sørme 8,6kg så det går fremad!!! Det er så godt!!!!

Jeg var lidt nervøs for selve besøget med diætisten oppe ved børnelægen for sidst vi var der var det noget la la.... Men diætisten var utrolig professionel og spurgte ind til Carlas kost og hun roste os enormt meget og sagde at vi gjorde ALT det rigtige med Carla, så vi skulle egentlig bare fortsætte med det vi allerede gør. Hun fortalte at nogle børn i en periode kun vokser i længden og hvis de så ikke tager på er de jo tynde. Når de så holder op med at "gro" så tager de på og hun tror det er det der sker nu. Samtidig snakkede vi om at Carla tidligere (da hun drak vand af sutteflaske) drak for meget vand og at det måske har taget noget af hendes sult-fornemmelse så hun ikke har spist så meget. Nu drikker hun ikke de store mængder og spiser mere. Og så drikker hun også meget mere mælk efter vi er holdt op med at give hende vand af flaske. Så det var et meget positivt besøg og vi kunne se at Carla var på vej tilbage på kurven igen. HUrraaaaa. Så diætisten behøvede ikke at se os igen men sagde at vi kunne kontakte Carlas sp som så kunne veje hende hver 3. måned for at se hvordan det gik. Men jeg er i hvert fald rigtig glad for at få at vide at vi giver Carla den helt rigtige kost!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

JustAnotherName

Sådan. Super besøg, og dejligt med lidt afklaring og brugbare svar.

Og selvfølgelig gør I det helt rigtige   Carla skal nok komme efter det med tiden. Eller også så ER hun bare ment til at skulle være et lille nuller-nips

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Tillykke med det flotte resultat hos diætisten - hun er bare for sej, hende Carla

Og det er jo altid rart som forælder at få at vide at man gør tingene rigtigt

Anmeld

3. november 2010

anna-jonas

Det lyder jo meget logisk, det hun siger diætisten. Så skal Carla nok komme efter det...............måske i skulle stege en ekstra and til jul................you never know!

Anmeld

4. november 2010

Bondepigen

Dejligt at det går fremad med vægten.

Det var det samme vi fik af vide hos vores læge, at vi ikke skulle give vand i flaske, og osse helst vente med mælk til efter måltiderne, ellers drak hun kun mælken (som mættede) og gad ikke maden. Hvilket jo egentlig lyder logisk nok, når man tænker efter... Men det hjalp i hvert fald her, og nu vejer hun det hun skal..

Anmeld

4. november 2010

Barbamama

Tak for jeres svar! Ja det var rigtig dejligt at vi fik at vide at vi gjorde det rigtige og at vi ikke skulle bekymre os! Og mht til at drikke så styrer hun det faktisk fint. Hun beder om noget at drikke til maden når hun er tørstig og det er ikke sådan overdrevet meget hun drikker. Hvorimod førhen da drak hun RIGTIG meget af sin sutteflaske. Det har simpelthen været noget hygge/tryghed for hende...

Anmeld

4. november 2010

ChatH

michella80 skriver:

Ja Carla skulle jo et smut til en diætist fordi hun fra hun var 10mdr til hun var 14-15mdr ikke har taget på og kun har vejet 7,5kg. Jeg vejede hende for ikke så lang tid siden og der vejede hun 8kg og i dag inden vi skulle af sted vejede jeg hende lige igen og der vejede damen sørme 8,6kg så det går fremad!!! Det er så godt!!!!

Jeg var lidt nervøs for selve besøget med diætisten oppe ved børnelægen for sidst vi var der var det noget la la.... Men diætisten var utrolig professionel og spurgte ind til Carlas kost og hun roste os enormt meget og sagde at vi gjorde ALT det rigtige med Carla, så vi skulle egentlig bare fortsætte med det vi allerede gør. Hun fortalte at nogle børn i en periode kun vokser i længden og hvis de så ikke tager på er de jo tynde. Når de så holder op med at "gro" så tager de på og hun tror det er det der sker nu. Samtidig snakkede vi om at Carla tidligere (da hun drak vand af sutteflaske) drak for meget vand og at det måske har taget noget af hendes sult-fornemmelse så hun ikke har spist så meget. Nu drikker hun ikke de store mængder og spiser mere. Og så drikker hun også meget mere mælk efter vi er holdt op med at give hende vand af flaske. Så det var et meget positivt besøg og vi kunne se at Carla var på vej tilbage på kurven igen. HUrraaaaa. Så diætisten behøvede ikke at se os igen men sagde at vi kunne kontakte Carlas sp som så kunne veje hende hver 3. måned for at se hvordan det gik. Men jeg er i hvert fald rigtig glad for at få at vide at vi giver Carla den helt rigtige kost!

Hvor er det bare super godt!! Tillykke med det!

Anmeld

5. november 2010

Barbamama

Chatarina skriver:

Hvor er det bare super godt!! Tillykke med det!

Tak skal du have

Anmeld

5. november 2010

otlitrom

Dejligt det går den rigtige vej! Og dejligt, at I fik en samtale med en I kunne bruge til noget.. Det nytter ikke noget at få hug, så det er bare skønt at hun roser Jer, at I gør det rigtige! For det gør I med sikkerhed!

Carla skal nok blive større, men hun har jo heller ikke verdens største mor? Kunne hun evt. have din kropsbygning?

Anmeld

5. november 2010

Ida.

Det var dejlig læsning! Tillykke med det - jeg kender jo alt til det med at have et slankt barn, men Annika har jo altid været sådan og følger egen kurve, så hun er aldrig blevet undersøgt eller været forbi diætist....men det er bare dejligt, når det går godt med maden og dermed vægten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.