Øjenkontakt ...eller manglen på samme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. november 2010

JustAnotherName

I mandags var Bianca hos tandlægen.
Hun var i super humør og sad i venteværelset og legede med bondegård og dyr, da en kvinde kommer forbi. Bianca hilser på kvinden, og kvinden spørger "Hej, skal du til tandlæge?" - "Ja", svarer Bianca og kigger derefter lidt nøjere på kvinden... "Har du så nogle flotte tænder?", spørger kvinden videre. Bianca virker mildest talt forvirret. Hun besvarer ikke spørgsmålet, men drejer sig i stedet rundt på stolen og kigger omme bagved sig (hvor der kun var en væg), hvortil kvinden henvendt til mig og Kenneth siger, "Jeg er altså også temmelig skeløjet - det er nok dét der forvirrer hende lidt" ........Tilbage sad vi så med et ret upassende smil på læberne, mens kvinden forlod klinikken, og Bianca var vendt tilbage til sin leg på bondegården 

Bianca klarede i øvrigt tandlæge-besøget strålende. Og tandlægerne var også rigtig søde og gode. De havde gjort klar og forberedt inden de hentede Bianca ind, så oppe i tandlæge-stolen sad "postmand Per, og hans lille kat Emil" ....og der var sørmer et brev med Bianca's navn på. Det læste tandlægen højt. Og så talte de Per's tænder. Han havde 5 tænder ....hvor mange tænder havde Bianca mon? - Og så var Bianca helt tøet op, og gabte flot op, og lå der, lille menneske, i den store tandlæge-stol, og fik talt sine 20 tænder.
Bagefter fik hun ros, fordi hun har så flotte tænder. Og blev belønnet med en ny tandbørste og en lille tube tandpasta OG en tegning, som hun selv kunne lægge farver på af Hello Kitty.
Jeg tror NOK LIGE at det var en pave-stolt pige der forlod tandlægen dén dag. En rigtig god oplevelse!

Desværre har Bianca både overbid og skæve tænder (sikkert krydsbid) .....ligesom farmand havde da han var knejt. Så hun kommer nok til at se en hel del mere til tandlæger i sin fremtid engang  ....Men dén tid, dén sorg! ....hun har jo da endnu kun mælke-tænder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

oo

ork! STOR pige!!!  og må jeg så lige sige, at jeg havde perfekte tænder, har aldrig haft et hul og de sidder og sad snorlige - og så en dag opdagede de at fire af kindtænderne ikke havde blivende tænder bagved, så de skulle ud og ind skulle togbanen  så det kan jo gå både den ene og den anden vej, man skal ikke tage sorgerne på forskud (hmm...eller glæderne, synes min historie at sige!)

til gengæld har jeg det rigtig fint med tandlæger og har altid haft det, så det er jo så den positive side af det hele

Anmeld

3. november 2010

JustAnotherName

Tjuhl skriver:

ork! STOR pige!!!  og må jeg så lige sige, at jeg havde perfekte tænder, har aldrig haft et hul og de sidder og sad snorlige - og så en dag opdagede de at fire af kindtænderne ikke havde blivende tænder bagved, så de skulle ud og ind skulle togbanen  så det kan jo gå både den ene og den anden vej, man skal ikke tage sorgerne på forskud (hmm...eller glæderne, synes min historie at sige!)

til gengæld har jeg det rigtig fint med tandlæger og har altid haft det, så det er jo så den positive side af det hele

Ja, der er da det positive "arv", som hun kan få, at BÅDE mor og far har utrolig stærke tænder. Jeg var 12 år gammel, da jeg fik mit første hul. Fik et par stykker i dén alder, og har så aldrig haft et siden.
Far har vist heller ingen huller, ihvertfald meget få så.
Og trods mange stød, osv. så holder tænderne til utrolig meget.

Der er jo nogle, hvis tænder knækker meget let også.
Andre som har plumper i snart hver anden tand.

Så pyt med hvis de bliver skæve og engang skal rettes lidt til.
Bare de er stærke og kan holde det meste af livet. Så kan resten fikses!

Anmeld

3. november 2010

oo

JustAnotherName skriver:

Ja, der er da det positive "arv", som hun kan få, at BÅDE mor og far har utrolig stærke tænder. Jeg var 12 år gammel, da jeg fik mit første hul. Fik et par stykker i dén alder, og har så aldrig haft et siden.
Far har vist heller ingen huller, ihvertfald meget få så.
Og trods mange stød, osv. så holder tænderne til utrolig meget.

Der er jo nogle, hvis tænder knækker meget let også.
Andre som har plumper i snart hver anden tand.

Så pyt med hvis de bliver skæve og engang skal rettes lidt til.
Bare de er stærke og kan holde det meste af livet. Så kan resten fikses!

præcis! Søren har virkelig dårlige tænder...han har engang knækket en tand på en romkugle

Anmeld

3. november 2010

JustAnotherName

præcis! Søren har virkelig dårlige tænder...han har engang knækket en tand på en romkugle

Hehe, Søren har altså ét eller andet "ufrivilligt sjovt" over sig.
Det sker så tit, at jeg får smil på læben, når du fortæller om ham, og hans små uheldige søde hændelser..... Nok en kombination af, at du skriver og beskriver så godt, tror jeg. Men helt ærlig, jeg tror ham Søren er en meget herlig mand.

Og jeg tror også du er en helt fantastisk kvinde. Eller jeg er sikker!
Sikke et godt par i udgør! Og sikke en dejlig datter I sammen har fået

Ja, dét handlede ikke så meget om tænder, men jeg skulle lige have det sagt

Anmeld

3. november 2010

anna-jonas

Så bli'r man sgu' lige lidt stolt, ikke?? Når ungen bare er med på det hele, gaber op og har fine bisser.............så er der ingen grund til at tage lattergassen frem.Men de greb det da også super godt an...............sådan at give hende brev fra postmand Per.

Dygtig tøsebarn i der har, Katrine.

Knus Mette

Anmeld

3. november 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

Hahahhaha Aj undskyld det er jo slet ikke sjovt men kunne bare ikke lade være at skraldgrine upsi

Anmeld

3. november 2010

TbCp

Hvor er det bare en god måde at gøre det på, med postmand Per osv. Det er der vist andre tandlæger der kunne lære lidt af.
Og drøn dygtig pige i har jer!

Anmeld

4. november 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

I mandags var Bianca hos tandlægen.
Hun var i super humør og sad i venteværelset og legede med bondegård og dyr, da en kvinde kommer forbi. Bianca hilser på kvinden, og kvinden spørger "Hej, skal du til tandlæge?" - "Ja", svarer Bianca og kigger derefter lidt nøjere på kvinden... "Har du så nogle flotte tænder?", spørger kvinden videre. Bianca virker mildest talt forvirret. Hun besvarer ikke spørgsmålet, men drejer sig i stedet rundt på stolen og kigger omme bagved sig (hvor der kun var en væg), hvortil kvinden henvendt til mig og Kenneth siger, "Jeg er altså også temmelig skeløjet - det er nok dét der forvirrer hende lidt" ........Tilbage sad vi så med et ret upassende smil på læberne, mens kvinden forlod klinikken, og Bianca var vendt tilbage til sin leg på bondegården 

Bianca klarede i øvrigt tandlæge-besøget strålende. Og tandlægerne var også rigtig søde og gode. De havde gjort klar og forberedt inden de hentede Bianca ind, så oppe i tandlæge-stolen sad "postmand Per, og hans lille kat Emil" ....og der var sørmer et brev med Bianca's navn på. Det læste tandlægen højt. Og så talte de Per's tænder. Han havde 5 tænder ....hvor mange tænder havde Bianca mon? - Og så var Bianca helt tøet op, og gabte flot op, og lå der, lille menneske, i den store tandlæge-stol, og fik talt sine 20 tænder.
Bagefter fik hun ros, fordi hun har så flotte tænder. Og blev belønnet med en ny tandbørste og en lille tube tandpasta OG en tegning, som hun selv kunne lægge farver på af Hello Kitty.
Jeg tror NOK LIGE at det var en pave-stolt pige der forlod tandlægen dén dag. En rigtig god oplevelse!

Desværre har Bianca både overbid og skæve tænder (sikkert krydsbid) .....ligesom farmand havde da han var knejt. Så hun kommer nok til at se en hel del mere til tandlæger i sin fremtid engang  ....Men dén tid, dén sorg! ....hun har jo da endnu kun mælke-tænder!

FNIS hvor er hun bare skøn!! Og ja de kan sørme være noget store når de sådan har besøgt tandlægen, kan også huske det med tøserne.

Og så lige Hello kitty- det går man ikke galt i byen med

Dine tøser er bare så skønne søde

Anmeld

4. november 2010

Lilac

hihi, sikke en sød historie med damen  

Hvor flot hun bare klarede tandlægen i stiv arm! Store pige!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.