Ja Carla skulle jo et smut til en diætist fordi hun fra hun var 10mdr til hun var 14-15mdr ikke har taget på og kun har vejet 7,5kg. Jeg vejede hende for ikke så lang tid siden og der vejede hun 8kg og i dag inden vi skulle af sted vejede jeg hende lige igen og der vejede damen sørme 8,6kg så det går fremad!!! Det er så godt!!!!
Jeg var lidt nervøs for selve besøget med diætisten oppe ved børnelægen for sidst vi var der var det noget la la.... Men diætisten var utrolig professionel og spurgte ind til Carlas kost og hun roste os enormt meget og sagde at vi gjorde ALT det rigtige med Carla, så vi skulle egentlig bare fortsætte med det vi allerede gør. Hun fortalte at nogle børn i en periode kun vokser i længden og hvis de så ikke tager på er de jo tynde. Når de så holder op med at "gro" så tager de på og hun tror det er det der sker nu. Samtidig snakkede vi om at Carla tidligere (da hun drak vand af sutteflaske) drak for meget vand og at det måske har taget noget af hendes sult-fornemmelse så hun ikke har spist så meget. Nu drikker hun ikke de store mængder og spiser mere. Og så drikker hun også meget mere mælk efter vi er holdt op med at give hende vand af flaske. Så det var et meget positivt besøg og vi kunne se at Carla var på vej tilbage på kurven igen. HUrraaaaa. Så diætisten behøvede ikke at se os igen men sagde at vi kunne kontakte Carlas sp som så kunne veje hende hver 3. måned for at se hvordan det gik. Men jeg er i hvert fald rigtig glad for at få at vide at vi giver Carla den helt rigtige kost!
Anmeld