I mandags var Bianca hos tandlægen.
Hun var i super humør og sad i venteværelset og legede med bondegård og dyr, da en kvinde kommer forbi. Bianca hilser på kvinden, og kvinden spørger "Hej, skal du til tandlæge?" - "Ja", svarer Bianca og kigger derefter lidt nøjere på kvinden... "Har du så nogle flotte tænder?", spørger kvinden videre. Bianca virker mildest talt forvirret. Hun besvarer ikke spørgsmålet, men drejer sig i stedet rundt på stolen og kigger omme bagved sig (hvor der kun var en væg), hvortil kvinden henvendt til mig og Kenneth siger, "Jeg er altså også temmelig skeløjet - det er nok dét der forvirrer hende lidt" ........Tilbage sad vi så med et ret upassende smil på læberne, mens kvinden forlod klinikken, og Bianca var vendt tilbage til sin leg på bondegården 
Bianca klarede i øvrigt tandlæge-besøget strålende. Og tandlægerne var også rigtig søde og gode. De havde gjort klar og forberedt inden de hentede Bianca ind, så oppe i tandlæge-stolen sad "postmand Per, og hans lille kat Emil" ....og der var sørmer et brev med Bianca's navn på. Det læste tandlægen højt. Og så talte de Per's tænder. Han havde 5 tænder ....hvor mange tænder havde Bianca mon? - Og så var Bianca helt tøet op, og gabte flot op, og lå der, lille menneske, i den store tandlæge-stol, og fik talt sine 20 tænder.
Bagefter fik hun ros, fordi hun har så flotte tænder. Og blev belønnet med en ny tandbørste og en lille tube tandpasta OG en tegning, som hun selv kunne lægge farver på af Hello Kitty.
Jeg tror NOK LIGE at det var en pave-stolt pige der forlod tandlægen dén dag. En rigtig god oplevelse!
Desværre har Bianca både overbid og skæve tænder (sikkert krydsbid) .....ligesom farmand havde da han var knejt. Så hun kommer nok til at se en hel del mere til tandlæger i sin fremtid engang
....Men dén tid, dén sorg! ....hun har jo da endnu kun mælke-tænder! 
Anmeld