Hjælp til biologiopgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. november 2010

Manakauapo

Jeg sidder her og sveder over en biologiopgave! Jeg aner ikke noget om det, og kan ikke finde noget! Er der ikke nogle af jer der vil hjælpe?

Spørgsmålet lyder sådan her:

Undersøg og beskriv hvordan et protein fra en muskelcelle i en ko kan nedbrydes, optages og omdannes til et protein i en nervecelle hos et menneske.

Knus fra en meget forvirret Tine...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

AnneBJ

Bum bum... har du prøvet at google? Måske kan du finde en forklaring, prøve at forstå den, og så formulere det med egne ord?

Anmeld

3. november 2010

Manakauapo

AnneBJ skriver:

Bum bum... har du prøvet at google? Måske kan du finde en forklaring, prøve at forstå den, og så formulere det med egne ord?

Det har jeg prøvet, men syntes ikke rigtig jeg finder noget, der kan hjælpe mig.

Jeg har i forvejen mange problemer med de naturvidenskabelige fag, og det her gør det virkelig ikke nemmere

Anmeld

3. november 2010

sanne O

Altså nu må du ikke hænge mig op på det, men vil tro du skal ud i noget med at proteinet gennemfordøjelsen spaltes til aminosyrer som kroppen kan optage og danne protein af ved at danne polypeptider. Det er altså tit at wikipedia har nogle udmærkede forklaringer, ellers kan du prøve www.bioweb.dk. Nu ved jeg ikke lige hvor højt niveau du er på? 

Anmeld

3. november 2010

Frk. Himmelblå

Det handler vel bare om, hvordan den menneskelige krop optager (mad) protein. Hvad enten det er fra en kos muskelcelle (en bøf) eller noget andet. Kan du ikke bare google?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.