Kloster skriver:
Vores de store drenge er ved at fylde godt i landskabet og det samme er deres far.
Vi (manden og jeg) har så snakket om, at der skal laves en god omlægning af kosten.
Vi har levet lidt for "godt" her i ferien og det kan bestemt ses på far og drenge i huset.
Vi har i sinde at der skal spises en hel del mere grøntsager, salat, frugt, groft osv osv osv...
Jeg kom så til at tænke på, at jeg gerne ville følge lidt med i drengenes vægt hver uge og ville gerne have, de kunne veje sig hver mandag morgen, hvor vi så skrev det ned.
Men jeg er også bange for, det måske er for tidligt at give børn de bekymringer.
Det skal lige siges, at vi snakker om sundhed osv, da min mand for nogle år siden var på DDV-kuren. Så sundhed, overvægt og mad bliver jævnligt nævnt, men som noget positivt.
Drengene er 9 og 10½ år.
(H)
Kloster
Hej Kloster...
Kan godt følge dine tanker, men jeg mener ikke at børn skal involveres i "voksen verden" og tankegang på den måde.
Jeres børn er ikke ældre end I styrer indtag og tildels aktivitets niveau.
Fortæl dem ikke hvad man skal, men hvis dem hvad man gør.:)
Selvfølgelig er det ok at snakke om det sunde mad der giver muskler...
men tror man skal passe på ikke at lægge det over på dem, hvis du forstår...
Og den med vægten....lad være...hvis I lever sundere og rør jer mere, så taber de sig om de vejer sig eller ej. Du gør vel hvad du kan uanset hvad, så hvad skal vægten bruges til??Og begynder I alle feks at cykle dagligt, så får de muskler og så kan vægten slet ikke bruges til noget.
Tænker også om de skal tabe sig eller bare stå stille og så skyde i vejret.Hvor høje er de og hvad er vægten på dine tre unger...:)
Knus Eva, med en stor dreng, som vejer sig når de andre gør og fordi det er sjovt...men jeg kan se han har tabt sig igen.:)